Subskrypcja

Szukaj



Savoir-vivre w francuskich McDonalds

Niespodzianka dla stołujących się w francuskich barach McDonald's. Zamawiając elitarną kanapkę, która jest dwa razy droższa od zwykłej, klienci dostaną sztućce.


W Francji istnieje 1400 restauracji sieci McDonald's. Aby konkurować z mniejszymi fast foodami i zyskującym na popularności Burger Kingu restaurator wprowadził sztućce do swoich lokali. Osoby zamawiające zwykłego hamburgera czy Big Maca nie mają co liczyć na takie "luksusy". Plastikowe sztućce dostaną osoby zamawiające Gourmet Burger, którego znajdziemy tylko w francuskich barach prowadzonych pod szyldem gastronomicznego koncernu. Jest to kanapka dostępna tylko w Francji i jest o wiele droższa niż zwykłe hamburgery.

W kraju o bogatej palecie smaków - Francji, sprzedano 1,19 mld burgerów, o 11 proc. więcej niż w roku poprzednim. Nie ma się co dziwić, że sieć wprowadza nowe udogodnienia dla swoich zwolenników. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Globalizacja jest na tyle rozwinięta i daleko posunięta, iż z czasem może to prowadzić do zatracenia kulturowej odmienności. Sam proces makdonaldyzacji trwa od lat 60 XX wieku, nie ogranicza się już tylko do działania barów szybkiej obsługi ale przenosi się również na inne dziedziny życia. W najbardziej odległym miejscu na świecie, zawsze znajdzie się choćby jedna restauracja McDonald's.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij