Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
TUI publikuje wyniki za trzeci kwartał
Pomimo trudnych warunków panujących w 2019 r., nasza działalność pozostaje solidna i oczekujemy, że w 2019 r. osiągniemy solidne wyniki, które jednak nie będą odpowiadać wynikom z poprzedniego roku, ze względu na uziemienie Boeinga 737 MAX - przekonywał prezes TUI Fritz Joussen.
Hotele i ośrodki wypoczynkowe skorzystają z naszego zdywersyfikowanego portfela, a rejsy wycieczkowe przyniosą silny wzrost. W ciągu ostatnich pięciu lat znacznie zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej organizacji wyjazdów. Transformacja naszej Grupy będzie kontynuowana. Działalność touroperatorska na naszych europejskich rynkach zostanie połączona szybciej i skuteczniej. Konsekwentnie realizujemy naszą cyfrową transformację, aby przekształcić TUI w globalną organizację platformową. Siła naszej ujednoliconej na całym świecie marki i bezpośredni dostęp do bazy klientów, obejmującej już ponad 21 milionów klientów, oferuje ogromny potencjał na przyszłość - przekonywał prezes TUI podczas prezentacji wyników za 3 kwartał roku obrachunkowego 2019.
W analizowanym okresie Grupa TUI zwiększyła swoje obroty o 3,7 procent do 4,745 mld euro (rok poprzedni: 4,576 mld euro). Przy stałej bazie walutowej obroty wzrosły o 4,4 procent do 4,777 mld euro. W wysokości 100,9 mln euro bazowy wynik EBITA spadł o 46,0 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym (186,8 mln euro), w szczególności z powodu wpływu 144 mln euro wynikającego z uziemienia 737 MAX. W oparciu o stałą podstawę walutową spadł on o 49,2 procent do 98,9 mln euro (rok poprzedni: 194,6 mln euro).
Segment Holiday Experiences, na który składają się Hotels & Resorts, Cruises i Destination Experiences, odnotował w analizowanym okresie wzrost bazowego wyniku EBITA o 16,7 % do 208,3 mln euro (rok poprzedni: 178,5 mln euro).
Na wyniki segmentu Markets & Airlines miało również istotny wpływ uziemienie samolotów 737 MAX, które trwało od marca, ponieważ TUI uruchomiło szereg działań, w tym zapewnienie zastępczej zdolności przewozowej dla uziemionych samolotów do końca sezonu letniego. Łączne koszty związane z uziemieniem wyniosą około 300 mln euro w całym roku finansowym 2019. Ponadto, koncern zaobserwował opóźnienia w rezerwacjach dla klientów spowodowane falą upałów lato 2018 r., utrzymującą się niepewność związaną z Brexitem i znaczną nadwyżkę zdolności przewozowych lotnictwa do hiszpańskich destynacji, która utrzymała się w trzecim kwartale. W analizowanym okresie bazowy wynik EBITA wyniósł -103,9 mln euro, co oznacza spadek w stosunku do pozytywnego wyniku porównawczego za poprzedni rok (+37,2 mln euro), w szczególności w związku z uziemieniem 737 MAX z wpływem w wysokości 144 mln euro.
Grupa podtrzymuje swoje prognozy na cały rok 2019: Zgodnie z zapowiedzią z 29 marca 2019 r., bazowy EBITA będzie o około 26% niższy niż bazowy EBITA za rok obrotowy 2018 w wysokości 1,177 mld euro.
Po rozpoczętej w 2013 r. transformacji Grupy, segment Markets & Airlines (operatorzy turystyczni) odpowiadał za 30 proc. zysków TUI, podczas gdy 70 proc. zysków przynosi Holiday Experiences (hotele, rejsy, Destination Experiences). Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność również w tym obszarze, harmonizując naszą działalność turystyczną, przyspieszając jej transformację, a tym samym zwiększając jej efektywność i rentowność - powiedział Joussen.
Przegląd segmentów
Hotele i ośrodki wypoczynkowe: W trzecim kwartale 2019 r. hotele i ośrodki wypoczynkowe odnotowały znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Podczas gdy średnie obłożenie hoteli utrzymywało się na poziomie 80 %, średni przychód na łóżko wzrósł częściowo w wyniku przesunięcia popytu z zachodniej na wschodnią część basenu Morza Śródziemnego. W tym kwartale TUI otworzył nowe hotele na Karaibach, we Włoszech, we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, w Afryce Północnej, na Malediwach i w Bułgarii. Od czasu fuzji portfolio TUI powiększyło się o 67 nowych hoteli.
- Podstawowy wynik EBITA: +26,4 % do 91,5 mln euro (rok poprzedni: 72,4 mln euro)
- Podstawa EBITA w stałej walucie: +12,2 % do 90,0 mln euro (rok poprzedni: 72,4 mln euro)
- Średni dochód na łóżko: +5,4 % do 60 EUR
- Średnie obłożenie: -0,4 pkt. proc. do 79,8 proc.
Rejsy: W III kwartale 2019 r. wszystkie trzy marki rejsów wycieczkowych obsługiwane przez Grupę kontynuowały swoją strategię rozwoju i osiągnęły znaczący wzrost wyników operacyjnych. Wraz z wypuszczeniem na rynek HANSEATIC nature i Marella Explorer 2 w maju 2019 r. flota statków wycieczkowych TUI wzrosła do 17 statków.
- Podstawa EBITA: +14,4 % do 101,5 mln euro / rok poprzedni 88,7 mln euro.
- Podstawa EBITA w stałej walucie: +14,5 % do 101,6 mln euro / rok poprzedni 88,7 mln euro
- Średnia stawka za pasażera na dzień:
- TUI Cruises: 190 euro (rok poprzedni 200 euro)
- Marella Cruises: 144 GBP (poprzedni rok 138 GBP)
- Hapag-Lloyd Cruises: 584 euro (rok poprzedni 571 euro)
- Średnie obłożenie:
- TUI Cruises: 99,5 % (rok poprzedni 98,8 %)
- Marella Cruises: 98,5 % (rok poprzedni 100,3 %)
- Hapag-Lloyd Cruises: 74,7 % (75,6 %)
Destination Experiences: Segment TUI Destination Experiences (wycieczki lokalne i działalność w destynacjach) jest obszarem wzrostu i został strategicznie rozszerzony od 2018 r. poprzez szereg działań, w tym nabycie Musement and Destination Management. W analizowanym okresie liczba sprzedanych wycieczek i działań wzrosła prawie dwukrotnie, osiągając poziom 2,3 miliona (+92 procent). Ze względu na koszty integracji firmy Musement, bazowy wynik EBITA zmniejszył się z roku na rok o 12,1% do 15,3 mln euro. Bez uwzględnienia tych kosztów integracji, bazowy wynik EBITA wzrósłby o 3 procent w stosunku do roku poprzedniego.
Rynki i linie lotnicze: Mimo, że otoczenie rynkowe pozostawało bardzo trudne, działalność Grupy w zakresie transportu lotniczego przyniosła wzrost liczby klientów do 6,028 mln (w roku poprzednim 6,024 mln). Obroty również wzrosły o 0,4 procent (3,99 miliarda euro), osiągając poziom 4,0 miliarda euro w stosunku do roku poprzedniego. Podstawowy wynik EBITA był ujemny u wyniósł -103,9 mln euro (rok poprzedni: +37,2 mln euro).
Lato 2019 Rezerwacje na obecne lato 2019 r. (stan na dzień 4 sierpnia 2019 r.) spadły o 1 procent w stosunku do poprzedniego roku. Średnie ceny wzrosły o jeden procent i zarząd TUI oczekuje, że ostatnia pozytywna tendencja utrzyma się wraz z wygaśnięciem przedłużonej fali upałów w roku poprzednim.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Rozpoczyna się cykl konferencji dla przedsiębiorców poświęcony Tarczy Antykryzysowej
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw lotniczych
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Sztuczna inteligencja wejdzie do turystyki?
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
LOT podpisuje porozumienie z amerykańskim przewoźnikiem
Ile miejsc pracy generuje przemysł spotkań?
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?