TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

TUI publikuje wyniki za trzeci kwartał

Pomimo trudnych warunków panujących w 2019 r., nasza działalność pozostaje solidna i oczekujemy, że w 2019 r. osiągniemy solidne wyniki, które jednak nie będą odpowiadać wynikom z poprzedniego roku, ze względu na uziemienie Boeinga 737 MAX - przekonywał prezes TUI Fritz Joussen.


Hotele i ośrodki wypoczynkowe skorzystają z naszego zdywersyfikowanego portfela, a rejsy wycieczkowe przyniosą silny wzrost. W ciągu ostatnich pięciu lat znacznie zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej organizacji wyjazdów. Transformacja naszej Grupy będzie kontynuowana. Działalność touroperatorska na naszych europejskich rynkach zostanie połączona szybciej i skuteczniej. Konsekwentnie realizujemy naszą cyfrową transformację, aby przekształcić TUI w globalną organizację platformową. Siła naszej ujednoliconej na całym świecie marki i bezpośredni dostęp do bazy klientów, obejmującej już ponad 21 milionów klientów, oferuje ogromny potencjał na przyszłość - przekonywał prezes TUI podczas prezentacji wyników za 3 kwartał roku obrachunkowego 2019.

W analizowanym okresie Grupa TUI zwiększyła swoje obroty o 3,7 procent do 4,745 mld euro (rok poprzedni: 4,576 mld euro). Przy stałej bazie walutowej obroty wzrosły o 4,4 procent do 4,777 mld euro. W wysokości 100,9 mln euro bazowy wynik EBITA spadł o 46,0 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym (186,8 mln euro), w szczególności z powodu wpływu 144 mln euro wynikającego z uziemienia 737 MAX. W oparciu o stałą podstawę walutową spadł on o 49,2 procent do 98,9 mln euro (rok poprzedni: 194,6 mln euro).

Segment Holiday Experiences, na który składają się Hotels & Resorts, Cruises i Destination Experiences, odnotował w analizowanym okresie wzrost bazowego wyniku EBITA o 16,7 % do 208,3 mln euro (rok poprzedni: 178,5 mln euro).

Na wyniki segmentu Markets & Airlines miało również istotny wpływ uziemienie samolotów 737 MAX, które trwało od marca, ponieważ TUI uruchomiło szereg działań, w tym zapewnienie zastępczej zdolności przewozowej dla uziemionych samolotów do końca sezonu letniego. Łączne koszty związane z uziemieniem wyniosą około 300 mln euro w całym roku finansowym 2019. Ponadto, koncern zaobserwował opóźnienia w rezerwacjach dla klientów spowodowane falą upałów lato 2018 r., utrzymującą się niepewność związaną z Brexitem i znaczną nadwyżkę zdolności przewozowych lotnictwa do hiszpańskich destynacji, która utrzymała się w trzecim kwartale. W analizowanym okresie bazowy wynik EBITA wyniósł -103,9 mln euro, co oznacza spadek w stosunku do pozytywnego wyniku porównawczego za poprzedni rok (+37,2 mln euro), w szczególności w związku z uziemieniem 737 MAX z wpływem w wysokości 144 mln euro.

Grupa podtrzymuje swoje prognozy na cały rok 2019: Zgodnie z zapowiedzią z 29 marca 2019 r., bazowy EBITA będzie o około 26% niższy niż bazowy EBITA za rok obrotowy 2018 w wysokości 1,177 mld euro.

Po rozpoczętej w 2013 r. transformacji Grupy, segment Markets & Airlines (operatorzy turystyczni) odpowiadał za 30 proc. zysków TUI, podczas gdy 70 proc. zysków przynosi Holiday Experiences (hotele, rejsy, Destination Experiences). Będziemy nadal wzmacniać naszą konkurencyjność również w tym obszarze, harmonizując naszą działalność turystyczną, przyspieszając jej transformację, a tym samym zwiększając jej efektywność i rentowność - powiedział Joussen.

Przegląd segmentów

Hotele i ośrodki wypoczynkowe:
W trzecim kwartale 2019 r. hotele i ośrodki wypoczynkowe odnotowały znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Podczas gdy średnie obłożenie hoteli utrzymywało się na poziomie 80 %, średni przychód na łóżko wzrósł częściowo w wyniku przesunięcia popytu z zachodniej na wschodnią część basenu Morza Śródziemnego. W tym kwartale TUI otworzył nowe hotele na Karaibach, we Włoszech, we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, w Afryce Północnej, na Malediwach i w Bułgarii. Od czasu fuzji portfolio TUI powiększyło się o 67 nowych hoteli.

  • Podstawowy wynik EBITA: +26,4 % do 91,5 mln euro (rok poprzedni: 72,4 mln euro)
  • Podstawa EBITA w stałej walucie: +12,2 % do 90,0 mln euro (rok poprzedni: 72,4 mln euro)
  • Średni dochód na łóżko: +5,4 % do 60 EUR
  • Średnie obłożenie: -0,4 pkt. proc. do 79,8 proc.

Rejsy: W III kwartale 2019 r. wszystkie trzy marki rejsów wycieczkowych obsługiwane przez Grupę kontynuowały swoją strategię rozwoju i osiągnęły znaczący wzrost wyników operacyjnych. Wraz z wypuszczeniem na rynek HANSEATIC nature i Marella Explorer 2 w maju 2019 r. flota statków wycieczkowych TUI wzrosła do 17 statków.
  • Podstawa EBITA: +14,4 % do 101,5 mln euro / rok poprzedni 88,7 mln euro.
  • Podstawa EBITA w stałej walucie: +14,5 % do 101,6 mln euro / rok poprzedni 88,7 mln euro

  • Średnia stawka za pasażera na dzień:
  • TUI Cruises: 190 euro (rok poprzedni 200 euro)
  • Marella Cruises: 144 GBP (poprzedni rok 138 GBP)
  • Hapag-Lloyd Cruises: 584 euro (rok poprzedni 571 euro)

  • Średnie obłożenie:
  • TUI Cruises: 99,5 % (rok poprzedni 98,8 %)
  • Marella Cruises: 98,5 % (rok poprzedni 100,3 %)
  • Hapag-Lloyd Cruises: 74,7 % (75,6 %)

Destination Experiences: Segment TUI Destination Experiences (wycieczki lokalne i działalność w destynacjach) jest obszarem wzrostu i został strategicznie rozszerzony od 2018 r. poprzez szereg działań, w tym nabycie Musement and Destination Management. W analizowanym okresie liczba sprzedanych wycieczek i działań wzrosła prawie dwukrotnie, osiągając poziom 2,3 miliona (+92 procent). Ze względu na koszty integracji firmy Musement, bazowy wynik EBITA zmniejszył się z roku na rok o 12,1% do 15,3 mln euro. Bez uwzględnienia tych kosztów integracji, bazowy wynik EBITA wzrósłby o 3 procent w stosunku do roku poprzedniego.

Rynki i linie lotnicze: Mimo, że otoczenie rynkowe pozostawało bardzo trudne, działalność Grupy w zakresie transportu lotniczego przyniosła wzrost liczby klientów do 6,028 mln (w roku poprzednim 6,024 mln). Obroty również wzrosły o 0,4 procent (3,99 miliarda euro), osiągając poziom 4,0 miliarda euro w stosunku do roku poprzedniego. Podstawowy wynik EBITA był ujemny u wyniósł -103,9 mln euro (rok poprzedni: +37,2 mln euro).

Lato 2019 Rezerwacje na obecne lato 2019 r. (stan na dzień 4 sierpnia 2019 r.) spadły o 1 procent w stosunku do poprzedniego roku. Średnie ceny wzrosły o jeden procent i zarząd TUI oczekuje, że ostatnia pozytywna tendencja utrzyma się wraz z wygaśnięciem przedłużonej fali upałów w roku poprzednim.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
tui wyniki sprzedaż touroperator turystyka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję