TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

NetSprint wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel

NetSprint poinformował, że wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel. Zdaniem twórców, rozwiązanie to pozwala rozbudowanym serwisom turystycznym powiększyć liczbę użytkowników oraz zyskać dodatkowe źródła przychodów.


NetSprint Information Access Platform eTravel jest zintegrowanym rozwiązaniem przeznaczonym dla turystycznych serwisów online, które oferują wycieczki zagraniczne, hotele i przeloty oraz dostarczają informacji o państwach i regionach turystycznych. IAP eTravel poprawia użyteczność tych serwisów, a także ułatwia użytkownikom dotarcie do poszukiwanych informacji. Zgodnie z obietnicami NetSprint, wdrożenie nowego rozwiązania powoduje wzrost liczby użytkowników oraz oglądalność serwisu, czyli również wzrost przychodów ze sprzedaży i przychodów reklamowych.

Najważniejsze korzyści z zastosowania rozwiązania IAP eTravel (zdaniem firmy NetSprint):

- Wzrost liczby unikalnych użytkowników (UU) oraz wyświetleń strony (PI) (około 20%);
- Wzrost sprzedaży poprzez zwiększenie się współczynnika konwersji (około 15%);
- Wzrost lojalności użytkowników (zmniejszenie tzw. bouncing rate, czyli użytkowników, którzy nie pozostali na stronie);
- Zwiększenie przychodów reklamowych.

NetSprint szacuje, że dzięki zastosowanym modułom automatycznej kategoryzacji i ponownego użycia treści, można zaoszczędzić czas spędzonego na aktualizacji serwisu.

IAP eTravel składa się z 4 podstawowych modułów:
- Cross Search - dostęp do wyników wyszukiwania pochodzących z różnych źródeł w jednym oknie wyszukiwarki ;
- Topic Pages - automatyczne tworzenie stron i wortali tematycznych powiązanych z określoną kategorią tematyczną;
- Related Content - prezentacja powiązanych kontekstowo linków oraz treści, które pochodzą z różnych źródeł należących do tego samego właściciela;
- Contextual Advertising - reklama kontekstowa wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania lub na poszczególnych podstronach - zawsze w powiązaniu z zapytaniem użytkownika lub z treścią czytanego artykułu.

Skuteczna oraz sprawnie działająca wyszukiwarka jest istotnym elementem serwisu turystycznego. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez poznańską agencję Symetria. Podczas testów eye-trackingowych wyszukiwarka najbardziej skupiała wzrok użytkownika na stronie głównej. Dlatego też powinna znajdować się w widocznym miejscu na stronie głównej serwisu. Ważny jest jej czytelny interfejs oraz filtrowanie wyników.

NetSprint IAP eTravel ma funkcję wyświetlania odpowiedzi już podczas wpisywania zapytania (Quick Search), podpowiadania możliwych zapytań (AutoComplete), może sortować wyniki po różnych parametrach, a także sugerować oferty podobne do oglądanej (Related Content).

NetSprint IAP eTravel pozwala turystycznym serwisom internetowym wykorzystanie posiadanych treści do promocji. Umożliwia tworzenie rozbudowanego "kompendium wiedzy" o państwach oraz regionach turystycznych w oparciu o zapytanie użytkownika (Topic Pages). Dynamicznie stworzona strona tematyczna jest również dodatkową powierzchnią, gdzie można prezentować oferty.

Zgodnie z obietnicami twórców Information Access Platform eTravel, dodatkowym źródłem przychodów są treści promowane i reklama kontekstowa, a funkcjonalność Topic Pages poprawia pozycj e serwisu w wyszukiwarkach internetowych.

NetSprint IAP eTravel wspiera też zarządzanie relacjami z klientami. Automatycznie generowane newslettery pozwalają utrzymywać z nimi stały kontakt. Natomiast cykliczne raporty z wyszukiwania ułatwiają orientację w potrzebach użytkownika.

Rozwiązania NetSprint oparte na technologii wyszukiwawczej przeznaczone są do zbierania, klasyfikowania oraz wyszukiwania danych, a także do ich kontekstowej prezentacji. Z rozwiązań NetSprint skorzystały już między innymi: Agito.pl, Bankier.pl, Eniro (właściciel Panoramy Firm), sklep internetowy Kolporter.pl, Infor, IDG, Media Regionalne, Netia, PTK Centertel, Rzeczpospolita, Vobis, WP.pl i norweska grupa medialna Edda Media.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
NetSprint Information Access Platform eTravel serwis turystyczny informacja wyszukiwarka reklama reklama kontekstowa Symetria zapytanie oferta ranking raport newsletter




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję