NetSprint wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel
NetSprint poinformował, że wprowadza na rynek Information Access Platform eTravel. Zdaniem twórców, rozwiązanie to pozwala rozbudowanym serwisom turystycznym powiększyć liczbę użytkowników oraz zyskać dodatkowe źródła przychodów.
NetSprint Information Access Platform eTravel jest zintegrowanym rozwiązaniem przeznaczonym dla turystycznych serwisów online, które oferują wycieczki zagraniczne, hotele i przeloty oraz dostarczają informacji o państwach i regionach turystycznych. IAP eTravel poprawia użyteczność tych serwisów, a także ułatwia użytkownikom dotarcie do poszukiwanych informacji. Zgodnie z obietnicami NetSprint, wdrożenie nowego rozwiązania powoduje wzrost liczby użytkowników oraz oglądalność serwisu, czyli również wzrost przychodów ze sprzedaży i przychodów reklamowych.
Najważniejsze korzyści z zastosowania rozwiązania IAP eTravel (zdaniem firmy NetSprint):
- Wzrost liczby unikalnych użytkowników (UU) oraz wyświetleń strony (PI) (około 20%);
- Wzrost sprzedaży poprzez zwiększenie się współczynnika konwersji (około 15%);
- Wzrost lojalności użytkowników (zmniejszenie tzw. bouncing rate, czyli użytkowników, którzy nie pozostali na stronie);
- Zwiększenie przychodów reklamowych.
NetSprint szacuje, że dzięki zastosowanym modułom automatycznej kategoryzacji i ponownego użycia treści, można zaoszczędzić czas spędzonego na aktualizacji serwisu.
IAP eTravel składa się z 4 podstawowych modułów:
- Cross Search - dostęp do wyników wyszukiwania pochodzących z różnych źródeł w jednym oknie wyszukiwarki ;
- Topic Pages - automatyczne tworzenie stron i wortali tematycznych powiązanych z określoną kategorią tematyczną;
- Related Content - prezentacja powiązanych kontekstowo linków oraz treści, które pochodzą z różnych źródeł należących do tego samego właściciela;
- Contextual Advertising - reklama kontekstowa wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania lub na poszczególnych podstronach - zawsze w powiązaniu z zapytaniem użytkownika lub z treścią czytanego artykułu.
Skuteczna oraz sprawnie działająca wyszukiwarka jest istotnym elementem serwisu turystycznego. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez poznańską agencję Symetria. Podczas testów eye-trackingowych wyszukiwarka najbardziej skupiała wzrok użytkownika na stronie głównej. Dlatego też powinna znajdować się w widocznym miejscu na stronie głównej serwisu. Ważny jest jej czytelny interfejs oraz filtrowanie wyników.
NetSprint IAP eTravel ma funkcję wyświetlania odpowiedzi już podczas wpisywania zapytania (Quick Search), podpowiadania możliwych zapytań (AutoComplete), może sortować wyniki po różnych parametrach, a także sugerować oferty podobne do oglądanej (Related Content).
NetSprint IAP eTravel pozwala turystycznym serwisom internetowym wykorzystanie posiadanych treści do promocji. Umożliwia tworzenie rozbudowanego "kompendium wiedzy" o państwach oraz regionach turystycznych w oparciu o zapytanie użytkownika (Topic Pages). Dynamicznie stworzona strona tematyczna jest również dodatkową powierzchnią, gdzie można prezentować oferty.
Zgodnie z obietnicami twórców Information Access Platform eTravel, dodatkowym źródłem przychodów są treści promowane i reklama kontekstowa, a funkcjonalność Topic Pages poprawia pozycj e serwisu w wyszukiwarkach internetowych.
NetSprint IAP eTravel wspiera też zarządzanie relacjami z klientami. Automatycznie generowane newslettery pozwalają utrzymywać z nimi stały kontakt. Natomiast cykliczne raporty z wyszukiwania ułatwiają orientację w potrzebach użytkownika.
Rozwiązania NetSprint oparte na technologii wyszukiwawczej przeznaczone są do zbierania, klasyfikowania oraz wyszukiwania danych, a także do ich kontekstowej prezentacji. Z rozwiązań NetSprint skorzystały już między innymi: Agito.pl, Bankier.pl, Eniro (właściciel Panoramy Firm), sklep internetowy Kolporter.pl, Infor, IDG, Media Regionalne, Netia, PTK Centertel, Rzeczpospolita, Vobis, WP.pl i norweska grupa medialna Edda Media.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Japońska linia lotnicza All Nippon Airways (ANA) w Polsce
Radom: w październiku otwarcie nowego czterogwiazdkowego hotelu
Wrocław Strachowice - milionowy pasażer
Na Gerlachu zginęło dwóch Anglików
British Airways zapowiada likwidację niskich taryf
Podróże Z DZIEĆMI - ciekawy portal
Szlak z Wilnem, Krakowem i... Sandomierzem
Średniowiecze przyciąga w Rzeczu
Ecco Holiday oferuje katalog i rusza z kampanią "Lato 2009"
Z okazji 10-lecia Tarnowskiego Centrum Informacji można wygrać weekend w Tarnowie
Stany Zjednoczone zniosą wizy dla Rosjan?
Jarmark Podhalański czas zacząć
Zaginiony boeing nadal nieodnaleziony!
Francja: złe wyniki hoteli trzy i czterogwiazdkowych w marcu 2009
Gruzja promocyjne bilety LOT 566zł