TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Orbis: prognozy wyników finansowych na rok 2009

Grupa Hotelowa Orbis odwołała swoje prognozy wyników finansowych na lata 2009-2011. Natomiast prognozowany wynik finansowy na rok 2009 obniżono z 328 mln zł do 220 mln zł.


W komunikacie Orbis wyjaśnił: "Powodem korekty są - oprócz bezprecedensowego kryzysu gospodarczego - mniejsze niż prognozowano przychody ze sprzedaży usług hotelowych będące rezultatem mniejszej niż zakładano liczby nowych hoteli oddanych do użytku. Do głównych przyczyn takiego stanu rzeczy należy zaliczyć przeszkody administracyjne na etapie przygotowania inwestycji oraz utrzymujący się w ostatnim czasie bardzo wysoki poziom kosztów budowy."

Odwołano również prognozy wyniku finansowego EBITDA na lata 2010 (361 mln zł) i 2011 (390 mln zł) i nie podano nowych. Orbis tłumaczył: "Ze względu na kryzysową sytuację na rynkach gospodarczych oraz nie dające się przewidzieć kierunki rozwoju gospodarki na świecie spółka nie jest w stanie podać nowych prognoz EBITDA na lata 2010 i 2011, bowiem w obecnej sytuacji gospodarczej, nie dającej podstaw do racjonalnego planowania, nie jest możliwe stworzenie tych prognoz w sposób prawdziwy, rzetelny i kompletny."

Zarząd spółki chce realizować przyjętą wcześniej strategię, jednak nakłady na jej realizację mają zostać rozłożone na dłuższy okres. Strategia Orbisu zakłada rozwój sieci hoteli ekonomicznych poprzez budowę nowych obiektów pod marką Etap oraz Ibis. Spółka zaznacza: "Konwersje hoteli będą kontynuowane, ale w mniejszym zakresie i dotyczyć będą głównie marek Novotel i Mercure".

Orbis utrzymał plany sprzedaży części aktywów, w tym nieruchomości hotelowych i niehotelowych. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowych środków, które zostaną przeznaczone na sfinansowanie zaplanowanych przedsięwzięć inwestycyjnych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Orbis prognoza wynik finansowy obniżka korekta kryzys gospodarczy przychód hotel EBITDA strategia Etap Novotel Mercure Ibis sprzedaż sieć




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję