TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Interferie: w 2009 roku zysk netto trzy razy wyższy

Hotelarsko - turystyczna spółka giełdowa Interferie podała wyniki za ubiegły rok.


Zysk netto za wszystkie cztery kwartały wyniósł około 2,9 mln złotych i był ponad trzykrotnie wyższy niż ten osiągnięty w 2008 roku, a przychody ze sprzedaży kształtowały się na poziomie 43 mln złotych - to niemal o 6 mln więcej niż w porównywalnym okresie. Średnia frekwencja w ośrodkach wzrosła o 8 proc. w porównaniu do roku 2008.

Spółka odnotowała zysk netto ze sprzedaży w wysokości 4 mln 766 tys. złotych. Dla porównania ta pozycja w raporcie za cztery kwartały 2008 rok wskazywała 573 tys. złotych. Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły 43 mln 41 tys. złotych i były lepsze o 5,5 mln złotych (37 mln 553 tys. złotych).

- W sumie ostateczny wynik finansowy netto za dwanaście miesięcy minionego roku to 2 mln 891 tys. złotych. Rok wcześniej mieliśmy 817 tys. złotych - mówi Adam Milanowski, prezes zarządu spółki Interferie. - Średnia frekwencja w naszych ośrodkach wyniosła 63 procent, wzrosła więc w 2009 roku o osiem punktów procentowych. To nie tylko najlepszy wynik firmy w ostatnich latach, ale także bardzo dobra prognoza na przyszłość - dodaje.

Co ciekawe ostatnie trzy miesiące 2009 roku wypadły zdecydowanie lepiej od tego samego okresu w 2008 roku (wtedy strata sięgnęła - 1 mln 734 tys. złotych). W ostatnim kwartale 2009 roku firma zanotowała wzrost średniej frekwencji w obiektach o 2,5 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2008 roku. Korzystnie prezentują się ważne dla hotelarskiej branży wskaźniki: RevPar, czyli średni przychód z jednego pokoju, wzrósł rok do roku o jedną czwartą (z 81,06 zł do 102,50 zł). Wyższy jest również ADR - średnia cena za sprzedany pokój. Wzrosła ze 148,6 zł do 163,8 zł.

Funkcjonuje już portal sprzedażowy Interferie, a do spółki spływają pierwsze zamówienia na turnusy wypoczynkowo-rehabilitacyjne, rezerwowane przez indywidualnych turystów z Niemiec. Dzięki temu firma przewiduje, że wzrośnie obłożenie ośrodków należących do Interferii.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Interferie wyniki przychody obroty w 2009 roku zysk netto trzy razy wyższy frekwencja raport Adam Milanowski strata zyski portal sprzedażowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję