Pierwsza poważna decyzja przed nowym prezesem LOT
Okęcie staje się za małe dla LOT-u. Z tego powodu spółka rozgląda się za nową lokalizacja bazy. Wszystkie regionalne lotniska chcą ją mieć u siebie.
Wybór nowej bazy dla PLL LO może być pierwszą decyzją nowego prezes PLL LOT Piotr Siennicki . Jak na razie przewoźnik szuka odpowiedniej lokalizacji, która spełniałaby jego oczekiwania i potrzeby. - Rozwijamy się, uruchamiamy nowe połączenia, chcemy być ekspansywni i zamierzamy wzmocnić pozycję tam, gdzie potencjalnie może być wielu pasażerów - mówi Leszek Chorzewski, rzecznik PLL LOT. - Ostateczna decyzja zależy od planów nowego szefa spółki, który zaczyna zgłębiać jej problemy- podkreśla Chorzowski.
LOT posiada łącznie z samolotami spółki zależnej Centralwings 60 maszyn. W 2008 roku ilość ta ma się powiększyć o 8 zamówionych transatlantyckich boeingów 787 Dreamliner. Zlokalizowanie bazy poza Warszawą wiąże się z przeniesieniem tam, co najmniej kilku używanych samolotów i ich obsługi, ale także z lepszym ich wykorzystaniem, czyli zmniejszeniem kosztów i uruchomieniem nowych połączeń. Z tego powodu o przychylność LOT rywalizują największe regionalne lotniska w kraju.
Obecnie mówi się, iż największe szansę na bycie przyszłą bazą PLL LOT ma Wrocław i Poznań. Wrocław ze względu na dobrą lokalizację w Polsce (dzięki autostradzie i położeniu w Europie na linii Wschód - Zachód oraz wielkim planom rozwojowym), Poznań zaś dlatego, że jest siedzibą międzynarodowych targów.
- Rozmowy trwają i w grę wchodzi, co najmniej kilka możliwych lotnisk w kraju. Największe szanse mają porty w uprzemysłowionych regionach, np.: Katowice z pobliskimi fabrykami Fiata i Opla, Wrocław, gdzie ulokowały się m.in. Toyota i Whirlpool, czy Poznań, bo to siedziba międzynarodowych targów, w dodatku dobrze skomunikowana ze stolicą- podkreśla Leszek Chorzowski.
LOT tymczasem poza szukaniem miejsca na nową bazę, musi zająć się zatrzymaniem spadających udziałów w rynku. W 2006 roku zmniejszyły się one z 44% do 33,6%. Wspólnie z Centralwings było to 41,1%, czyli o 7,5% mniej niż w roku 2005. Jednakże liczba pasażerów nieznacznie wzrosła o 4,4% dochodząc do pozycji 4,7 milionów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Swiss ulepsza klasę ekonomiczną
Francja: McDonalds rośnie w siłę, a restauracje podupadają?
Koleje austriackie będą promować Warszawę?
Rośnie liczba hot spotów w Polsce
Sochaczew: Austriacy zbudują lotnisko dla tanich linii
Wybuch w meksykańskim hotelu. Zginęło 5 turystów
Śnieżyce w Rzymie: zamknięto lotnisko Ciampino
American Airlines zamknęły pierwszy kwartał startą 328 mln dolarów
Ukraińcy turyści zrezygnowali z wypoczynku w Bieszczadach
Żałoba po katastrofie prezydenckiego samolotu
Zagrożenie pożarowe w Tatrach!
Otwarcie restauracji Polka w Żelazowej Woli już w lutym 2010 roku
Kraków: jesienią rusza budowa nowego zespołu hotelowego
Koniec niemieckiej marki lotniczej DBA
PPL: budowę Terminalu 2 na Okęciu dokończy firma Siemens