TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wystartowała druga edycja programu "Hotel Fair Play"

Rozpoczęła się już II edycja programu "Hotel Fair Play". Regulamin i deklaracja przystąpienia do tegorocznej edycji są dostępne na stronie internetowej akcji.


W Polsce swoją działalność rozpoczyna coraz więcej obiektów świadczących tzw. usługi noclegowe. Dzięki temu rośnie konkurencja dla obiektów już prosperujących. Teraz już nie wystarcza fakt, że obiekt jest atrakcyjnie zlokalizowany, tzn. może pochwalić się dostępem do plaży, czystymi wodami czy też górskim powietrzem. Te faktycznie bardzo istotne elementy, przestają być jedynymi oraz dominującymi w procesie przyciągania klientów - twierdzą organizatorzy akcji.

Ich zdaniem ogromnego znaczenia nabiera posiadanie przez obiekt profesjonalnej oferty spełniającej oczekiwania klientów. Ważne jest także, jak obiekt jest postrzegany oraz w jaki sposób układa sobie relacje z kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, a także społecznością lokalną, władzą lokalną oraz państwową.

Głównym założeniem programu "Hotel Fair Play" jest promowanie etyki w działalności hotelarskiej, która jest rozumiana jako zespół norm rzetelnego postępowania we wspólnych relacjach przedsiębiorstw branży hotelarskiej z gośćmi, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną oraz państwową. Ów program ma zachęcić wszystkich przedsiębiorców działających w branży hotelarskiej do świadczenia swoich usług na wysokim poziomie oraz działań, które idą w parze z obowiązującym prawem tudzież zasadami etyki.

Jak zapewniają organizatorzy, uczestnicy programu "Hotel Fair Play" maja możliwość nawiązania nowych kontaktów handlowych. Wg nich przedsięwzięcie zwiększa także zaufanie kontrahentów i klienta.

Kategorie programu:
- hotel
- pensjonat
- motel
- centrum konferencyjne
- centrum odnowy biologicznej - SPA

Etapy programu
Weryfikacja firm, które decydują się wziąć udział w programie przebiega w dwóch etapach. W pierwszym, weryfikowane są ankiety programowe, w których uczestnicy musieli szczegółowo zaprezentować swoją działalność, odpowiadając jednocześnie na wiele pytań dotyczących m.in. relacji z dostawcami, gośćmi (mowa o sposobie załatwiania reklamacji, skarg oraz wniosków, jeśli takie mają miejsce), a także relacji z pracownikami. W drugim etapie audytorzy mają za zadanie przeprowadzić audyty certyfikacyjne w obiektach. Dodatkowy element weryfikacji stanowi badanie losowo wyłonionych klientów hotelu. Suma przyznanych przez audytorów i klientów ocen jest decydująca w sprawie przyznania rekomendacji hotelu do tytułu oraz certyfikatu "Hotel Fair Play".

Kapituła Programu podejmuje ostateczną decyzję odnośnie przyznania tytułu, certyfikatu oraz nagród głównych. Decyzje są podejmowane w oparciu o wyniki weryfikacji, a także nominacje zgłoszone przez członków Komisji Ogólnopolskiej.

Projekt realizowany jest przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, afiliowanym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Hotel Fair Play hotelarstwo w Polsce polskie hotele lokalizacja hotelu etyka w działalności hotelarskiej hotel pensjonat motel centrum konferencyjne centrum odnowy biologicznej SPA Instytut Badań nas Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym Krajowa Izba Gospodarcza




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję