Zobacz także
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze lepsza
Jak może wyglądać atak hakerów na hotele?
Nowe centrum konferencyjne w Zachodniopomorskim
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego Ryanair
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii zimowych
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Wystartowała druga edycja programu "Hotel Fair Play"
Rozpoczęła się już II edycja programu "Hotel Fair Play". Regulamin i deklaracja przystąpienia do tegorocznej edycji są dostępne na stronie internetowej akcji.
W Polsce swoją działalność rozpoczyna coraz więcej obiektów świadczących tzw. usługi noclegowe. Dzięki temu rośnie konkurencja dla obiektów już prosperujących. Teraz już nie wystarcza fakt, że obiekt jest atrakcyjnie zlokalizowany, tzn. może pochwalić się dostępem do plaży, czystymi wodami czy też górskim powietrzem. Te faktycznie bardzo istotne elementy, przestają być jedynymi oraz dominującymi w procesie przyciągania klientów - twierdzą organizatorzy akcji.
Ich zdaniem ogromnego znaczenia nabiera posiadanie przez obiekt profesjonalnej oferty spełniającej oczekiwania klientów. Ważne jest także, jak obiekt jest postrzegany oraz w jaki sposób układa sobie relacje z kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, a także społecznością lokalną, władzą lokalną oraz państwową.
Głównym założeniem programu "Hotel Fair Play" jest promowanie etyki w działalności hotelarskiej, która jest rozumiana jako zespół norm rzetelnego postępowania we wspólnych relacjach przedsiębiorstw branży hotelarskiej z gośćmi, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną oraz państwową. Ów program ma zachęcić wszystkich przedsiębiorców działających w branży hotelarskiej do świadczenia swoich usług na wysokim poziomie oraz działań, które idą w parze z obowiązującym prawem tudzież zasadami etyki.
Jak zapewniają organizatorzy, uczestnicy programu "Hotel Fair Play" maja możliwość nawiązania nowych kontaktów handlowych. Wg nich przedsięwzięcie zwiększa także zaufanie kontrahentów i klienta.
Kategorie programu:
- hotel
- pensjonat
- motel
- centrum konferencyjne
- centrum odnowy biologicznej - SPA
Etapy programu
Weryfikacja firm, które decydują się wziąć udział w programie przebiega w dwóch etapach. W pierwszym, weryfikowane są ankiety programowe, w których uczestnicy musieli szczegółowo zaprezentować swoją działalność, odpowiadając jednocześnie na wiele pytań dotyczących m.in. relacji z dostawcami, gośćmi (mowa o sposobie załatwiania reklamacji, skarg oraz wniosków, jeśli takie mają miejsce), a także relacji z pracownikami. W drugim etapie audytorzy mają za zadanie przeprowadzić audyty certyfikacyjne w obiektach. Dodatkowy element weryfikacji stanowi badanie losowo wyłonionych klientów hotelu. Suma przyznanych przez audytorów i klientów ocen jest decydująca w sprawie przyznania rekomendacji hotelu do tytułu oraz certyfikatu "Hotel Fair Play".
Kapituła Programu podejmuje ostateczną decyzję odnośnie przyznania tytułu, certyfikatu oraz nagród głównych. Decyzje są podejmowane w oparciu o wyniki weryfikacji, a także nominacje zgłoszone przez członków Komisji Ogólnopolskiej.
Projekt realizowany jest przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, afiliowanym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
Dział aktualności dnia:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Wzajemne roszczenia Ecco Holiday i Podróże TV
Narwiańska Rewolucja Turystyczna
Kierowca autokaru rozbitego w Austrii zasnął za kierownicą
Rainbow Tours nawiązało współpracę z fundacją Mam Marzenie
Mikołów: Betonowa Kostka dla Hotelu PIK?
Norwegian otrzymał nagrodę za dynamiczny rozwój połączeń z Warszawy
Na Mazowszu powstaną kolejne lotniska?
W Google znajdziemy najlepszą restaurację lub hotel
La Iberica - warszawska Knajpa Roku
Nowy czterogwiazdkowy hotel w Sopocie
Rusza prywatyzacja PKS w Stalowej Woli
Bilet Warszawa - Bruksela 60zł taniej!
Wadowice: rewitalizacja centrum już niedługo
Za 50 lat będzie można spędzać urlop nad Morzem Północnym?
Targi EIBTM w Barcelonie - podsumowanie
Awaryjne lądowanie tureckiego Airbusa w Budapeszcie
super praca 1200zł miesięcznie