TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Pasażerowie skarżą się na linie lotnicze

W 2005 roku do specjalnie powołanej do tego celu komisji Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) trafiło 231 skarg od pasażerów linii lotniczych - poinformował w środę przedstawiciel ULC.


Składane przez klientów skargo dotyczyły w znacznej mierze odwoływania lotów, znaczących opóźnień i odmowy przyjęcia na pokład. ULC aż 60% skarg rozpatrzyło na korzyść pasażerów.

Rozpatrywaniem skarg klientów zajmuje się w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego specjalna jednostka - Komisja Ochrony Praw Pasażerów. Klient ma prawo złożyć skargę na przewoźnika do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do skargi poszkodowany pasażer powinien załączyć:

- kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika,
- kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację,
- kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.

W przypadku gdy szkoda rzeczywiście wystąpiła, pasażerowi przysługuje również prawo do dochodzenia odszkodowania przed sądem.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ULC skargi reklamacje linie lotnicze przewoźnicy procedura jak reklamować bilet opóźnienie odwołanie lotu Lotnictwa Cywilnego na lot Pasażerów klm kolwiek reklamacja lotniczych


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję