TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czarne chmury nad Orbisem?

Orbis osiągnął w ostatnim roku nie najlepsze wyniki w zarządzaniu hotelami sieci Accor. Podczas gdy Hekon (prowadził hotele poprzednio) notował średnią frekwencję w swoich obiektach na poziomie 51 proc. - Orbisowi udało się zapełnić pokoje jedynie w 44 procentach (na koniec 2003 r. średnia frekwencja wyniosła 50,8 proc). Międzynarodowa agencja ratingowa Fitch Ratings we wrześniu ub.r. obniżyła z "A-" do "BBB+" krajowy rating długoterminowy Orbisu.


Największy polski operator turystyczny przed 10 laty zbudował sieć dystrybucyjną opartą o system franszyzy. Umowy wygasły w tym roku a Orbis ich nie przedłużył. Prezes zarządu Orbis Travel, Grzegorz Prądzyński uważa, że sieć franszyzowa nie sprawdziła się w sprzedaży usług turystycznych. Tymczasem Biuro Podróży TUI właśnie w oparciu o franszyzę rozbudowuje swoją sieć dystrybucji - czyni to z powodzeniem. Także hotele marki Accor dzierżawione są w ramach franszyzy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotele sieci Accor Hekon Orbis dochody zyski przychody Orbisu agencja ratingowa Fitch operator turystyczny franczyza Grzegorz Prądzyński biuro podróży TUI system franczyzowy w sieć hoteli




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję