TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT nie zadbał o swoich pasażerów

Rzecznik Praw Obywatelskich zarzucił liniom lotniczym PLL LOT, że nie dopełniły swoich obowiązków wobec pasażerów. Urząd Lotnictwa Cywilnego bada tę sprawę. PLL LOT zajmie stanowisko po zapoznaniu się z zarzutami.


Sprawa dotyczy dwóch popołudniowych lotów z Moskwy do Warszawy 30 listopada ubiegłego roku, które zostały odwołane lub znacznie opóźnione. Rzecznik Praw Obywatelskich zaznaczył, że przewoźnik w tym przypadku nie dopełnił między innymi obowiązków informacyjnych przewidzianych dla takich sytuacji.

Pasażerom nie została zapewniona stosowna opieka, nie zorganizowano im noclegu. Podróżni tranzytowi musieli nocować na lotnisku, natomiast pasażerowie, którzy posiadali wizy zostali zobowiązani do opuszczenia lotniska oraz znalezienia noclegu na własną rękę. Jednak RPO w piśmie do prezesa ULC podkreśla, że przewoźnik w takiej sytuacji ma obowiązek bezpłatnego zakwaterowania swoich klientów w hotelu.

Tylko część podróżnych została skierowana do odbioru talonów na kolację, kiedy to talony przysługiwały połowie pasażerów. Zgodnie z obowiązującym prawem, pasażerowie powinni otrzymać bezpłatne posiłki i napoje w ilościach odpowiednich do czasu oczekiwania.

W przypadku obu lotów wystąpiły też problemy z bagażami niektórych pasażerów. Bagaże zostały otworzone oraz pozbawione zawartości, natomiast część pasażerów została w ogóle pozbawiona części swoich bagaży, o czym właściciele dowiedzieli się dopiero w Polsce przy ich odbiorze.

Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT tłumaczył, że 30 listopada lotnisko w Moskwie zostało sparaliżowane przez śnieżycę, która uniemożliwiła wykonywanie jakichkolwiek operacji. Dodał - Spowodowało to opóźnienia w przylotach i odlotach samolotów. Zaznaczył też, że LOT zajmie stanowisko w tej sprawie dopiero po dokładnym zapoznaniu się z zarzutami.

Natomiast Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy ULC poinformowała, że sprawa jest obecnie badana przez Urząd na podstawie skarg, które wpłynęły od pasażerów. Jeżeli zarzuty zostaną potwierdzone, prezes ULC może nałożyć na przewoźnika karę pieniężną.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT PLL LOT przewoźnik Rzecznik Praw Obywatelskich Urząd Lotnictwa Cywilnego ULC Moskwa Warszawa lot opóźnienie lotnisko nocleg kolacja opieka nocleg bagaż Wojciech Kądziołka śnieżyca zarzuty skargi Katarzyna Krasnodębska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję