Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
LOT nie zadbał o swoich pasażerów
Rzecznik Praw Obywatelskich zarzucił liniom lotniczym PLL LOT, że nie dopełniły swoich obowiązków wobec pasażerów. Urząd Lotnictwa Cywilnego bada tę sprawę. PLL LOT zajmie stanowisko po zapoznaniu się z zarzutami.
Sprawa dotyczy dwóch popołudniowych lotów z Moskwy do Warszawy 30 listopada ubiegłego roku, które zostały odwołane lub znacznie opóźnione. Rzecznik Praw Obywatelskich zaznaczył, że przewoźnik w tym przypadku nie dopełnił między innymi obowiązków informacyjnych przewidzianych dla takich sytuacji.
Pasażerom nie została zapewniona stosowna opieka, nie zorganizowano im noclegu. Podróżni tranzytowi musieli nocować na lotnisku, natomiast pasażerowie, którzy posiadali wizy zostali zobowiązani do opuszczenia lotniska oraz znalezienia noclegu na własną rękę. Jednak RPO w piśmie do prezesa ULC podkreśla, że przewoźnik w takiej sytuacji ma obowiązek bezpłatnego zakwaterowania swoich klientów w hotelu.
Tylko część podróżnych została skierowana do odbioru talonów na kolację, kiedy to talony przysługiwały połowie pasażerów. Zgodnie z obowiązującym prawem, pasażerowie powinni otrzymać bezpłatne posiłki i napoje w ilościach odpowiednich do czasu oczekiwania.
W przypadku obu lotów wystąpiły też problemy z bagażami niektórych pasażerów. Bagaże zostały otworzone oraz pozbawione zawartości, natomiast część pasażerów została w ogóle pozbawiona części swoich bagaży, o czym właściciele dowiedzieli się dopiero w Polsce przy ich odbiorze.
Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT tłumaczył, że 30 listopada lotnisko w Moskwie zostało sparaliżowane przez śnieżycę, która uniemożliwiła wykonywanie jakichkolwiek operacji. Dodał - Spowodowało to opóźnienia w przylotach i odlotach samolotów. Zaznaczył też, że LOT zajmie stanowisko w tej sprawie dopiero po dokładnym zapoznaniu się z zarzutami.
Natomiast Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy ULC poinformowała, że sprawa jest obecnie badana przez Urząd na podstawie skarg, które wpłynęły od pasażerów. Jeżeli zarzuty zostaną potwierdzone, prezes ULC może nałożyć na przewoźnika karę pieniężną.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Airbus podtrzymał deklarację dostaw A380 na 2008 rok
Trufla - przysmak za 330 tysięcy dolarów
Pociąg papieski przestał być atrakcją turystyczną?
Z Bydgoszczy bez problemu za granicę
ITD podsumowało tegoroczne wakacje: skontrolowano 2000 autokarów, ukarano mandatami 750 kierowców
Rosnące koszty budowy autostrady A1 koło Pyrzowic
Touroperatorzy zapłacą za opiekę medyczną dla turystów?
Jaka magia Krupówek przyciąga tam tłumy turystów?
McDonalds w Luwrze zaszkodzi wizerunkowi muzeum?
Terminal Portu Lotniczego Lublin zaprojektuje polsko-hiszpańskie konsorcjum
Hotel Sheraton w Brukseli zmienił właściciela
Pierwszy Zielony Szlak na Białorusi
Nowy szef GDDKiA: Janusz Kopera
Ranking Forbes: Le Meridien Bristol hotelem najlepszym dla biznesmenów
Lotnisko w Modlinie zacznie działać dopiero za dwa lata?
Skamieniałe Miasto odzyska dawną świetność!
Nowy sprzęt pirotechniczny na wrocławskim lotnisku
MSZ ostrzega podróżujących przed grypą A/H1N1
bus gastronomicynz sprzeda badz wznajem