Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Terminal Portu Lotniczego Lublin zaprojektuje polsko-hiszpańskie konsorcjum
Nowy port lotniczy ma być biały, a ponadto najpiękniejszy w Europie. Sener - ARE - Polconsult, polsko-hiszpańskie konsorcjum ma zaprojektować terminal Portu Lotniczego Lublin. Sąd konkursowy jest zdania, że to najlepsza koncepcja spośród 15 tych nadesłanych, a należy tutaj zaznaczyć, że wszystkie były na wysokim poziomie.
Składający się z ośmiu osób sąd konkursowy, którego przewodniczącym był architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił swoją decyzję w Trybunale Koronnym w poniedziałek.
Do konkursu na opracowanie koncepcji architektonicznej zgłosiło się w czerwcu 42 uczestników, a wśród nich firmy z Niemiec, Szwajcarii oraz Hiszpanii. Tydzień temu swoje propozycje nadesłało ostatecznie 15 firm.
Zasady regulamin konkursowego dawały projektantom wolną rękę, co oznacza, że sami podejmowali decyzję o wyglądzie obiektów. Mowa o hangarach, terminalu i znajdujący się w nim pasażu. Ale mimo wszystko konkurs stawiał twarde warunki odnośnie wymogów technicznych, których musieli przestrzegać projektanci. Chodzi np. o płytę, długości pasa startowego, usytuowanie terminalu, strefę odlotu i ogólnodostępną.
Jak powiedział do władz miasta oraz województwa Kuryłowicz, kiedy go poproszono o przewodnictwo w jury, trochę się obawiał. Zwykle na przygotowanie warunków konkursu potrzebne jest pół roku. Ale przekonał go ostatecznie zapał władz miasta. Otrzymano 15 prawie równorzędnych prac, a w jego ocenie to sukces.
30 tys. zł i tym samym trzecie miejsce przypadło w udziale spółce ATI Architektura Technika Inwestycje z Warszawy. Drugie miejsce i 50 tys. zł otrzymała pracownia WXCA s.c. Szczepan Wroński. Natomiast pierwsze miejsce i tym samym główną nagrodę - 100 tys otrzymał wspólny projekt hiszpańskiej firmy Sener oraz polskich: ARE i Polconsult.
Sąd uznał walory projektu jakimi są sprawne połączenie terminala z zabudową portową. Założeniem tego pomysłu są szynobusy, które mają wjeżdżać wprost do terminalu. Jak argumentował Kuryłowicz, projekt charakteryzuje funkcjonalny schemat komunikacji kołowej, a ponadto strefa odlotów i przylotów na jednym poziomie oraz funkcjonalne wnętrze.
Zaznaczył również, że, jeżeli zwycięzca nie podejmie decyzji o zaprojektowaniu terminala, to w takim razie zarząd spółki PLL rozpocznie rozmowy z drugą nagrodzoną firmą.
Jak powiedział przewodniczący sądu konkursowego, jest on przekonany, że ten terminal będzie wizytówką miasta, a ponadto może być najpiękniejszy w Europie. Wybór tych firm jest równocześnie gwarancją szybkich prac projektowych. Podkreślił także, że w roku ubiegłym pracownia ARE zdobyła nagrodę roku za budynki mieszkalne w Warszawie.
Jak tłumaczy Adam Kluczek z ARE, która dzierżyła prym w architektonicznej wizji, projekt miał być łatwy w rozbudowie, a krótki okres konkursu nie stanowił problemu, ponieważ jest do tego przyzwyczajony. ARE chciałoby, aby terminal był znakiem charakterystycznym dla Lublina oraz Świdnika. Podkreśla także, że jego hiszpański partner zaprojektował m.in. lotnisko w Saragossie, mało tego wygrał też konkurs na rozbudowę lotniska w Balicach.
Grzegorz Muszyński, prezes spółki PLL, zapowiada, że w najbliższym czasie rozpoczną się rozmowy z firmą, a już na wiosnę ruszą prace przy budowie lotniska. Pierwszy samolot ma stamtąd wystartować w 2012 roku.
Koncepcje, które zostały wyróżnione
Wyróżnienia drugiego stopnia, za które przeznaczono po 6 tys. złotych zdobyli: Studio AG z Goleniowa, Zespół Projektowo-Inwestycyjny Kontrapunkt z Krakowa oraz niemiecko-brytyjskie konsorcjum ILF Consulting Engineers z siedzibą w Warszawie.
Wyróżnienie pierwszego stopnia wraz z czekiem na 12 tys. zdobyła pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy z Warszawy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział biura turystyczne:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział wydawnictwa:
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Powstanie katalog ofert incentive z
Spragnieni Podróży - fragment
ETC publikuje wskazówki jak uczynić turystykę bardziej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Nowy sprzęt pirotechniczny na wrocławskim lotnisku
MSZ ostrzega podróżujących przed grypą A/H1N1
Kto i dlaczego zabrania fotografować łódzkie zabytki?
Nowe połączenie Danube Wings Poprad Tatry - Londyn Luton
W marcu rozpoczną się prace nad nowelizacją ustawy o usługach turystycznych!
USA poszerza program wizowy. Polska na wizy poczeka jeszcze rok?
Rosnące koszty budowy autostrady A1 koło Pyrzowic
Stadion Narodowy będzie gotowy za dwa lata?
Dwie imprezy w Zakopanem - jeden bilet
Program drugiego dnia Targów TT Warsaw
Polskie lotniska gotowe do wprowadzenia przepisów wymaganych układem z Schengen
Hotel Sheraton w Brukseli zmienił właściciela
Pierwszy Zielony Szlak na Białorusi
Sanatoria zapłacą mniej za odbiorniki RTV
Centralwings wycofał się z otwarcia bazy w Rębiechowie
Dochody z turystyki w Chorwacji sięgną 7 miliardów euro
Ratownicy TOPR uratowali turystę
Odszkodowanie za brak SKIBUS-a.