TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plany Grupy Orbis na lata 2005-2009

Zeszłoroczne przychody ze sprzedaży wyniosły 954,6 mln zł, czyli o 16,2% więcej niż w roku poprzednim. Zysk operacyjny także był większy i wyniósł 69,7%, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu do roku poprzedniego. Planuje się, że począwszy od bieżącego roku, aż do 2009 łączne nakłady inwestycyjne spółki osiągnąć mają kwotę 725,5 mln zł. Pieniądze te mają być przeznaczone na rozwój sieci Etap (224,8 mln zł), Ibis (159,9 mln zł) oraz modernizację i remonty hoteli (340 mln zł).


Nowa strategia zaplanowana na najbliższe 5 lat zakłada położenie silnego nacisku na rozwój Grupy Hotelowej Orbis (Sofitel, Novotel, Mercure oraz Ibis) w tym także na modernizację istniejących hoteli oraz sprzedaż tych mniej rentownych. Planuje się także utworzenie 5 centrów regionalnych w firmie oraz wydzielenie części działających hoteli na zewnątrz (outsourcing).

Nowa strategia zakłada także zwiększenie do 2009 roku liczby hoteli, z 67 do 82 oraz co za tym idzie liczby pokoi z 12 150 do 13 446. Planowane jest także stworzenie sieci hoteli ekonomicznych Etap Hotel. Do 2009 roku właśnei pod nazwą Etap Hotel powstać mają 23 obiekty, z czego 15 zostanie wybudowanych, 7 zastąpi istniejące hotele marki Orbis, a jeden zostanie objęty umową na zarządzanie. Przedział cen za pokój w sieci Etap Hotel ma wynieść 107-140 zł, a planowane obłożenie to 55-69% (pierwszy rok działania).

Powiększyć się ma także liczba hoteli w sieci Ibis - z 8 do 17. Ceny w tej sieci kształtować się mają w przedziale 170-205 zł.

"Przewidujemy, że popyt na usługi w sektorze hotelarskim będzie wzrastał, ale niekoniecznie będzie dotyczyć to obiektów 4- i 5-gwiazdkowych. W Polsce obecne są już niemal wszystkie międzynarodowe marki hoteli o wyższym i średnim standardzie, ale brakuje hoteli tanich, na które stać polskich podróżnych" - powiedział Krzysztof Gerula, pierwszy wiceprezes zarządu ORBIS S.A.

Modernizacja hoteli będzie w całości finansowana ze środków własnych, natomiast budowa nowych hoteli ze środków własnych (169 mln zł) oraz z zaciągniętych długów (216 zł). Planowana jest także redukcja zatrudnienia o ok. 500 osób.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Orbis Etap hotel sieć hoteli Grupa Hotelowa Orbis Sofitel Novotel Mercure Ibis plany Orbisu rozwój sieci hotelowej marki strategia Krzysztof Gerula przychody ze sprzedaży dochody w Orbisie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję