TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Stanowisko PPL w sprawie zarzutów SkyEurope

W dniu 23 lutego br. linie lotnicze SkyEurope opublikowały oświadczenie, w którym znalazło się wiele nieprawdziwych informacji dotyczących relacji miedzy przewoźnikiem, a zarządem warszawskiego Portu Lotniczego im F. Chopina, Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze".


SkyEurope zarzuca nam, że nie możemy zapewnić miejsc parkingowych, umożliwiających nocowanie samolotu. Oświadczamy, że to nieprawda! Lotnisko dysponuje wolnymi miejscami postojowymi w godzinach nocnych.

Z naszych danych operacyjnych wynika, że w okresie ostatniego tygodnia wykorzystanie dostępnych u nas 33 miejsc postojowych dla samolotów typu B737 (jakimi operuje SkyEurope), kształtowało się, w godzinach nocnych, na poziomie 70-90%, co oznacza, że wolne pozostawało od 4 do 9 stanowisk.

Informacja SkyEurope, o odmowie przyznania miejsc postojowych, jest tym bardziej zadziwiająca, że ze strony tej linii lotniczej nigdy nie wpłynął pisemny wniosek o dodatkowe miejsca parkingowe w godzinach nocnych, a zatem nie mogła ona otrzymać od PPL żadnej decyzji.

Na marginesie warto dodać, że SkyEurope w minionych sezonach rezerwowała nadmierną liczbę usług ze strony portu lotniczego, a następnie sukcesywnie rezygnowała z niektórych z nich.

Kolejnym nieporozumieniem jest zarzut o finansowaniu przez tanich przewoźników budowy Terminalu 2, poprzez podwyżkę opłat pasażerskich.
Inwestycje PPL są finansowane przez umowy kredytowe i propozycje nowych opłat lotniskowych nie mają z tym nic wspólnego. Do określenia nowej wysokości taryf zobowiązują zarządzającego lotniskiem przepisy prawa krajowego i międzynarodowego. Nowe stawki nie są jeszcze ustalone, więc prorokowanie co do ich wysokości jest całkowicie bezpodstawne.

Co do informacji dotyczącej braku potwierdzenia slotów w terminalu Etiuda dla SkyEurope wyjaśniamy, że przydzielaniem czasu operacji zajmuje się facylitator, będący pracownikiem PLL LOT S.A., a nie służby operacyjne warszawskiego lotniska. Poza tym, z naszych danych wynika, że w "Etiudzie" istnieją możliwości realizacji dodatkowych operacji lotniczych w godzinach mniejszego obciążenia obiektu.

SkyEurope jest przewoźnikiem, którego plany na przyszły sezon są bardzo zmienne. W dniu 30 grudnia ubiegłego roku ustalono z przewoźnikiem 24 operacje lotnicze na sezon letni 2005. Dwa tygodnie później linia lotnicza zmieniła swoje plany i przedstawiła nowy projekt, w którym jedynie 2 operacje lotnicze pozostały na niezmienionym poziomie. SkyEurope jest jednym z kilkudziesięciu przewoźników operujących w warszawskim porcie lotniczym. Jeśli wszyscy wykazywaliby podobny, jak SkyEurope, brak zdecydowania, to na naszym lotnisku zapanowałby chaos.

Nieprawdą jest też stwierdzenie, że w Porcie Lotniczym im. F. Chopina wprowadzone będą, cytuję: "poważne kary finansowe za samoloty lądujące po godzinie 22.00 czasu lokalnego". W nowych propozycjach opłat lotniskowych pojawiła się opłata hałasowa, związana przede wszystkim z typem użytkowanego samolotu. Podobne rozwiązania stosowane są na większości europejskich lotnisk. Opłata ta nie ma charakteru kary. Nasze lotnisko ogranicza operacje w godzinach nocnych ze względu na normy ochrony środowiska naturalnego oraz przez respekt dla mieszkańców okolicznych gmin.

Podobnie jak SkyEurope jesteśmy zdania, że rozwój linii lotniczych powinien wynikać z obustronnych korzyści, płynących ze współpracy pomiędzy przewoźnikami a lotniskiem. Jako zarządzający portem stosujemy się do tej zasady. Mamy nadzieję, że przewoźnicy doceniają starania zarządu portu lotniczego zmierzające do zapewnienia im jak najkorzystniejszych warunków działalności. Najlepszym tego przykładem jest uruchomienie w niezwykle krótkim czasie terminalu "Etiuda" oraz opracowanie specjalnego pakietu promocyjnego dla nowych połączeń. SkyEurope jest jednym z przewoźników korzystających z wymienionych możliwości.

PPL bardzo cieszy fakt, że SkyEurope zwiększa liczbę swoich połączeń z Krakowa. Rozwój portów regionalnych jest korzystnym zjawiskiem dla naszego przedsiębiorstwa i znakomicie wpisuje się w strategię rozwoju lotniczej komunikacji w Polsce.

Edyta Mikołajczyk
rzecznik prasowy
P.P. "Porty Lotnicze"

Informacja ta została wystosowana przez P.P. "Porty Lotnicze" w odpowiedzi na zarzuty, którymi SkyEurope tłumaczył decyzję przeniesienia części swoich połączeń z Warszawy do Krakowa. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
SkyEurope oświadczenie warszawski port lotniczy warszawa Port Lotniczy im F. Chopina PPL PLL LOT S.A terminal Etiuda Edyta Mikołajczyk rzecznik prasowy pp porty lotnicze lotnisko do




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję