TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Szczur w pokoju hotelowym - naruszenie norm sanitarnych?

Joanna S. i jej chłopak zdecydowali się na wakacje w Egipcie, w czterogwiazdkowym komfortowym hotelu w Hurghadzie.


Na miejscu okazało się, iż pokój, w którym mieli zamieszkać ma jeszcze jednego lokatora - dużego szarego szczura.

Turyści po nocy spędzonej w towarzystwie nie za bardzo bojącego się ludzi gryzonia, który pozwolił sobie nawet zrobić kilka zdjęć, zażądali zmiany hotelu, ale udało się zmienić tylko pokój.

Po powrocie złożyli reklamację na szczura u organizatora wyjazdu - Triady. Ta odpowiedziała na reklamacje odmownie, twierdząc, iż nie odpowiada za owady i gady w pokojach. W piśmie można również przeczytać, że nie zostały złamane żadne warunki umowy, a dokumentacja zdjęciowa - szczur w pokoju - nie może dowodzić jakości świadczonych przez biuro usług.

Triada w odmowie powołuje się na warunki uczestnictwa (fragment umowy), zgodnie z którymi organizator nie odpowiada za "specyficzne warunki panujące w miejscu pobytu podczas imprezy (...) w szczególności pojawienia się w pomieszczeniach owadów i gadów". Umowa nie reguluje jednak sprawy gryzoni, które niewątpliwie nie są ani owadami, ani gadami.

Triada twierdzi, iż zdarza się, że w pokojach pojawiają się insekty, ale pierwszy raz klienci skarżą się na szczura. Ośrodek, w którym odpoczywała Joanna i jej chłopak to bardzo popularny obiekt. Tylko w tym roku Triada wysłała do niego na odpoczynek 1500 osób. Żadna z nich nie narzekała na szczury, pomimo iż turyści mieszkali w bungalowach, których konstrukcja dopuszcza przypadek przedostania się do wnętrza gryzoni.

Turyści po otrzymaniu odmowy uwzględnienia reklamacji zwrócili się o pomoc do katowickiej Federacji Konsumentów. Iwona Zapart, prezes Federacji zapoznała się z umową, i doszła do wniosku, iż pozostawia ona wiele do życzenia, m.in. wynika z niej, iż firma nastawia się na sprzedaż i niechętnie ponosi odpowiedzialność za wszelkie niedogodności. Dodatkowo, szczur jako gryzoń nie został w umowie w ogóle wymieniony.

Na temat szczura wypowiedział się również Adam Zawiszowski, rzecznik Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach. Stwierdził on, iż klienci biura zostali narażeni na dyskomfort. Szczur to nie komar czy mrówka. Nie powinien się więc znaleźć w pokoju hotelowym, gdyż jest to naruszenia norm sanitarnych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Hurghard szczur w pokoju hotelu Hurghadzie naruszenie Triada Iwona Zapart gryzonie gryzoń Adam Zawiszowski pokój hotelowy normy sanitarne reklamacje na biuro turystyczne triada reklamacje skargi afera triada Iwona Zapart domu szczury


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję