Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Reaktywacja lotniska w Babimoście niemożliwa?
Niestety przyszłość jedynego lotniska w województwie lubuskim nie wydaje się być najlepsza. Z Babimostu do Warszawy lata po kilka osób.
Dodatkowo port lotniczy cały czas ma nieuregulowany status prawny oraz nie ma właściciela.
Port w Babimoście jest jedynym lotniskiem w Polsce, który ma wyposażenie uniemożliwiające przyjmowanie samolotów klasy C, czyli boeingów i airbusów. To właśnie te samoloty obecnie generują większą część ruchu lotniczego w Polsce.
Lotnisko w Babimoście mogłoby przyjmować samoloty średniej wielkości i obsługiwać tanie linie. Niestety wymagają one dodatkowych inwestycji. A port obecnie dysponuje jedynie zwykłą radiolatarnią.
W Babimoście brakuje między innymi systemu ILS, którym posługują się już wszystkie pozostałe porty lotnicze w Polsce. System ten jest wymagany przez większość przewoźników. Dodatkowo konieczne jest też poszerzenie jednej z dróg kołowania.
Niestety, wydaje się, że nikt nie jest zainteresowany doprowadzeniem portu do standardu, jaki mają pozostałe porty w Polsce.
Port oferując niskie opłaty lotniskowe, mógłby przyciągnąć tanie linie lotnicze do regionu. Z pozyskaniem pasażerów na loty lotnisko nie powinno mieć większych problemów. W swojej strefie oddziaływania ma około 3 mln mieszkańców województwa lubuskiego i zachodniej Wielkopolski. Natomiast ulokowanie w pobliżu dużych ośrodków miejskich ma znaczenie tylko w lotach krajowych, natomiast w lotach międzynarodowych dystans do portu już nie ma tak dużego znaczenia. Tanie linie lotnicze zakładają właśnie korzystanie z tańszych, mniej korzystnie ulokowanych portów lotniczych.
Port lotniczy w Babimoście, poza kilkoma szczegółami wyposażenia, ma raczej wszystko, co potrzeba, by zostać międzynarodowym portem lotniczym. Posiada nawet najdroższy element infrastruktury 2,5-kilometrowy pas startowy. Natomiast zainstalowanie systemu ILS oraz ewentualne poszerzenie drogi startowej kosztuje najwyżej 4 - 5 mln złotych. Nie wiadomo więc, dlaczego nikt nie wspomina, o doprowadzeniu portu do stanu umożliwiającego przyjmowanie tanich linii.
O nieudanej reaktywacji portu świadczy kilka faktów. Po pierwsze władze lotniska postawiły najpierw na połączenia do Warszawy, gdzie ruch maleje, a nie rośnie. Przy czym największe zainteresowanie jest lotami do Europy Zachodniej.
Kolejną sprawą jest brak właściciela i kompetentnej osoby zajmującej się marketingiem. Zamiast tego jest państwowy naczelnik. Niestety z reaktywacją nie można czekać bardzo długo, gdyż może się okazać, że pobliskie porty zabiorą wszystkie możliwe połączenia.
Dwie państwowe organizacje: Agencja Mienia Wojskowego - właściciel lotniska, i Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze - zarządca portu są przyczyną rynkowej klęski portu w Babimoście. Można by je oskarżyć o skrajną nieudolność i trwonienie pieniędzy podatników. Nie wiadomo, na co czekają te dwa państwowe przedsiębiorstwa, podczas gdy inne porty w Polsce notują poprawę swej pozycji.
Obojętni na zaistniałą sytuację są też posłowie i władze samorządowe. Nie rozwiązali oni problemu portu lotniczego mimo ponad półtora roku starań. Parlamentarzyści nie postarali się nawet o dotacje z budżetu na rozbudowę portu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
nazwa
[2008-05-08 12:44 83.23.40.*]
jeste mieszkancem niedaleko polozonego lotniska w nowym kramsku i te lotnisko nie jest polozone w babimoscie poco robicie obywatela w blad jak dojedzie do babimostu i puzniej szuka jak glupi lotniska ktorego niema odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Trzysetny franczyzowy salon
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
PKP PLK zdąży zmodernizować linie kolejowe do EURO 2012
Wrocław: z powodu gołoledzi odwołano loty
Mniej wycieczek, bo wzrósł VAT
Akademia kulinarna w Hotelu Bryza Resort & SPA
Odra sparaliżowała przejście Gryfino-Mescherin
W 2007 roku Peru odwiedziło 1.8 miliona turystów
Kolejni niezadowoleni klienci biura podróży
Nowa siedziba Grupy Travel Polska
PTU zorganizowało powrót do kraju już 1058 klientom Open Travel
Nagrody i wyróżnienia na opolskich targach turystycznych "W stronę słońca"
Warmia i Mazury: Francuzi poprowadzą szkolenia dla kelnerów
Wyborcza radzi szukać klauzul i pisać reklamacje!
Tomasz Wilczak - nowy prezes POT!
Nagroda mediów zagranicznych "Medienpreis 2008" dla berlińskiego ośrodka POT
Port Lotniczy w Gdańsku: o 14% więcej pasażerów niż w roku obiegłym
prywatne kwatery w Hajduszoboszlo