Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Witryny turystyczne a obsługa klienta
W ostatnich czasach coraz więcej klientów zyskują sobie witryny internetowe, w których można kupić wczasy i różne imprezy turystyczne. Dotyczy to zarówno Europy jak i Polski. Niestety wg przeprowadzonych ostatnio badań, na najbardziej rozwiniętym pod tym względem rynku, firmy te niezbyt dobrze traktują swoich klientów - często nie odpowiadają na ich zapytania i dowolnie dysponują powierzonymi sobie danymi osobowymi.
Wspomniane badania przeprowadziła bostońska organizacja - The Customer Respect Group (CRG). Wyniki mówią same za siebie. 25% witryn objętych testem nie odpowiedziało na zapytania klientów, a 33% odpowiedziało dopiero po ponad 24 godzinach od otrzymanego zapytania.
Nie najlepiej jest także, jeśli chodzi o prywatność klientów witryn turystycznych. 28% z nich obraca danymi konsumentów bez ich zgody, a 10% w ogóle nie wyjaśnia, jak zamierza z tymi danymi się obchodzić. Szczególnie kiepsko wypadają pod tym względem linie lotnicze.
Pomimo takich wyników, branża turystyczna i tak nie wypada najgorzej w ocenie CRG. Organizacja ta sprawdziła podejście do klienta w różnych branżach i podała wyniki w skali o 1 do 10, gdzie dziesięć to najlepsza ocena. Branża turystyczna otrzymała 6,8 punktu i jest to powyżej średniej, która wynosi 5,9 pkt.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
komunikacja internetowa w turystyce
[2009-11-03 15:54 83.7.162.*]
Jeszcze kilka lat temu firmy nie brały na poważnie Internetu jako kanału komunikacji z klientami. Dziś każdy wie, że jeśli firmy nie ma w Sieci to nie istnieje. Jednak posiadanie firmowej strony, to nie wszystko. Trzeba ją dobrze rozreklamować, a strona musi by odpowiednio zbudowana, aby klient czuł się na niej swobodnie i bez trudu odnajdywał potrzebne mu informacje.
O tym jak promować się w Internecie pisze na swoim blogu Bartłomiej Juszczyk (http://turystykamalopolska. pl/eksperci/uid/146/item/profil) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
GPMapa TOPO - więcej ścieżek rowerowych i szlaków turystycznych
Gwałtowne burze w Budapeszcie, 4 osoby zgineły, miasto jest zniszczone i zalane
UE zatwierdza współpracę na trasach transatlantyckich
XV Targi Turystyki i Wypoczynku Lato 2010
Ruch na Okęciu w rękach stażysty!
Wzniesiono pomnik Jana Pawła II w Chorwacji
Swiss: Od czerwca 2010 rejsy do San Francisco
Świnoujście odda pod inwestycje 13 hektarów gruntu
Niemcy nie chcą wyjeżdżać ze swojego kraju
Odnaleziono ciało 30-letniego turysty zaginionego w Tatrach