TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ruszy promocja Polski w BBC i CNN

- Od połowy przyszłego roku spójną promocją Polski ma zająć się jedna instytucja - Polska Organizacja Handlu, Inwestycji i Turystyki. Rząd szykuje też wielkie kampanie reklamujące nasz kraj - podał do wiadomości Dziennik.


Do połowy stycznia, w telewizji CNN i BBC, zostanie wyemitowanych ok. 400 spotów, przygotowanych przez MSZ i Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, które mają na celu promocję polskiej gospodarki. Ponadto ukaże się także kilka reklam prasowych i banner na internetowej stronie Financial Times. Główne hasło przyświecające kampanii to: Great minds thinking alike (Wielkie umysły myślą podobnie). Spoty mają za zadanie przedstawić Polskę, jako kraj nowoczesny. Na ekranie pokazują się na przemian wieżowce w centrum Warszawy, nowe mosty stolicy oraz wnętrza centrów handlowych. Ponadto można także obejrzeć, falujące, szklane dachy (z lotu ptaka) - kompleksu handlowo-biurowo-rozrywkowego Złote Tarasy, futurystyczne kopuły siedziby radiostacji RMF FM, cz też linie produkcyjne nowoczesnych, ciekłokrystalicznych monitorów czy fabrykę samochodów.

Na ekranie spotu, można dostrzec nawet twarz byłego premiera, Kazimierza Marcinkiewicza - przyjmującego w swym gabinecie azjatyckich inwestorów. - Jeśli taka wersja jest na stronach PAIiIZ, to najwyraźniej robocza. W ostatecznej występuje głowa państwa - wyjaśnił Andrzej Sadoś, pełnomocnik ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie. Faktycznie w BBC pojawia się spot, gdzie prezydent Lech Kaczyński wita się z wicepremierem Chin. - Według ekspertów do zachodniego inwestora najsilniej przemawiają Azjaci inwestujący w państwach europejskich. Skoro inwestują w Polsce, to ta gospodarka musi być świetnie sprawdzona, bo generalnie inwestuje się w Azji - oświadczył Sadoś.

- Walczymy o to, by za reklamą Polski stała jedna, spójna myśl. Ta reklama jest lepsza niż dotychczasowe, Polska wygląda w niej ładnie, ale wypada jak wiele innych krajów. Nic nas w niej nie wyróżnia - poinformował Mirosław Boruc, prezes Fundacji Promocja Polska, czyli Instytutu Marki Polskiej. Boruc uważa, iż adresowanie spotów TV do inwestorów jest błędem, gdyż żaden z nich nie kieruje się reklamą. Poza tym reklamę firmuje rząd, przez to tracąc na skuteczności i promocja może być odebrana jako propaganda. Wg PAIiIZ, to nie do końca prawda, gdyż po reklamach wyemitowanych jesienią ubiegłego roku, liczba odwiedzających portal PAIiIZ wzrosła wtedy aż o 43 %.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
promocja Polski polska gospodarka spoty Polska Organizacja Handlu Inwestycji i Turystyki reklama w telewizji CNN BBC MSZ Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych reklamy prasowe bannery w internecie Financial Times hasło kampanii Great minds thinking alike Wielkie umysły myślą podobnie Andrzej Sadoś pełnomocnik ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie Mirosław Boruc prezes Fundacja Promocja Polskac Instytut Marki Polskiej


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję