TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT otrzymał pozytywną ocenę od Komisji Europejskiej

Polskie Linie Lotnicze LOT znalazły się pośród 52 dużych europejskich linii lotniczych, które zostały pozytywnie ocenione przez Komisję Europejską pod kątem przestrzegania praw konsumentów przy sprzedaży biletów w internecie.


Jednak LOT nie znalazł się na opublikowanej w czwartek, 14 maja liście 16 najlepszych, którzy spełniają wszystkie standardy oceny zgodności ich stron internetowych z obowiązującymi przepisami. Wśród nich natomiast są między innymi: Finnair, Iberia, SAS, TAP i Virgin Atlantic. Sprawdzano między innymi podawanie ceny ze wszystkimi opłatami i podatkami, uczciwe warunki sprzedaży, faktyczne oferowanie reklamowanych promocyjnych ofert oraz pełną informację klienta.

LOT znajduje się na liście 36 przewoźników, które poinformowały Komisję Europejską, że "problemy wykryte w trakcie oceny zostały już rozwiązane, bądź zobowiązały się do ich rychłego rozwiązania w celu zapewnienia pełnej zgodności ze standardami". Takie zobowiązania wystarczyły, aby KE wystawiła ocenę "pozytywną".

Oprócz LOT-u w tej kategorii są też: Alitalia, Brussels Airlines, EasyJet, Lufthansa, Malev, Ryanair, Swiss i Wizz Air.

W sumie ocenie, która polega między innymi na anonimowych zakupach biletów, poddanych było 67 dużych europejskich przewoźników. Wśród 15 linii, które nie znalazły się na żadnej "pozytywnej" liście, są między innymi Air France-KLM i British Airways.

W wyniku rozpoczętego w 2007 roku dochodzenia KE uznała, że jedna trzecia mieszkańców UE, którzy kupują bilety lotnicze przez internet jest oszukiwana lub wprowadzana w błąd.

Najczęstszym problemem (58% stron internetowych) okazała się cena, która nie zawiera wszystkich opłat oraz podatków. Aż 49% stron wprowadza w błąd co do warunków sprzedaży, np. zaznaczając na wstępie wybrane opcje dodatkowe jak ubezpieczenie bagażu. Na 15% stron nie można było znaleźć reklamowanej, atrakcyjnej oferty, co oznacza, że reklama wprowadza w błąd. Problemy dotyczyły całej branży lotniczej, czyli przewoźników oraz biur podróży i pośredników.

W wyniku działań KE, ze 137 napiętnowanych w maju ubiegłego roku stron internetowych, 115 zostało poprawionych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT Polskie Linie Lotnicze Komisja Europejska ocena opinia internet sprzedaż bilety przewoźnik Finnair Iberia SAS TAP Virgin Atlantic zapewnienie zobowiązanie Alitalia Brussels Airlines EasyJet Lufthansa Malev Ryanair Swiss Wizz Air strona internetowa Meglena Kunewa Air France-KLM British Airways cena opłaty


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję