TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Bytom walczy o połączenie z lotniskiem

Bytomscy urzędnicy chcą zmienić trasę szybkiej kolei do Pyrzowic, żeby nie omijała miasta, a przy ul. Chorzowskiej powstał główny dworzec przesiadkowy dla całej aglomeracji górnośląskiej.


Trasa szybkiej kolei na lotnisko, ma prowadzić z Katowic, przez Chorzów, Bytom i Piekary Śląskie do lotniska w Pyrzowicach. Natomiast Bytomianie nie chcą nawet słyszeć, o tym iż pociągi nie będą się zatrzymywały w mieście. Magistrat wraz z Politechniką Śląską przygotował koncepcję alternatywnego przebiegu trasy kolei. Wg tego planu, nie dość że kolej przecinałaby centrum Bytomia, to znajdowałby się tutaj także główny dworzec przesiadkowy w drodze na lotnisko, łączący linie kolejowe, tramwajowe i autobusowe. Miasto wygospodarowało już nawet działkę na jego budowę, przy ul. Chorzowskiej w Rozbarku. - Bytom jest doskonały dla tego typu inwestycji. Miejsce ma doskonałą lokalizację, w samym środku aglomeracji i bliskie sąsiedztwo istniejących już linii kolejowych i tramwajowych. Poza tym w większości pomysł opiera się na zmodernizowaniu istniejących torowisk. Tylko 13 km trzeba wybudować od nowa - oświadczył dr Damian Gąska z Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej.

- Nasza koncepcja uwzględnia też potrzeby pasażerów z Gliwic i Zabrza, którzy w obecnym projekcie zostali pominięci. Dzięki budowie dworca na Rozbarku mieliby ułatwiony dojazd na lotnisko - poinformowała Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka bytomskiego magistratu. Z wstępnych obliczeń wynika, że na budowę połączenia do Pyrzowic i dworca w Rozbarku potrzeba ok. 285 mln euro. Podobne koszty na wcześniej przyjętą trasą wyliczyło PKP. Bytom zamierza, aby dworzec przy Chorzowskiej powstał na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. - Tam, gdzie są ludzie, są i pieniądze. Dla wielu firm to może być dobry interes - argumentowała Krzemińska-Kruczek.

Bytomska koncepcja to zwyciężczyni tegorocznego konkursu "Dobre Praktyki Partnerstwa Publiczno-Prywatnego" organizowanego przez Ministerstwo Gospodarki i firmę Investment Support, która doradza samorządom, jak zdobyć inwestorów. - Nagradzamy pomysły, które mają szansę realizacji. Autorzy dwóch zwycięskich projektów z zeszłego roku właśnie prowadzą rozmowy z inwestorami - oznajmiła Joanna Gogolińska z Investment Support. Nagrodę za pierwsze miejsce - ćwierć miliona złotych - Bytom przeznaczy na przygotowanie wstępnych analiz do projektu. - W przyszłym tygodniu spotykamy się z przedstawicielami kolei, żeby przekonać ich do naszej koncepcji - podała Krzemińska-Kruczek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
trasa szybkiej kolei lotnisko Pyrzowice Katowice Chorzów Bytom Piekary Śląskie główny dworzec przesiadkowy Rozbark konurbacja górnośląska Katarzyna Krzemińska-Kruczek rzeczniczka bytomski magistrat Politechnika Śląska dr Damian Gąska Wydział Transportu Politechniki Śląskiej koncepcja alternatywnego przebiegu trasy kolei modernizacja istniejących torowisk potrzeby pasażerów z Gliwic i Zabrza dworzec przy Chorzowskiej zasada partnerstwa publiczno-prywatnego konkurs Dobre Praktyki Partnerstwa Publiczno-Prywatnego Ministerstwo Gospodarki firma Investment Support Joanna Gogolińska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję