Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Zobacz także
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego Ryanair
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
TUI Poland szykuje się na rekordowy sezon
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Kryzys, czy początek nowej ery w światowym lotnictwie?
Branżę lotniczą czeka niejasna i trudna do przewidzenia przyszłość. Równie prawdopodobny wydaje się dziś powrót do czasów kiedy transport lotniczy był dostępny jedynie dla najbogatszych i elit biznesu, jak i scenariusz zakładający bankructwa, fuzje i powstanie relatywnie tanich, międzykorporacyjnych linii lotniczych.
Obecna sytuacja, zdominowana przez rosnące ceny ropy negatywnie wpływa nie tylko na gospodarkę, ale i na świadczone usługi turystyczne. Codzienne straty korporacji lotniczych, liczone w setkach milionów dolarów wyznaczają ramy kryzysu, który miał swój początek 11 września 2001 roku.
Giovanni Bisignani, szef IATA - organizacji zrzeszającej 265 kompanii lotniczych z całego świata - nie widzi szans na szybką poprawę sytuacji. Jego ocena przedstawiona na branżowym forum w Cannes nie pozostawia co do tego najmniejszych wątpliwości: wzrost ceny ropy do 70 dol. za baryłkę przyniesie straty rzędu 10 mld dol. rocznie. Utrzymanie ceny ropy na obecnym poziomie 60 dol. skutkować będzie z kolei stratami 7 mld dol. w całym sektorze lotniczym.
Do powodów zapaści finansowej w światowym lotnictwie zaliczyć można z pewnością rosnące ceny ropy związane z sytuacją na Bliskim Wschodzie, akty terrorystyczne, epidemie i kataklizmy naturalne. Wszystkie te czynniki nie tylko zniechęcają turystów do dalekich podróży, ale wręcz paraliżują turystykę lotniczą. Eksperci IATA dodają do tej listy również niewłaściwe zarządzanie korporacjami lotniczymi oraz znikomą i powolną adaptację do nowych warunków, stawianych gigantom lotniczym przez nową konkurencję - tanich i ekonomicznych przewoźników.
Co ciekawe, podczas gdy amerykańscy przewoźnicy stracili w ubiegłym roku 9 mld dol., kompanie europejskie zarobiły 1,4 mld, a azjatyckie - 2,6 mld dol. Jest to dowód na to, że podobnie jak i inne gałęzie przemysłu, transport lotniczy wymaga restrukturyzacji, fuzji i redukcji personelu - na co wskazuje m. in. przykład europejskich gigantów - połączenie KLM z Air France, czy Lufthansy ze Swiss Air.
Jak twierdzi Pierre Condom, szef branżowego pisma Interavia, najbardziej prawdopodobny scenariusz to drastyczne zmniejszenie liczby przewoźników. Do takiego rozwiązania przygotowuje się również Departament Transportu w Waszyngtonie. Dla uzdrowienia sytuacji na rynku lotniczym amerykańska administracja rozważa stworzenie dogodnych warunków do zakupu krajowych przewoźników przez firmy zagraniczne mimo, że obecne prawo nie zezwala cudzoziemcom posiadania więcej niż 25 proc. udziałów w firmach lokalnych.
Inną propozycję wysuwa z kolei Michael O’Leary, szef i założyciel tanich linii Ryanair. Z jego zapowiedzi wynika, że pomimo rosnących cen paliwa bilety nie zdrożeją i co więcej, nadal część miejsc w samolotach pozostanie darmowa. Kluczem do sukcesu ma być zapewnienie pasażerom dodatkowej rozrywki na pokładzie, a dokładnie - zamiana samolotów w latające kasyna. O’Leary przewiduje, że już w 2007 roku wszystkie maszyny Ryanair wyposażone będą w urządzenia umożliwiające granie i obstawianie zakładów. Nowatorski pomysł, dzięki któremu każdy turysta będzie mógł w czasie lotu grać - wygrywać, ale i przegrywać, ma przynieść kompanii znaczące zyski.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
V Ogólnopolskie Warsztaty Turystyczne w Augustowie
Dynamiczny rozwój turystyki kosmicznej!
Ranking najdroższych i najlepszych apartamentów hotelowych w Polsce!
Bilans Swiss za 2009 rok: wzrost liczby pasażerów i liczby rejsów
120 zł za noc w pokoju bez okna!
Tatry w sierpniu przeżywają prawdziwe oblężenie
PB: wykaz biur podróży znajdujących się w Rejestrze Długów
Cieszyn: tajemniczy tunel w starym browarze
Via Baltica poprowadzi przez wschodnie Mazury
Czy w PKP Intercity zabraknie wagonów?
Wielka promocja Śląska na Festiwalu Muzycznym w Brukseli
Kielce: jeszcze w tym roku wykup gruntów pod lotnisko!
Wakacje na kredyt? Jak to zrobić i nie przepłacić?
MSP sprzedaje uzdrowisko w Świeradowie
Wielka Brytania: obywatele zapłacą wyższy podatek lotniczy oraz za starsze auta!
Japan Airlines poprosiły państwo o awaryjne finansowanie
Na rowerowe wakacje z biurem podróży - przegląd ofert polskich touroperatorów
Nowa siedziba Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi