TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Terminal na miarę XXI wieku w Łodzi

Na zewnątrz szkło i aluminium, w środku prawie 25 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni - tak będzie wyglądał nowy terminal pasażerski Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta.


Jego budowę, która została rozpoczęta w grudniu 2009 roku, można śledzić dzięki kamerze internetowej poprzez stronę lotniska - lotnisko.lodz.pl. Budowa dofinansowana z funduszy unijnych nigdy nie została przerwana. Mimo przejściowych kłopotów, związanych m.in. z oczekiwaniem na emisję obligacji stanowiących wkład własny lotniska w unijną inwestycję, zawsze pracowali tu robotnicy. Zgodnie z obietnicami konsorcjum Warbud-Hochtief - Terminal Łódź s.c. obiekt został zamknięty na zimę. Jak zapewniają przedstawiciele Konsorcjum stopień zaawansowania robót wynosi 52% i jest zgodny z harmonogramem realizacji budowy. Trwają prace związane z ociepleniem dachu - odbywa się to sukcesywnie, w zależności od warunków atmosferycznych. Wschodnia i zachodnia ściana terminala są już prawie w 100% pokryte szybami osłonowymi wraz z konstrukcją. Szyby te zamontowane w całości są już na ścianie pd - od strony płyty postojowej, a na ścianie północnej - od strony parkingu - będą montowane, gdy pozwolą na to pozostałe prace.

Terminal pasażerski będzie posiadał 4 główne kondygnacje użytkowe: piwnicę, parter, antresolę nad parterem z pomieszczeniami socjalnymi, piętro o powierzchni ponad 6500 tysięcy metrów kwadratowych przeznaczonych na gastronomię, handel, usługi, pomieszczenia biur podróży, linii lotniczych i administracyjne. Przewidziana jest także kondygnacja techniczna oraz wieża dyżurnych Portu o wys. 20 metrów. Odprawa bagażowa będzie się odbywała się na parterze Terminala, na 14 stanowiskach tzw. check-in. W tym ciągu przewidziano też dodatkowe 15 stanowisko - tzw. linię "czerwoną" odprawy, z deklarowaną kontrolą celną. Po kontroli bagażu pasażerowie przejdą do stanowisk kontroli kart pokładowych a następnie zostaną poddani kontroli bezpieczeństwa.

Przed odlotem podróżni będą mieli do dyspozycji dwie poczekalnie, będą też mogli przejść do pasażu handlowo-usługowego, ewentualnie skorzystać z kawiarni i innych usług gastronomicznych. W tym obszarze przewidziano wyodrębnienie strefy wolnocłowej.
W pobliżu znajdować się będą także stanowiska kontroli celnej, wyposażone w skanery
i rolkowe stoły do ręcznej kontroli bagażu oraz pomieszczenie przeszukań. Nowy terminal pasażerski będzie wyposażony w wydzielone przejście dla VIP-ów, ze stanowiskiem kontroli.

Podczas projektowania budynku wykorzystano różnicę poziomów istniejącego terenu
i zaproponowano kondygnację 5 metrów pod ziemią (piwnica). W tym miejscu zostaną zlokalizowane: centralna sortownia bagażu, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia socjalne, garaż dla służb Portu Lotniczego, zbiorniki przeciwpożarowe.

Nowy terminal będzie w stanie obsłużyć ok. 1,5 - 2 mln pasażerów rocznie. Jednocześnie będzie można w nim odprawiać pasażerów z czterech do sześciu samolotów typu Boeing 737.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
terminal na miarę XXI wieku w Łodzi nowy terminal pasażerski Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta budowa lotnisko




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję