TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czy tanie linie lotnicze muszą dostosować ofertę do polskich realiów?

Nad Europą można podróżować samolotami kilkudziesięciu tanich przewoźników. W Polsce działa aktualnie tylko 7 z nich. Zdaniem analityków - pozostanie zaledwie dwóch, trzech najsilniejszych.


Tanie linie lotnicze w Polsce, aby wygrać z konkurencją i zdobyć klientów tną ceny, rozwijają sieć połączeń, szukają silnych inwestorów lub... modyfikują model biznesowy, w oparciu o który działają.

Jak dotąd największe tanie linie lotnicze w Europie - Ryanair i EasyJet zdobyły zaufanie klientów poprzez fakt, iż w każdym kraju na naszym kontynencie oferują identyczny produkt: miejsce z samolocie. Produkt ten charakteryzuje przede wszystkim brak dodatków, a tani przewoźnicy nazywani są się często "no frills" (bez dodatków).

Obecnie działające w Polsce tanie linie lotnicze zaczynają modyfikować swoje strategie, próbując dostosować swój "produkt" do lokalnych potrzeb. Czy taka strategia ma szansę zadziałać?

Sprzedaż biletów nie tylko przez internet

Dystrybucja biletów przez internet to jeden z najważniejszych czynników, wpływających na niską cenę biletów. Sprzedaż przez internet to minimalne koszty dystrybucji - przewoźnik właściwie nie płaci za wystawianie tradycyjnych biletów, i za koszty obsługi transakcji.

Jednak w Polsce, niektórzy tani przewoźnicy wprowadzają dodatkowe sposoby dystrybucji - bilety Air Polonii można kupić także w partnerskich biurach podróży. W zależności od wybranej opcji, klient zwolniony jest od dodatkowej opłaty (jeżeli biuro podrózy zamawia bilet za klienta, płacąc własną kartą kredytową za jego rezerwacje) lub dopłaca za rezerwacje 20 zł (jeżeli biuro zamawia bilet pod specjalnym numerem call center). Air Polonia dystrybuuje bilety w ponad 600 biurach w całej Polsce.

Sprzedaż biletów nie tylko za pomocą karty

Polacy boją się używać kart kredytowych w Internecie. Dlatego SkyEurope, umożliwia płacenie za bilet w banku - w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji w call-center można opłacić bilet gotówką w kasach Banku BPH - za usługę tą SkyEurope nie obciąża klienta żadnymi dodatkowymi opłatami.

A pozostali gracze?

EasyJet działający obecnie w 15 krajach, nie zamierza zmieniać modelu biznesowego - Tanie linie są tanie, bo stosują bardzo prosty model biznesowy - tłumaczy przedstawiciel firmy.

Yannis Capodistrias, dyrektor ds. marketingu brytyjskiego przewoźnika, twierdzi, iż gdyby tanie linie lotnicze chciały dopasowywać ofertę do potrzeb każdego kraju w którym działają, to musiałyby znacznie podnieść ceny biletów, co wpłynęłoby na liczbę sprzedanych biletów..

Kto wygra walkę o klienta?

Czas pokaże, czy mniejsze środkowoeuropejskie linie są w stanie swoją ofertą, dostosowaną do lokalnych potrzeb klientów, wygrać na rynku przewozów z doświadczonymi tanimi przewoźnikami jak easyJet.

Zdaniem analityków, decydujący dla sektora lotniczego w Polsce będzie sezon zimowy. Wtedy podróżujących jest znacznie mniej, a więc mniej jest potencjalnych klientów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tanie linie strategia model biznesowy w ryanair bilety lotnicze polsce goleniów biletów londyn koszty dystrybucji biuro podrózy easyjet jak do ceny lotniczych z goleniow linii




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję