Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Polska posiada jedynie 75% dróg niezbędnych na Euro 2012?
Nie ma opóźnień przy budowie Stadionu Narodowego, który będzie mógł powstać już za dwa lata. Pół roku potrzeba na zorganizowanie nowych połączeń lotniczych z Ukrainą. Natomiast nie ma szans na budowę odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do granicy ukraińskiej - tak pokrótce wygląda postęp w przygotowaniach Polski do Euro 2012.
Wczoraj przybył do Polski szef UEFA Michel Platini, aby sprawdzić stan naszych przygotowań do organizacji piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. "Gazeta Prawna" podsumowała przebieg procesów realizacji najważniejszych spośród projektów związanych z Euro 2012 oraz przygotowała listę ostatecznych terminów, kiedy powinny ruszyć planowane inwestycje.
Największe zaległości nadal notowane są przy budowie sieci autostrad. Prace trwają w chwili obecnej na odcinku niewiele ponad 100 kilometrów. Budowa autostrady A1 z Rusocina pod Gdańskiem do Grudziądza mająca mieć długość 90 km zakończy się prawdopodobnie jesienią tego roku. Ten odcinek wykonany zostanie w przeciągu 43 miesięcy, z czego wynika, że budowa jednego kilometra trwała przeciętnie 15 dni. Biorąc ten fakt pod uwagę, wydaje się mało prawdopodobne, aby w 2012 roku autostrada połączyła port gdański ze Śląskiem i dalej z granicą ze Słowacją.
Jak mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR nie widzi takiej szansy. Obecnie na kilku odcinkach są rozpisane jedynie przetargi, a aby cała trasa powstała przed Euro 2012, prace budowlane muszą ruszyć na wszystkich odcinkach najpóźniej wiosną roku 2009.
Według ekspertów jest więcej szans, by w ciągu czterech lat autostradą dotrzeć z Niemiec do Warszawy. Jak podaje "Gazeta Prawna", prace na A2 trwają w chwili obecnej jedynie na niewielkim odcinku, jednak procedury są bardziej zaawansowane.
Furgalski twierdzi, że w 2012 roku nie dojedziemy na Ukrainę autostradą, a niemal na pewno nie zdążymy z budową odcinka z Rzeszowa do granicy.
Poznań jest najbardziej zaawansowanym w pracach nad stadionem na Euro 2012 miastem. W stolicy Wielkopolski przebudowa Stadionu Miejskiego ma się zakończyć wiosną 2010 roku. W pozostałych miastach, które zostały wytypowane do organizacji mistrzostw zbudowane mają być zupełnie nowe stadiony, a czas budowy takiego stadionu trwa około dwóch lat. Jednak według jednego z wymogów UEFA mają one być gotowe rok przed rozpoczęciem imprezy, czyli w 2011 roku. Z tego wynika, że prace w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku muszą rozpocząć się najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Jak donosi "Gazeta Prawna", PKP również ma bardzo ambitne plany modernizacji istniejącej sieci połączeń kolejowych; w sumie zmodernizowanych ma być ok. 1,6 tys. kilometrów linii. Jako pierwsze mają być poddane modernizacji odcinki, gdzie prędkość jazdy pociągu jest obecnie najniższa. Andrzej Wach, prezes PKP powiedział, że priorytetem dla spółki jest połączenie Gdańska z Warszawą, a już za cztery lata pociągi maja tam jeździć z prędkością 160 km/h.
Jakub Majewski z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei przyznaje, że całkowita modernizacja trasy do Gdańska jest realna, ponieważ prace trwają tam już teraz. Jego zdaniem trudno będzie natomiast zmodernizować połączenie kolejowe Katowic z Krakowem. Na pewno duże znaczenie będzie miało zbudowanie linii kolejowych z lotnisk do centrów miast.
Najmniej problemów powinno być teoretycznie z uruchomieniem połączeń lotniczych między miastami, w których będą odbywały się mecze Euro 2012. Niemal wszystkie nasze miasta planują rozbudowę portów lotniczych oraz przystosowanie ich do zwiększonego ruchu. Jak ocenia "Gazeta Prawna", problemy mogą się pojawić dopiero przy lotach na Ukrainę.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Przygotowanie Polski do Euro 2012
[2008-07-03 10:56 62.87.137.*]
Mamy za to tzw. "DROGI ZAUFANIA", które nie oznaczaja, że można po nich jeździć w zaufaniu, albo ufać komu kolwiek podczas podrózy. W naszym kraju oznacza to jedynie 1 fotoradar na 10km drogi!!! I gdzie tu zaufanie?
A chwalimy się tym, że przez to nasze drogi stają się bezpieczne. Niedługo będziemy się chwlili sygnalizacja świetlną na skrzyżowaniach, kiedy potrzebujemy bezkolizyjnych skrzyżowań i autostrad. Bo czy nazywanie drogi Wrocław-Warszawa droga zaufania ma jakiś sens, kiedy odległość 300km pokonuje się w 6h, ze średnia prędkością ok. 50km/h w nerwach i na zmęczeniu?? Kiedy z Wrocławia do Krakowa jadąc autostradą przepisowo zajmuje to o połowę mniej czasu?? Kiedy wreszcie zmądrzejemy i zaczniemy wydawać NASZE PIENIĄDZE na nasze bezpieczeństwo na drogach?? Pytania znane, odpowiedzi wciąż brak.. odpowiedz »Przygotowanie Polski do Euro 2012
[2008-07-03 11:30 83.18.176.*]
co z tego że zbudują jakieś odcinki dróg, skoro zaraz trzeba będzie je remontować....bo albo asfalt dadzą najtańszy i beznadziejny, albo kasę schowają do kieszeni i powiedzą że nie ma pieniędzy...ehhh odpowiedz »
Przygotowanie Polski do Euro 2012
[2008-07-03 12:44 77.253.202.*]
W 2 lata nie jesteśmy w stanie wybudować stadionów. Stadion w Poznaniu jest tylko unowocześniany i trwa to już kulka lat, a zrobiono dopiero połowę. Zbudowanie halu przylotów na Okęciu zajęło kilka lat, więc nie bądźmy takimi optymistami. Ja na wszelki wypadek zacznę już zamawiać hotele w Niemczech na Euro 2012. Oni mają stadiony, drogi, doskonałą organizację vide WM. My mamy prezydenta, który martwi się o Irlandię i wystawia nasz kraj tyłkiem do wiatru. odpowiedz »
Przygotowanie Polski do Euro 2012
[2008-07-03 17:35 213.156.115.*]
Stadion w Poznaniu jest budowany od nowa! odpowiedz »
Przygotowanie Polski do Euro 2012
[2008-07-03 15:50 83.19.103.*]
odnoszę bardzo brzydkie wrażenie że znowu ktoś coś przekrecił polska posiada chyba tylko 25 % dróg a brakuje jej 75%mówię i piszę o tym z praktyki bo dużo niestety jeżdzę po tych drogach i boleśnie odczuwam skutki trych jazd no ale myślę że do roku 2112 (tak 2112) napewno zdążymy !!!!! a jakby nie????? odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział aktualności dnia:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Klienci Meltemi przerywają wakacje na Krecie i wracają do domów
Polacy bez względu na kryzys nie zmienią wakacyjnych planów
Ryanair wysłał ASA kopię podręcznika "Matematyka dla opornych"
Nowa odsłona kieleckich targów turystycznych?
Grupa Polish Prestige Hotels wybrała system rezerwacji Profitroom
Warszawiaka (nie) da się lubić?
Pensjonat-widmo: uwaga przed sylwestrem
Rosyjskie Linie Aeroflot prosze o opinie
Usterki samolotów LOT coraz częstsze?
Francja: Airbus 340 wpadł z betonową zaporę
Słowacy walczą o polskich turystów-narciarzy
Thomas Cook Group zaprasza chińskie biura podróży
Zakończono budowę najwyżej położonej kolei swiata
Tatry: wprowadzono I stopień zagrożenia lawinowego
Konkurs na muzeum sztuki współczesnej w dawnej Fabryce Naczyń Emaliowanych Schindlera!
Rozpoczęto postępowanie antymonopolowe przeciwko grupie linii lotniczych