
Jak zagranica kusi polskich turystów
Do odwiedzenia m.in. Chorwacji, Turcji, Słowacji, Hiszpanii, Cypru, Egiptu zachęcają Polaków wyspecjalizowane agencje rządowe. Kuszą pogodą, atrakcjami, klimatem... A sytuacja gospodarcza sprzyja - szacuje się, że w tym roku znacznie więcej Polaków wyjedzie na zagraniczne wakacje.
"Znamy się na zabawie" - zapewnia skrzypaczka operowa Andrea Rost i szachistka Judit Polgar. Obie w reklamach prasowych na własnym przykładzie pokazują, iż Węgry to kraj wielu talentów. Czesi kuszą: "Zatrzymaj się u nas". Cypr z kolei przypomina, iż jest - "wyspą, gdzie sezon trwa cały rok". Uśmiechem przyciąga Turcja...
Te wszystkie masowe kampanie marketingowe, które od kilku tygodni przetaczają się przez polskie media mają na celu zainteresowanie turysty danym krajem. Gra wydaje się być warta uwagi, gdyż tylko w zeszłym roku narodowe ośrodki wydały na kampanie w Polsce ponad 10 mln zł (wg cenników z Agora Monitoring i Media Watch). Do tego dochodzą wydatki poszczególnych firm na promocje określonych destynacji, których wartość niejednokrotnie jest o wiele większa niż wydatki na marketing niejednego narodowego ośrodka.
W tym roku narodowe ośrodki promocji planują wydać na ten cel o wiele więcej niż w roku ubiegłym: Czechy - 860 tys. euro, Turcja - 590 tys. euro, Hiszpania - 240 tys. euro, a Słowacja 143 tys. euro. Jest to efekt pojawienia się na rynku nowych graczy.
Przykładowo, Cypryjska Organizacja Turystyczna zapowiedziała wzrost wydatków na promocje, o 30%, bo "polski rynek jest duży i cały czas się rozwija". Budżet Chorwacji również wzrósł o jedną trzecią. Jak twierdzi Bojan Baketa, dyrektor ośrodka informacji turystycznej w Polsce dodatkowe pieniądze zostaną przeznaczone na reklamę telewizyjną.
Pierwszą kampanię marketingową w Polsce rozpoczęła również Słowacja, która od razu postawiła na najdroższą, ale i najskuteczniejszą reklamę telewizyjną. Jak tłumaczy dyrektor ośrodka promocji Słowacji Jan Boškovič, Słowacja wybrała tą formę reklamy, gdyż "chce pokazać, że się liczy na rynku. A wiadomo, że kto się reklamuje w telewizji, ten jest grubą rybą. A nam zależy na wizerunku silnego, zmieniającego się państwa".
Wzrost nakładów na promocje w Polsce potwierdza, iż ten rok będzie przełomowy, jeśli chodzi o podróżnych z Polski. Kraje, które reklamują się w Polsce oczekują wzrostu ilości przyjeżdżających Polaków o 20-30%. Szacunki te potwierdza branża turystyczna, która na podstawie dotychczasowej sprzedaży szacuje, iż ten sezon będzie wiele lepszy niż ubiegłoroczny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział centra informacji i promocji:
Szumne zapowiedzi, a stawki
Starsze aktualności:
Mało Polaków wyjechało turystycznie na
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała
Jak inwestycja w przyczepę kempingową zmienia oblicze
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Fatalne wyniki kontroli barów orientalnych w Krakowie
Polak chciał wejść do startującego samolotu
W 80 walizek dookoła świata z Wakacje.pl
Gdańsk: zniżki dla par w hotelach, restauracjach i teatrach
ULC przedłużył certyfikat dla LOT Ground Services
Pierwszy samolot z Polakami ewakuowanymi z Gruzji już w Polsce
Grecja: kolejny strajk zablokuje turystów
Piękne, mało znane miejsce nad morzem - Orzechowo?
Polskie miody pitne na unijnej liście Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności
Będzie ekspres Bydgoszcz - Warszawa
Posiadacze kart kredytowych ubezpieczeni
Egipt: spłonął autokar wiozący 40 turystów
Mazury: 3 ofiary śmiertelne, 10 osób zaginionych
Samoloty Easyjet oraz BMI będą latać wolniej, by oszczędzać paliwo
Od 1 marca zmienią się ceny biletów PKP
GDDKiA robi wszystko, aby A4 była gotowa na Euro 2012?
Kolejny odcinek autostrady A4 otwarty
Czterogwiazdkowy hotel w Wierchomli
Podczas świąt na drogach przybędzie patroli policyjnych
Beskid Śląski: Czantoria - wędrówka, rycerze i złota podkowa
Piękne, mało znane miejsce nad morzem - Orzechowo?