Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
- Przewodnik w Oliwiarni KRETA GRECJA
- Specjalista/tka ds turystyki
- Nocny/a Recepcjonista
- Specjalista ds. Turystyki / Doradca Klienta
Opłata za reklamę czy "haracz"?
Oficjalnie, ogromne kwoty, jakie zmuszone są wyłożyć samorządy miast z których będzie latał Ryanair, są opłatami za reklamę na stronie przewoźnika. Ma ona przynieść ogromne korzyści i napływ rzeszy turystów bo, według Ryanaira, odwiedza ją 200 mln osób miesięcznie.
Tym sposobem Bydgoszcz zapłaci linii 1,4 mln złotych rocznie, dla Torunia będzie to suma 300 tys. złotych za rok, a rzeszowscy urzędnicy ostatnio zaakceptowali opłatę w wysokości 1,5 mln rocznie. Im mniej atrakcyjny region, tym większe opłaty.
Za co płacimy? "Reklama" na stronie Ryanaira, umieszczona w zakładce "miejsca docelowe" ("destinations"), nie tylko nie rzuca się w oczy ale wręcz jest trudna do znalezienia dla początkującego użytkownika.
Po otwarciu właściwej podstrony, oczom użytkownika ukazuje się wyszukiwarka portów lotniczych na których ląduje Ryanair a także mapa Europy z zaznaczonymi destynacjami.
Po kliknięciu na dowolne miasto ukazują się informacje będące właśnie tak kosztowną reklamą. Wszystkie miasta zaprezentowane są w jednolitej formie - nagłówek koloru bordowego i jednolity tekst. Akapity oddzielone niebieskimi gwiazdkami.
Rzuca się w oczy całkowity brak zdjęć.
Pod spodem jest miejsce na linki, ale większość polskich miast takowych nie posiada (lub jedynym linkiem jest przekierowanie na stronę lokalnego lotniska). Umieszczenie linków wymaga bowiem oddzielnej zgody Ryanaira, a na to trzeba poczekać.
Mało kto chyba wierzy, że reklama spowoduje boom turystyczny w którymkolwiek z wymienionych na stronie przewoźnika miast. Urzędnicy są jednak postawieni pod ścianą, bowiem wykupienie "reklamy" jest podstawowym warunkiem podpisania umowy na połączenie lotnicze z Ryanairem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Rada...
[2005-10-04 16:41 999.999.999.*]
Rada jest prosta - jedność! A mianowicie, Ci wszyscy przedstawicie władz lokalnych mogliby się znejdnoczyć i grupowo przeciwstawić linii Ryanair. I wcale nie są skazani na przegraną! Władze Ryanair'a bardzo dobrze sobie zdają sprawę z faktu, że Polska to bardzo interesująca destynacja dla Europejczyków. Osobo nikt nie wygra, ale razem to już co innego... odpowiedz »
Starsze aktualności:
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Turystyka głównym filarem
Wakacje w Polsce - gdzie i za
Kiwi.com wyda 70000 EUR na promocję taniego
Pomimo problemów Polacy chcą
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach
Nowe zasady świadczenia usług turystycznych
Podwójne Walentynki w Czechach!
PIT zainterweniował w MSZ w sprawie wiz dla obywateli ze Wschodu
Z jednym biletem z Lublinka do Nowego Jorku
Lubelskie szkoły zawodowe wypuszczą kadrę dla lotniska w Świdniku
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Turystyka w środowisku geograficznym już w listopadzie
Wakacje Polaków to plaża, słońce, woda
Bilans zysków i strat Grupy PKP
"Odwiedź Chopina w Warszawie" - rusza konkurs filmowy
Hotel Holiday Inn Warszawa Józefów nagrodzony za wysokie standardy
Premier Włoch dał liniom lotniczym Alitalia 3 miesiące na poprawę kondycji finasowej
Filipiny: rekordowa liczba turystów zagranicznych