TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Tajemnice warszawskiego Okęcia

Pasażerowie, którzy przewijają się przez warszawskie Okęcie nie widzą, ile ludzi musi pracować, aby zapewnić im bezpieczny lot. Tajemnice stołecznego lotniska opisała ostatnio na swoich łamach Gazeta Wyborcza.


Zgodnie z tym co pisze gazeta, w pięciu hangarach, które stoją w bok od terminalu pasażerskiego dzień i noc pracują mechanicy. Aby rozłożyć i złożyć małego brazylijskiego Embraera, potrzeba miesiąc czasu. Rutynowy cotygodniowy przegląd Boeinga 767 trwa 24 godziny.

Kiedy zbliża się godzina odlotu maszyna jest transportowana na płytę lotniska i zaczyna się jej tankowanie. Potem przyjeżdżają wózki z walizkami. Dzięki nowemu terminalowi na Okęciu są dwie linie do sortowania bagażu - jedna z nich w pełni zautomatyzowana. Załadunek nie powinien trwać dłużej niż 45 minut.

Z Okęcia latają nie tylko ludzie, ale także listy i paczki - w maju odprawiono stąd 39 ton i 440 kg listów i paczek.

Samoloty wożą pasażerów i przedmioty z Warszawy do 89 miast w 34 krajach. Każdego dnia na stołecznym lotnisku startują i lądują 358 razy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie bezpieczny lot loty wyloty z Okęcia liczba zatrudnionych na okęciu


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję