TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Potencjał hotelowy i turystyczny polskich gór jest mało wykorzystany?

Region polskich gór ma bardzo duży potencjał turystyczny - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield pt. "Rynek Hotelowy Polskich Gór".


Jednak, jak pokazuje badanie, jego odpowiednie wykorzystanie uzależnione jest nie tylko od rozbudowy i podniesienia standardu istniejącej bazy hotelowej, ale przede wszystkim od dynamicznego rozwoju infrastruktury transportowej i narciarskiej.

Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield na obszarze polskich gór funkcjonuje obecnie 200 hoteli, co stanowi 11,5% ogólnej liczby hoteli w Polsce. Dominują hotele trzygwiazdkowe - 102 obiekty (52,7% miejsc noclegowych) i dwugwiazdkowe - 62 obiekty (22,5% miejsc noclegowych). Udział hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych jest niewielki - w górach jest 19 obiektów tej klasy i wszystkie zlokalizowane są w najbardziej popularnych kurortach górskich, takich jak Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba, Wisła, Ustroń, czy Krynica Zdrój.

Najlepiej rozwinięty rynek hotelarski jest w Karkonoszach, Beskidzie Śląskim i Żywieckim oraz w Tatrach. Rynek ten cechuje wysoka podaż hoteli, obecność na rynku hoteli najwyższej klasy (obiektów cztero- i pięciogwiazdkowych), stosunkowo wysokie obłożenie pokoi hotelowych oraz szeroka gama oferowanych usług dodatkowych typu SPA & Wellness. Najsłabiej rozwinięty jest rynek hotelowy w Bieszczadach oraz w Beskidzie Niskim.

- Przebudowa istniejących oraz budowa nowych stacji narciarskich wyposażonych w system sztucznego naśnieżania wydłuży sezon zimowy, natomiast poprawa jakości dróg i budowa lotnisk znacznie skróci i usprawni dojazd do miejsca wypoczynku. To z kolei przełoży się na lepsze wykorzystanie miejsc noclegowych w górskich hotelach i zachęci hotelarzy do nowych inwestycji, zwłaszcza w obliczu dużej konkurencji ze strony bazy hotelarskiej Słowacji i Czech - powiedziała Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych w Cushman & Wakefield.

Stopień wykorzystania pokoi w hotelach położonych w obszarach górskich w 2008 roku wyniósł około 34%. Największe obłożenie pokoi hotelowych występuje w Tatrach - około 50%, natomiast najmniejsze w Bieszczadach - około 13%. Oferta hotelowa obiektów położonych na obszarze polskich gór jest stosunkowo bogata, szczególnie jeśli porównamy ją z zakresem usług świadczonych w hotelach zlokalizowanych w innych regionach turystycznych kraju. Z roku na rok zwiększa się też podaż hoteli świadczących usługi z zakresu SPA & Wellness, rekreacyjno-sportowych, czy rozrywkowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Potencjał hotelowy turystyczny polskich gór polskie góry hotele turystyka baza hotelowa infrastruktura rynek hotelarski jest w Karkonoszach Beskidzie Śląskim Żywieckim wykorzystanie pokoi


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję