Zobacz także
Małopolska zarobiła na turystyce więcej niż przed rokiem
Kto dołączył do Polskich Marek Turystycznych
Chorwacja chce jeszcze więcej turystów
POT chce zachęcać do podróży krajowych
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw Blogerów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Tropikalny Tarnów chce przyciągnąć więcej turystów?
W kampanii marketingowej Tarnowa mają być wykorzystane hasła: "Gorące miasto gorących ludzi", "Polski biegun ciepła". Miasto chce przyciągać zagranicznych turystów również uprawą brzoskwiń i winorośli.
Maria Zawada-Bilik, szefowa biura promocji Tarnowa zaznacza - Zakopane, Wadowice, Kraków, Kalwaria, Ojców, a może i miasta za granicą. Mamy szanse ścigać się z osiągającymi w tej części Europy najlepsze rezultaty w turystyce.
Tarnów cały czas nie wykorzystuje posiadanego potencjału marketingowego. Obecnie kojarzony jest głównie z "perłą słowiańskiego renesansu" i "najcieplejszym miastem Polski". Tymczasem urzędnicy tarnowskiej promocji podkreślają - A przecież mamy malowaną wieś Zalipie, rezerwat "Skamieniałe Miasto" w Ciężkowicach, zamki w Dębnie czy w Nowym Wiśniczu, synagogi i inne obiekty architektury żydowskiej, nie mówiąc o zabytkach samego Tarnowa, jak średniowieczny układ starówki, bazylika, ratusz, Pałac Sanguszków, czy nawet budynek dworca.
Urzędnicy żałują, że polscy i zagraniczni turyści przybywający do Małopolski omijają Tarnów. Według badań zaledwie kilka procent ze wszystkich gości odwiedzających Małopolskę decyduje się poznać Tarnów i okolicę. Urzędnicy podkreślają - Jesteśmy największym po Krakowie miastem regionu. Samo muzeum kultury i historii Romów, jedyne zresztą takie w Europie, może być dobrym magnesem dla przyjeżdżających w te strony.
Teraz miasto postawiło na promocję swoich atrakcji. Zawada-Bilik zaznacza - Wschodnia Małopolska ma wiele atutów, których nie spotka się w zatłoczonych górskich kurortach, zadeptanym przez turystów Krakowie czy głośnych punktach turystyki religijnej, jak Wadowice czy Kalwaria. Oferujemy ciszę i kameralność miasta "w sam raz", ani za dużego, ani za małego, wiele nieodkrytych jeszcze atrakcji, a przede wszystkim potwierdzoną naukowo metkę "najgorętszego miasta w Polsce".
Pierwsze z haseł, którym Tranów chce przyciągnąć turystów brzmi: "Gorące miasto gorących ludzi". Obecnie trwający kilka minut promocyjny film o Tarnowie puszczany jest w szynobusie kursującym z Krakowa Głównego na lotnisko Balice, dzięki czemu może go obejrzeć każdego dnia dwa tysiące pasażerów. Pomysłodawcy filmu przekonują potencjalnych gości, że to wcale nie Dolny Śląsk, ale Tarnów ma najdłuższy okres wegetacji roślin w całym kraju oraz sięgające średniowiecza tradycje uprawy winogron, brzoskwiń i innych ciepłolubnych krzewin i drzew.
Tarnowscy urzędnicy zaznaczają - Kto wie, może gdyby zasadzić palmy w Tarnowie, przyjęłyby się, a tak na serio, skoro naukowo potwierdzono nie mające sobie równych ciepło i nasłonecznienie Tarnowa, to czemu nie wykorzystać tego w reklamowej kampanii .
Strategia promocji Tarnowa, która jest właśnie przygotowywana ma wykorzystać między innymi hasła o "tarnowskich tropikach" i "polskim biegunie ciepła". Szefowa tarnowskiej promocji zapowiada - Ale nie tylko. Zawalczymy o wysokie cele również w kulturze i sporcie. To wszystko już wkrótce znajdzie się w materiałach reklamujących region. Marek Tobolewski, copywriter z zajmującego się marketingiem regionalnym działu Market Place krakowskiej agencji Eskadra dodaje - Z uwagą będę się przyglądał tej inicjatywie. Jest wiele mniejszych i mniej atrakcyjnych od Tarnowa miast, o których mówi się więcej i głośniej. Czas więc najwyższy, by stolica wschodniej Małopolski wystartowała z kampanią z prawdziwego zdarzenia
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
ELFAA przyjęło w swoje szeregi taniego przewoźnika Jet2.com
Dziennikarze przeciwko niechlujnemu odnawianiu starówki we Lwowie
Pekin: hotele wolne od tytoniowego dymu
Hotel Pałac w Jesionce koło Rzeszowa
PKP Intercity w coraz lepszej kondycji finansowej
Nowy hotel***** w Mikołajkach będzie działał jako Sheraton Mazury Lakes Resort
Promocja Centralwings: Kraków - Dubrownik od 119 zł brutto
Polacy chcą spędzać święta w ciepłych krajach
Restauratorzy zaczynają doceniać warszawską Pragę
Bieszczady: w dolinach dobre warunki do turystyki pieszej i rowerowej
Nowe formy aktywnego wypoczynku
Dojedziemy szybciej ze Śląska na Słowację
Malezja: mała restauracja wygrała proces z McDonalds
Gmina Wrocław sprzedaje swój ostatni ośrodek wypoczynkowy
Polska wersja Zielonego Przewodnika Michelin po Francuskiej Riwierze
Otwarcie terminalu na Okęciu wciąż zagrożone?
Linie Centralwings to już historia!
Aktywna turystyka przyjezdna (kraje Beneluxu) - szukam osob lub organizacji.....