Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
Samochody nie wjadą do Zakopanego?
Mieszkańcy stolicy Tatar i turyści odwiedzający zimową stolice Polski skarżą się na korki, zatłoczone ulice i brak miejsc postojowych przez większą część roku. Jeśli władze miasta nie podejmą żadnych działań, Zakopane zostanie sparaliżowane.
Wg Gazety Krakowskiej, grupa zakopiańskich radnych chce, wzorem innych europejskich miast, zamknąć centrum dla zmotoryzowanych turystów. Władze miasta nie opowiadają się za tak radykalnym rozwiązaniem. Planują natomiast budowę wielopoziomowych parkingów na miejscu stadionu przy ul. Orkana oraz obecnych parkingów przy al. 3 Maja. - Nadziemne czy podziemne parkingi nie rozwiążą niczego - oświadczyła radna, Renata Szych. - Miasto ma ograniczoną powierzchnię. Jeśli nawet wytyczymy nowe miejsca postojowe, to i tak szybko się zapełnią - dodała krytykując pomysł burmistrza. Projekt zamknięcia Zakopanego dla samochodów, pojawił się po raz pierwszy się w latach 70. XX w. Przy wjeździe, na Ustupie, miały powstać parkingi, a turyści mieli korzystać z komunikacji miejskiej. Jednak realia PRL-u oraz ograniczone możliwości PKS-u, który nie był w stanie obsłużyć mieszkańców, a tym bardziej turystów - spowodowały, że pomysł upadł.
- Niewydolność komunikacyjna dotyczy całego Podhala - powiedziała na łamach Gazety Krakowskiej radna Szych, która uważa, że ruch należy ograniczyć także w Poroninie, Małem Cichem i Murzasihlu. Wg niej, wyłącznie zakaz ruchu wpłynie na poprawę sytuacji. - Nasze miasto nie jest z gumy! - dodała. - Chcemy przecież, by turystom wypoczywało się u nas lepiej. Żeby nie stali w korkach i nie wdychali spalin zamiast górskiego powietrza - powiedziała radna. Burmistrz Janusz Majcher podchodzi do pomysłu sceptycznie. - Trzeba pamiętać, że Zakopane jest tak dużą aglomeracją, iż nie ma szans na skuteczne ograniczenie ruchu. Proszę policzyć, ile po ulicach jeździ samochodów dostawczych czy aut mieszkańców. Pomysł radnych jest nierealny - wyjaśnił. - Jestem za budową na obrzeżach miasta kilku sporych parkingów dla turystów - przyznał burmistrz. - Zamiast zakazywania wjazdu wolę zaś zachęcanie. Zamiast kija - marchewkę. Na zachętę np. można by wprowadzić bezpłatne miejsca postojowe na peryferiach Zakopanego - zaproponował burmistrz.
Burmistrz opowiada się również za uruchomieniem darmowego transportu z odległych parkingów np. do Kuźnic czy pod Krokwię. Aby zamknąć miasto dla zmotoryzowanych przybyszów, trzeba im jednak zapewnić zastępczą komunikację, a tej niestety nie ma! Natomiast o budowie kolejki naziemnej lub gondolowej - jedynie się mówi. Obecnie pewnym środkiem lokomocji jest własne auto lub jeden z setek prywatnych busów. Zwolennicy zamknięcia Zakopanego nie ustępują. - Musimy patrzeć perspektywicznie. Warto już teraz zastanowić się, jak rozwiązać paraliż komunikacyjny. I trzeba to zrobić kompleksowo, podobnie problemy mamy np. na drodze do Morskiego Oka. Drzewa w Zakopanem już giną od nadmiaru spalin - zauważyła radna Szych, która zamierza wzorować się na Wenecji, gdzie turysta chcący wjechać do centrum musi zapłacić 250 euro.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Koniec wjeżdżania do centrum Zakopanego?
[2008-03-27 11:10 83.4.191.*]
Koniec wjeżdżania do centrum Zakopanego to dobry pomysł. a nawet bardzo dobry. samochody turystów wogule nie powinny poruszać się po terenie całego zakopanego i okolic. powinny parkować w szaflarach. tam jest dużo przestrzeni na parkingi! a turyści do zakopanego powinni jeżdzić komunikacją miejską i wszystko było by ok! wtedy Zakopane było by czystrze od spalin!!!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Trzysetny franczyzowy salon
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Który kraj najchętniej odwiedzają turyści?
Struktura polskiego rynku biur turystycznych
Słoneczne Połówki - nowa promocja w Triadzie
Pyrzowice będą miały pierwsze bezpośrednie połączenie z Berlinem
Dobre dla gastronomii zmiany społeczne
Stare i zapomniane miasto nową atrakcją turystyczną Londynu
Konkurs kulinarny Bezdroży rozwiązany
CP Construction wybudują kompleks hotelowy Barbarka II
Polska pokazała się w Brukseli
Kotlina Jeleniogórska - połączenie piękna natury z żywą historią
Powstała LOT "Partnerstwo Ziemi Sandomierskiej"
Włochy - Korsyka w sezonie 2007
RMF ostrzega: turyści czytajcie umowy z biurami podróży, bo możecie za wycieczkę słono przepłacić
O czym pamiętać rezerwując bilet lotniczy przez internet?
System ESP w autobusach od 2014 roku
Cypr zaprasza na Festiwal Wina
Hotel jest zawsze odpowiedzialny za bagaż klienta?
Moherowe berety - popularną pamiątką z Torunia!
wizerunek Polski w oczach turysty międzynarodowego