Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Wyborcza uczy turystów jak kupować wycieczki
W sobotnim wydaniu Gazeta Wyborcza radzi turystom jak przygotować się do zakupu wycieczki w biurze podróży. Zwraca uwagę na niemówiące prawdy reklamy, oszukujące katalogi, teksty napisane małym drukiem w umowach, konieczność doliczenia kosztów przymusowych łapówek, itd..
Cała recepta na zakup udanych wakacji, przygotowana przez Gazetę, opisana jest w postaci "abecadła turystów", w którym zawarte są najistotniejsze pojęcia i fakty, które każdy klient biura podróży znać powinien.
I tak Gazeta opisuje (z zachowaniem porządku alfabetycznego) sprawy dotyczące:
A - All inclusive (zalety tego rozwiązania),
B - Bagaż (limitów oraz bagaży na specjalne okazje),
C - Cena (czyli co obejmuje, a czego nie obejmuje cena wycieczko, kiedy i jak organizator może zmienić cenę),
D - Dzieci (standardy opłat za dzieci, na co zwrócić uwagę przy wyborze oferty),
G - Gwarancja (jak sprawdzić czy biuro ma koncesje organizatora),
H - Hotel (standardy obiektów - gwiazdki, słoneczka, słoniki itp.)
I - Izby turystyki (przynależność do niej zwiększa wiarygodność organizatora)
K - Kupowanie (jak porównywać oferty i umowy),
L - Latanie (standardy lotów czarterowych),
Ł - Łapanie okazji (firstminute, lastminute, specjalne promocje),
M - Miejsce (dopasowanie miejsca wypoczynku do preferencji),
N - Napiwki (tipy, które trzeba uwzględnić przy niektórych imprezach),
O - Organizator (różnica pomiędzy agentem i organizatorem),
P - Program (dopasowanie programu do preferencji i kieszeni),
R - Reklama (przekaz, mający na celu przyciągnięcie klienta, nie zawsze prawdziwy),
S - Skargi (jak skutecznie składać reklamacje),
T - Terminy (nie tylko lipiec/sierpień jest dobry na wypoczenek),
U - Ubezpieczenie (obowiązek organizatora, możliwości wykupienia dodatkowego ubezpieczenia),
W - Wyżywienie (standardy, nazewnictwo),
Z - Zadowolenie (odpowiednie nastawienie do wyjazdu).
Gazecie trzeba przyznać plusa przede wszystkim za cztery rzeczy:
- wkład w edukowanie turystów (np. o różnicach pomiędzy biurem-agentem, a biurem-organizatorem)
- poinformowanie turystów, o fakcie iż przy lotach czarterowych biuro podróży często nie ma na to wpływu na zmiany godzin lotów, które ustala przewoźnik (tu Gazeta radzi turystom "Nie róbmy awantury, jeśli wylot z Polski jest np. o 4 rano, a powrót późnym wieczorem".
- zwróceniu uwagi turystom na odpowiednie , optymistyczne nastawieniu do wyjazdu ("Turysta, któremu z założenia wszystko się nie podoba i narzeka już na pierwszej zbiórce, zepsuje urlop i sobie, i innym.")
- nieporuszenie problemu związanego chargeback-iem (pisaliśmy o tym w aktualności Uwaga na płacących kartą!).
Niestety ten artykuł Gazety będzie miał również nieco negatywnych skutków dla stosunków klient- biuro, m.in. może wpłynąć na zmniejszenie zaufania turystów do ofert i reklam, gdyż gazeta napisała o reklamie następująco:
Traktujmy je z rezerwą. Reklama ma przyciągnąć klienta, więc np. kolor morza na zdjęciu może być ładniejszy niż w rzeczywistości (podkolorowanie na komputerze to żaden problem), pokój na zdjęciu nie musi być tym, który dostaniemy, a zdjęcie będzie pokazywało hotel z najładniejszej strony (odpowiednie kadrowanie "wytnie" dźwig z budowy za płotem). Podana w ogłoszeniu cena też może okazać się inna, bo np. nie zauważyliśmy słówka "od", czy dopisku małymi literkami o niewliczonych w cenę opłatach lotniskowych.
No i nie do końca prawdziwa była informacja zawarta pod literą I , czego dowód mieliśmy ostatnio na przykładzie krakowskiego organizatora - Ateny Travel (opisaliśmy sprawę w aktualności PIT wiedział wcześniej o złej kondycji Ateny Travel).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co do zdjęć wiedzą co piszą
[2005-06-27 13:16 999.999.999.*]
Wybiórcza i nie tylko stosuje takie same sztuczki z zamieszczanymi zdjęciami. Za odpowiednie "podkoloryzowanie" reklam biorą zresztą pieniądze. odpowiedz »
Gazeta Wyborcza Tours
[2005-06-27 13:54 999.999.999.*]
Pewnie powstanie nowe biuro turystyczne. odpowiedz »
albo
[2005-06-27 13:55 999.999.999.*]
Gazeta Wyborcza Travel... odpowiedz »
przynależność do Izb Turystycznych
[2005-06-27 14:12 999.999.999.*]
Proponuję zwiększyć nacisk na znaną w branży od lat prawdę o której mowa w tej wiadomości: przynależność do Izby Turystycznej NIE ZWIĘKSZA wiarygodności organizatora odpowiedz »
oczywiście
[2005-06-27 14:38 999.999.999.*]
że nie zwiększa wiarygodności a zwiększa koszty imprezy, gdyż biuro musi sobie kwoty składek wliczyć w koszty. odpowiedz »
[2005-07-21 11:25 999.999.999.*]
Faktycznie. Składka rzędu 1200,00 zł na rok bardzo istotnie wpływa na koszty imprez. odpowiedz »
od autorki tekstu
[2005-06-29 10:16 999.999.999.*]
Tu autorka. Dzieki za zainteresowanie tekstem - pisze podobne artykuly co roku nie majac bynajmniej na celu "buntowania" turystow przeciw biurom, a raczej - edukowanie klientow by wiedzieli co kupuja, a potem - nie pisali reklamacji ze jest inaczej niz sobie wyobrazali. Poniekad jest to takze w moim interesie - jestem pilotem wycieczek, czyli im bardziej "uswiadomiony" klient, tym potem mniej klopotow rowniez dla mnie.
Co do tekstu to jest tam pewien blad dot. obciazen klienta za rezygnacje (wyszlo ze im wczesniej rezygnuje tym wiecej traci) - przepraszam za Gazete, choc to nie moja wina (sprawdzilam - w moim tekscie bylo ok, niefortunna zmiana jest bledem osoby redagujacej podczas skracania tekstu, a potem dopisywania. Kto jednak zna specyfike pracy w mediach, wie ze to poniekad normalne i ze to co oddaje redakcji autor zwykle nie jest dokladnie ta wersja ktora ukarze sie po wydrukowaniu).
Z tym biurem Gazety to chyba powinnam Was uspokoic - jak na razie nie slyszalam o takich projekstach (kiedys sama mialam pomysl by cos takiego szefostwu zaproponowac, ale zrezygnowalam).
No dobrze, ale ja teraz tak naprawde w innej sprawie - raczej z prosba. Juz od dawna mam pomysl by napisac o roznych smiesznych i bzdurnych reklamacjach klientow. Nie wiem czy bedzie to tekst dla Gazety czy dla ktoregos z innych pism (bo wspolpracuje tez z innymi) ale bede wdzieczna za rozne "donosy". Obiecuje ze nie bede podawala nazwisk klientow ani biur. Chodzi o teksty typu "brak klimatyzacji na balkonie" etc. Prosze o maile na adres: monika.witkowska@gazeta.pl
Z gory dzieki! odpowiedz »dziwne reklamacje
[2005-07-21 11:39 999.999.999.*]
Proszę bardzo:
1. W ofercie wczasów nad polskim morzem nieopatrznie napisano: "ok. 300 m od morza". Ośrodek campingowy był przy samych wydmach, ale furtka z boku, co zależnie od lokalizacji domku mogło wydłużyć drogę "nawet" o 200 m. Oczywiście reklamacja i nieomal bunt turnusu. Problemem tak naprawdę była deszczowa i zimna pogoda.
2. Dom wczasowy w Karkonoszach. Śniadania wydawane w formie bufetu. Po kilku dniach telefon od klienta, że codziennie jest to samo. Faktycznie było to samo: kiełbaski na gorąco, jajecznica, kilka rodzajów wędlin, sałatki warzywne, płatki kukurydziane... jak to bufet. Na pytanie, czy wszystkiego już spróbował była odpowiedź, że co to nas obchodzi. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Biebrzański PN będzie rezerwatem biosfery?
Letnia Promocja systemu Low.Fare
Legnica: wypadek autokaru turystycznego z dziećmi
Oczekiwanie na decyzje linii Alfa Jet z Cypru
Ranking PPH&R: zwyciężył Hotel Vivaldi w Poznaniu
Boeing został członkiem World Environment Center
KE uznała zasadność budowy portu lotniczego w Lublinie
Turystyka biznesowa połączona ze społecznym zaangażowaniem
Międzynarodowa konferencja naukowo-praktyczna w Zabrzu
Zliberalizowany rynek lotów transatlantyckich
Marsz z Vezelay dla Europy i pokoju
Pasażer linii Air Europa wracał zimą z lotniska w krótkim rękawku, gdyż zaginął jego bagaż
Warszawa: będzie plaża i molo nad Wisłą?
KE ponownie zbada porozumienie Ryanair z lotniskiem w Bratysławie
Swiss zdobył tytuł najlepszej linii lotniczej w Europie
Majówka w Paryżu!!! Zapraszamy na świetną zabawę!!!