Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Zliberalizowany rynek lotów transatlantyckich
W poniedziałek na szczycie w Waszyngtonie USA i Unia Europejska podpisały umowę o "otwartym niebie", otwierającą drogę do całkowitej liberalizacji ruchu lotniczego nad Atlantykiem.
Porozumienie umożliwia przewoźnikom europejskim i amerykańskim wprowadzenie lotów na trasach UE-USA z dowolnych lotnisk na obu kontynentach, bez przymusu uzgadniania tego z rządem danego kraju. Porozumienie zawarte dwa miesiące temu wejdzie w życie w marcu 2008 roku.
W oświadczeniu wydanym w poniedziałek, unijny komisarz ds. transportu Jacques Barrot wyraził nadzieję, że zawarte porozumienie zrewolucjonizuje rynek połączeń lotniczych i przyczyni się do obniżenia cen. Dodał, że porozumienie jest wynikiem czteroletnich, żmudnych negocjacji między ekspertami Komisji Europejskiej i USA. Stawka była ogromna - loty transatlantyckie stanowią 60% światowego ruchu lotniczego, a rocznie korzysta z nich prawie 50 mln podróżnych. Negocjacje jednak przedłużały się z innego powodu - kwestii otwarcia się obu partnerów na inwestycje w sektorze lotniczym.
Podczas negocjacji UE nie zdołała przekonać Amerykanów do złagodzenia stanowiska i ostatecznie w umowie przyjęto zapis, że mimo, że unijne firmy będą miały prawo nabyć ponad połowę udziałów w liniach lotniczych USA, to ich prawo głosu będzie ograniczone do 25%. Oznacza to, że Europejczycy nadal nie będą mieli decydującego głosu w podejmowaniu strategicznych decyzji. Aby zachować symetrię, UE zastrzegła, że będzie mieć możliwość wprowadzenia analogicznych ograniczeń.
W umowie jest zawarte jeszcze jedno ustępstwo na rzecz Amerykanów: ich linie będą mogły swobodnie latać między miastami europejskimi (ale nie w ramach jednego kraju), natomiast przewoźnicy europejscy będą wciąż pozbawieni prawa wykonywania połączeń między miastami w USA.
Ostatnie sporne kwestie będą rozstrzygnięte podczas kolejnej rundy negocjacji w przyszłym roku.
Porozumienie to wpłynie znacząco na sytuację LOT-u, dla którego rejsy transatlantyckie stanowią ważne źródło dochodu.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Letnia Promocja systemu Low.Fare
Legnica: wypadek autokaru turystycznego z dziećmi
Oczekiwanie na decyzje linii Alfa Jet z Cypru
Ranking PPH&R: zwyciężył Hotel Vivaldi w Poznaniu
Boeing został członkiem World Environment Center
Rainbow Tours uruchomił dwa nowe biura - w Katowicach i Krakowie
Turystyka biznesowa połączona ze społecznym zaangażowaniem
Międzynarodowa konferencja naukowo-praktyczna w Zabrzu
Wypadek na Orlej Perci. Zginął turysta
Marsz z Vezelay dla Europy i pokoju
Pasażer linii Air Europa wracał zimą z lotniska w krótkim rękawku, gdyż zaginął jego bagaż
Warszawa: będzie plaża i molo nad Wisłą?
KE ponownie zbada porozumienie Ryanair z lotniskiem w Bratysławie
Swiss zdobył tytuł najlepszej linii lotniczej w Europie
Międzynarodowa Olimpiada Kucharska - polscy kucharze wrócili z medalami
Albania wybrzezem pod namiotami 15.07-27.07