Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Rainbow Tours chce stworzyć prawdziwy hipermarket turystyczny
Rainbow Tours przejmuje udziały w spółkach internetowych, dzięki czemu uzyska dostęp do nowoczesnych technologii. Przejęty portal będzie połączony z dotychczasowym portalem spółki wyruszamy.pl pod jedną marką.
Zgodnie z zapowiedziami sprzed debiutu giełdowego, Rainbow Tours sfinalizował transakcję przejęcia większościowych udziałów w dwóch spółkach nowych technologii. Zapłacił za nie prawie milion złotych. Przejęte spółki to portal turystyczny TravelOvo i firma informatyczna TravelTech. Kupno udziałów tych spółek pozwoli Rainbow Tours na zbudowanie nowoczesnej platformy sprzedażowej. TravelOvo będzie połączone z już działającym serwisem spółki - wyruszamy.pl.
- Nasz pomysł na działalność po integracji portali, to sprzedaż biletów lotniczych z know how TravelOvo oraz imprez turystycznych z wykorzystaniem doświadczenia Wyruszamy.pl. Spółka będzie również cały czas pracować nad wdrażaniem nowych technologii takich jak pełna rezerwacja, zakup online bez udziału konsultantów oraz nowość w Polsce: dynamic packaging. Zamierzamy stworzyć prawdziwy hipermarket turystyczny - informuje Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours S.A. Już od 1 lutego 2008 r. rozpoczną działalność zintegrowane portale, a na wspólnych stronach będzie można całkowicie online zarezerwować imprezę turystyczną. Na początek będzie nią objętych sześciu touroperatorów.
Przeprowadzona transakcja pozwoli spółce wykorzystać nowoczesne technologie wdrażane przez przejęte firmy. Chodzi między innymi o rozwiązane zastosowane w wyszukiwarce połączeń oraz cen biletów lotniczych. W ramach jednego zapytania użytkownika, przeszukiwane są bazy zarówno tanich jak i tradycyjnych linii lotniczych. Użytkownik nie musi więc odwiedzać kilku stron internetowych, aby znaleźć najlepsze i najtańsze połączenie. W wynikach wyszukiwania, system pokaże mu na jednej stronie ofertę zarówno Ryanair, Centralwings, jak i LOT czy British Airways.
Rainbow Tours zamierza wprowadzić wkrótce do portalu unikalną w Polsce technologię tzw. dynamic packaging. - Roboczo nazwaliśmy ją "Wakacje szyte na miare" - wyjaśnia prezes Baszczyński - a na razie dostępna jest ona tylko w USA i Europie Zachodniej, u takich gigantów jak expedia.com czy lastminute.com. W ramach jednej transakcji i jednej rezerwacji można wykupić jednocześnie kilka różnych, niepowiązanych ze sobą świadczeń turystycznych. Użytkownik wypełnia tylko jeden formularz, a system przeszukuje w tle różne bazy danych (hotelowe, lotnicze, rent a car itp.), łącząc różne usługi turystyczne w jeden wspólny pakiet (stąd wzięła się nazwa dynamiczne pakietowanie). Rainbow Tours przewiduje debiut tej usługi w nowym portalu wakacji "szytych" na miarę na początku marca. W planach jest także poszerzanie koszyka świadczeń o m.in. bilety promowe, ubezpieczenia, bilety do teatru i inne. Za wdrażanie nowych technologii na stronach portalu oraz za sprzedaż tych technologii do innych podmiotów odpowiedzialna jest spółka informatyczna TravelTech. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom klientami spółki są takie firmy jak Pasażer.com, TravelPolska, Net Media, Fru.pl, oraz litewski Holiday Link.
W pierwszym roku działalności nowego portalu, Rainbow Tours zainwestuje w niego około 1,5 miliona złotych (w sumie do 3 milionów). W 2008 roku jego szacowane przychody powinny osiągnąć 22 miliony złotych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Hipermarket turystyczny Rainbow Tours
[2007-12-21 23:32 83.6.221.*]
żadne nowatorskie działania tylko bardzo sprytne skupowanie firm które poadają , ni c więcej a takich jest na pęczki, z reguły nazwa bardzo szumna a w środku... nic odpowiedz »
Hipermarket turystyczny Rainbow Tours
[2007-12-26 13:00 83.17.149.*]
a moge wiecej informacji o "padaniu" tych firm... moim zdaniem dopiero wproadzili na rynek nowy produkt, wiec potrzebuja inwestycji, aby produkt dobrze sprzedawal sie, jednakze mimo wszystko nie podoba mi sie ingerencja rainbow w technologie informatyczne, oznacza to, ze wiekszosc firm, ktore chcialby zakupic technolige traveltech moze zrezygnowac ze wspolpracy z konkurencja... jednakze 1,5 mln za zakup tych technologii to faktycznie niewiarygodna cena, a co dopiero 3 mln, wniosek prosty, wejscie na gielde, kasa jest, a najlatwiej wyjac kase na technologie informatyczne... reklame...za 3 mln mozna cala Polske zdobyc w zakresie technologii informatycznych w turystyce odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kanadyjskie biura podróży zainteresowane Polską?
SN Brussels i Virgin Express połączyły się tworząc Brussels Airlines
Samorząd nie może sprawdzać biur podróży
Dodatkowe loty z Gdańska do Kopenhagi
Łódź czeka na linie lotnicze i nowe połączenia!
3 mln zł otrzyma lotnisko w Kielcach!
Start Hotel Felix w Warszawie ma już 3 gwiazdki
Testy na zasypanie za kierownicą
Będzie nowy dwugwiazdkowy hotel w Łodzi
"Grube ryby" nie dają za wygraną
Z trzeciego do drugiego stopnia zmalało zagrożenie lawinowe w Tatrach
Gdynię odwiedziły 43 statki pasażerskie i blisko 40 000 turystów
Biuro Fischer zmieniło właściciela
"Identyfikacja czynników wpływających na jakość usług turystycznych"