TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Łódź czeka na linie lotnicze i nowe połączenia!

Pomimo ciągłej rozbudowy łódzkiego lotniska, przewoźnicy nie ogłaszają jak na razie nowych połączeń. Jednak zarząd portu zapewnia, że już wkrótce rozkład lotów z Łodzi się powiększy.


Piotr Anuszczyk z Gazety Wyborczej rozmawiał z Wojciechem Łaszkiewiczem, wiceprezesem lotniska ds. nowych połączeń na temat przyszłości łódzkiego lotniska oraz uruchamiania nowych połączeń.

Jak zdobywa się nowe połączenia?

Wojciech Łaszkiewicz - Linie lotnicze nie zgłaszają się do nas same, to my szukamy chętnych do latania z Łodzi wśród działających na rynku europejskim kilkudziesięciu przewoźników. Jesteśmy otwarci na każdą propozycję. Jeśli okaże się, że kolejne linie chcą latać na Wyspy Brytyjskie, które mamy już w ofercie, to przyjmiemy je z otwartymi ramionami, choć konkurowanie z Ryanairem na tym kierunku może się okazać bardzo trudne.

Co jest waszym atutem w ściąganiu przewoźników?

Wojciech Łaszkiewicz - Oferujemy tanią i bardzo punktualną obsługę. Co więcej, mamy jeszcze sporo atrakcyjnych slotów, czyli okienek czasowych na start i lądowanie. Chcemy też zachęcać linie tańszymi cenami paliwa lotniczego. Myślimy o budowie własnej bazy paliwowej. Wtedy nie będziemy skazani na korzystanie z drogich usług firmy Petrolot, obecnego dostawcy paliwa.

Skoro macie tyle zalet i wydłużony pas, to dlaczego w tym roku rozkład lotów nie wzbogacił się o żadne nowości?

Wojciech Łaszkiewicz - Niestety, poza zaletami mamy też pewne wady. Przede wszystkim nadal mamy opinię młodego lotniska. A jeśli jakiejś firmie interes dobrze idzie w Krakowie czy Gdańsku, to woli tam skierować kolejne samoloty niż wchodzić na nowe lotnisko. Tym bardziej że przewoźnikom coraz częściej brakuje nowych maszyn i załóg.

Obecnie trwa koniunktura na tanie latanie i lotniska rosną jak na drożdżach. Jeśli zostaniecie w tyle, to czy łódzkie lotnisko za pięć lat nie zniknie z mapy?

Wojciech Łaszkiewicz - Na szczęście to niemożliwe. Wiem, że oczekiwania są duże, ale lotnisko w Krakowie na swoją pozycję pracowało 30 lat, wrocławskie 15, a u nas ruch zaczął się nieco ponad rok temu. Losy lotniska są też ściśle powiązane z rozwojem samej Łodzi. Linie lotnicze dzięki takim inwestycjom jak budowa fabryki Della coraz przychylniej się nam przyglądają. Bo duża firma zawsze generuje spory ruch, również w przelotach.

To na jakie nowe połączenia można liczyć? Czy wyznaczono Panu jakiś konkretny cel?

Wojciech Łaszkiewicz - Moim priorytetem na ten rok jest otworzenie trzech nowych połączeń dla Łodzi. Najbardziej zaawansowane rozmowy dotyczą połączenia między Łodzią a Frankfurtem lub Monachium. Nie odpuszczamy też tematu połączeń ze Wschodem. W zeszłym tygodniu dostaliśmy ofertę od tamtejszej linii AeroSvit. Natychmiast na nią odpowiedzieliśmy i czekamy na dalszą współpracę. Jednak z uwagi na to, że Ukraina jest poza UE, w grę wchodzą na razie tylko czartery.

W styczniu tego roku Wizz Air ogłosił następujące nowe połączenia z Polski:
Katowice - Bruksela (Charleroi),
Katowice - Londyn (Stansted),
Katowice - Malmö.
Natomiast LOT zacznie latać z Rzeszowa do Nowego Jorku, a Lufthansa zwiększy ilość połączeń z Krakowa do Monachium z trzech do czterech lotów dziennie.

Obecnie z Łodzi można polecieć do:
- Dublina
- Londynu (Stansted)
- Nottingham
- Shannon
- Warszawy (Okęcie)
W najbliższym czasie uruchomione zostaną loty do Paryża (Beauvais) i Rzymu (Ciampino).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Łódź lotnisko port lotniczy Wojciech Łaszkiewicz nowe połączenia loty Della AeroSvit Wizz Air LOT Lufthansa Dublin Londyn Nottingham Shannon Warszawa Paryż Rzym linie lotnicze lodz w 2007 dojazd polaczenia do z lodzi monachium łodzi lotniska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję