TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ryanair oszukuje w reklamie

Już po raz szósty w tym roku, tani przewoźnik został przywołany do porządku, gdyż przekłamywał statystyki. Advertising Standards Authority, bo tak nazywa się organizacja, która szczerze dobrego imienia reklamy w Wielkiej Brytanii upomniała linie lotnicze Ryanair o zaprzestanie uprawiania nieuczciwej reklamy.


Po sprzeciwach ze strony innych tanich linii, Ryanair musiał wycofać swoją ostatnią kampanię reklamową. Powołując się przy na statystyki Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych (Association of European Airlines), Ryanair twierdził, że jest lepszy od swojego konkurenta - linii easyJet - między innymi pod względem większej ilości przewiezionych pasażerów, niższych cen i większej punktualności. Jednak nie było to do końca zgodne z prawdą.

We wcześniejszych swoich reklamach, Ryanair twierdził, że Girona i Rues to porty lotnicze koło Barcelony, a tak na prawdę to są one oddalone od niej o ładne kilkadziesiąt kilometrów. Inną, także kontrowersyjną reklamą, było także bezprawne posłużenie się zdjęciem Księcia Karola oraz w innej reklamie, umieszczenie zdjęcia skąpo ubranych kobiet.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
nieuczciwe reklamy Ryanair tanie linie lotnicze Advertising Standards Authority kontrowersyjna reklama w Wielkiej Brytanii kampania reklamowa Association of European Airlines easyJet port lotniczy Girona Rues książe Karol w reklamie w turystyce oszukuje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję