Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
ULC: pierwszy kwartał roku porównywalny do czasów sprzed pandemii
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
KLM planuje więcej lotów z Polski
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
UOKiK skontrolował przewoźników lotniczych!
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrole działalności linii lotniczych. Do najczęstszych nieprawidłowości należały: zaniżanie cen podawanych w reklamach oraz ograniczona odpowiedzialność przewoźników względem klientów.
Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznała - Najwięcej zastrzeżeń mieliśmy do prawidłowości prezentowania cen biletów lotniczych na stronach internetowych oraz w reklamach.
Jedyną skuteczną bronią pasażerów przeciw nieuczciwej działalności linii lotniczych jest znajomość swoich praw. Niestety wraz ze wzrostem popularności tanich lotów, wcale nie wzrosła znajomość prawa wśród konsumentów.
Głównym czynnikiem, decydującym o zakupie biletu, jest cena. Jednak informacja na jej temat nie zawsze jest pełna. Cieloch zaznacza - Podczas badania przewoźników najwięcej zastrzeżeń mieliśmy właśnie do prawidłowości prezentowania cen biletów lotniczych na stronach internetowych oraz w reklamach. Naszym zdaniem działania przewoźników wprowadzają pasażerów w błąd co do wysokości rzeczywistych opłat.
Podawana w reklamach cena biletu w wysokości 99 groszy jest tylko chwytem marketingowym. W rzeczywistości koszt przelotu jest wielokrotnie wyższy, o czym klient dowiaduje się dopiero w momencie zakupu. Natomiast podstawowym prawem każdego klienta jest prawo do jasnej oraz rzetelnej informacji. Cieloch podkreśla - Do informacji zawartych w reklamie trzeba podchodzić z rozwagą. Nikt nie zawiezie nas z Warszawy do Londynu za złotówkę. Ponadto warto prosić o dodatkowe informacje, zanim zdecydujemy się na konkretnego przewoźnika.
W momencie pojawienia się problemów związanych z nienależytym wykonaniem umowy, jak odwołanie lotu, niemożność odzyskaniem zagubionego bagażu, należy skontaktować się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego (www.ulc.gov.pl). W ULC pasażerowie mogą zyskać pomoc w dochodzeniu swoich praw związanych z nieuznaniem reklamacji przez przewoźnika.
W zeszłym roku ULC utworzył Komisję Ochrony Praw Pasażera, która zajmuje się obsługą skarg pasażerów na linie lotnicze oraz wszystkich nieprawidłowości związanych z przewozami lotniczymi. Tylko w tym roku do KOPP wpłynęło około 1 tys. skarg, z czego około 50% zostało rozpatrzonych na korzyść pasażerów. Dotyczyły one zarówno tanich przewoźników, jak i linii tradycyjnych.
UOKiK podjął także działania, aby wyeliminować złe praktyki, głównie podawanie cen w sposób nierzetelny oraz niepodawanie istotnych informacji w języku polskim na stronach internetowych przewoźników. Małgorzata Cieloch poinformowała - Do wszystkich skontrolowanych przewoźników skierowaliśmy wezwania do zaprzestania stosowania nagannych praktyk. Większość z nich zadeklarowała chęć współpracy i dobrowolnie dokonuje zmian w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
Obecnie dostosowywane są strony internetowe oraz wzory umów stosowane przez przewoźników lotniczych do zaleceń UOKiK.
Dotychczas wszczęto 12 postępowań wyjaśniających. UOKiK przygotowuje też raport na temat ochrony praw podróżnych w Polsce, którzy korzystają z usług przewoźników lotniczych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Dział badania rynku i analizy:
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
Triada zaczęła urodzinową promocje oferty Lato 2006!
Sphinx kusi promocjami dla par
Coraz mniej połączeń z Polski do Londynu
Sterling Airways ogłosi upadłość. Nie zwróci jednak pasażerom pieniędzy za bilety.
W pierwszym kwartale straty linii Vuelinga wzrosły o 47%
Wulkaniczny pył, a skargi turystów
Kolejne loty odwołane na lotnisku Fiumicino
Hotel Reemyvera Resort & Marina Hurghada
Nowa strategia Instytutu Turystyki
Uszkodzenie kolei linowej na Czantorię
Zakaz wyższych cen usług turystycznych dla cudzoziemców!
Zakon cystersów z Wąchocka przygotowuje atrakcje dla turystów
Są pieniądze dla portu lotniczego w Jasionce
W uzdrowiskach telefony komórkowe bez zasięgu
W Bałtowie dinozaury dopiero będą?
Przewoźnicy jednoczą się przeciwko wysokim opłatom!
Szwajcaria: większość rezerwacji hotelowych to rezerwacje internetowe
W 2003 roku samolot lecący z Okęcia miał uderzyć w Londyn
Amerykański inhalator czekolady zrewolucjonizuje gastronomię?
PLL LOT wprowadza zmiany w rozkładzie lotów na trasie Katowice - Monachium
Straż pożarna dopuściła Terminal 2 na Okęciu