Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
- Przewodnik w Oliwiarni KRETA GRECJA
- Specjalista/tka ds turystyki
- Nocny/a Recepcjonista
- Specjalista ds. Turystyki / Doradca Klienta
Wygrana turystki z Rainbow Tours
Po półtora roku sporów sądowych z biurem podróży, sąd przyznał rację pokrzywdzonej turystce.
Wyrok ten może być precedensem w tego typu procesach, gdyż do tej pory nawet gdy sądy przyznawały rację pokrzywdzonym turystom, to zazwyczaj dawały im tylko częściowe rekompensaty, wychodząc z założenia, że pokrzywdzony turysta i tak swoje wczasy miał.
Mimo, że niektóre części oferty zostały dotrzymane, jak np. transport do miejsca pobytu, to jednak krakowski sąd zdecydował, że biuro musi oddać całą sumę zapłaconą przez turystkę za nieudane wczasy, a było tego nie mało, bo ponad 8 tys. zł.
W 2002 roku Pani Zofia P. Wykupiła wczasy w 3-gwiazdkowym hotelu Palas na Sycyli. W katalogu biura podane było, że hotel ten leży przy piaszczystej plaży, że są tam klimatyzowane pokoje wyposażone w minibarek, basen oraz kort tenisowy. W ofercie znajdowała się także wiadomość o możliwości wzięcia udziału w wycieczce kolejką górską na Etnę.
Po przyjeździe na miejsce, Pani Zofia została jednak zaskoczona. Zamiast piaszczystej plaży była kamienista, klimatyzacja i owszem była ale działała tylko przez godzinę a wycieczki na Etnę nie było, gdyż kolejka górska była uszkodzona ponad dwa lata wcześniej przez wybuch wulkanu. Po tych niemiłych informacjach, turystką chciała od razu wracać do domu ale rezydent oświadczył jej, że najbliższy autokar przyjeżdża za tydzień, wiec musiała zostać.
Po powrocie Pani Zofia złożyła reklamację ale biuro stwierdziło, że nie jest ona w żaden sposób uzasadniona. W trosce o dobre imię i zadowolenie klienta zwróciło jej tylko 5% kosztów, za "pomyłkę drukarską" dotyczącą wycieczki na Etnę!
Pani Zofia twierdziła, że wszystkie niedociągnięcia ze strony biura i nierzetelne przedstawienie oferty wprowadziło ją w błąd, bo gdyby była ona inna, to nie kupiłaby tej wycieczki a niespełnione elementy programu przesądziły właśnie o kupnie tej a nie innej imprezy.
Racje przyznał dopiero sąd okręgowy, który stwierdził, że wskazane przez Panią Zofię braki w ofercie miały podstawowe znaczenie. Sędziowie orzekli, że niespełnienie tak wielu podstawowych części oferty, rozpatrywanych łącznie przesądziło o takim a nie innym wyroku.
Teraz biuro turystyczne Rainbow Tours musi oddać Pani Zofii pieniądze za wycieczkę, którą wykupiła oraz dodatkowo pokryć koszty procesu oraz adwokata.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Biura podróży = Władcy piorunów
[2004-12-24 10:59 999.999.999.*]
Z artykułu wynika, że główną przyczyną zasądzenia odszkodowania od Rainbow Tours jest = piorun walnął w Etnę i Wielce Szanowna Turystka z Polski nie mogła się przejechać kolejką. W tym kraju (Najjaśniejsza Rzeczpospolita), gdzie nic nie działa, podstawowych praw obywatelskich nie można wyegzekwować (prawo do pracy, ochrona zdrowia, równość obywateli) - sąd ma czelność zasądzić wyrok za piorun na Etnie! Luuudzie Czy nie widzicie tej paranoi?!!! odpowiedz »
2
[2005-01-06 18:17 999.999.999.*]
tyle że walnął dwa lata wcześniej, o czym biuro wiedziało (powinno wiedzieć) odpowiedz »
Biura podróży = Władcy piorunów
[2010-05-13 10:44 178.36.180.*]
Jaki piorun ? Walnął chyba w piszącego, który dodaje coś od siebie (pewnie 'sympatyk" biura .....) odpowiedz »
Biura podróży = Władcy piorunów
[2010-05-15 22:17 83.24.145.*]
Ja widzę tylko jedną paranoję - ciebie. Nie odróżniasz pioruna od oferty biura. Lecz się kolego. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała
Starsze aktualności:
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Turystyka głównym filarem
Wakacje w Polsce - gdzie i za
Kiwi.com wyda 70000 EUR na promocję taniego
Pomimo problemów Polacy chcą
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach
Kraków nie chce Miss World 2006
Masz biuro, nie masz klientów? Teraz możesz ich kupić..
Dzień otwarty w Golf Club Józefów
PKS Szczecin podnosi ceny biletów
Będzie ILS drugiej kategorii na Okęciu
Funclub dla dzieci z domów dziecka
Czy lepszy serwis spowoduje wzrost klientów?
Ibiza Ice Cafe uruchomi czwarty lokal własny
Narodowe Biuro Turystyki Maroka z wizytą w Polsce
Singapore Airlines otoworzyły przedstawicielstwo w Polsce
Spada liczba jednodniowych turystów robiących w Polsce zakupy!
W Bieszczadach drugi stopień zagrożenia lawinowego. Wyciągi narciarskie działają
Europa: atak zimy sparaliżował komunikację
Hotele i restauracje chcą uczciwych opinii on-line
Sfinks rozwija swe skrzydła i kupuje sieć restauracji w.. Niemczech
Porty Lotnicze: kontrakt dla konsorcjum z Budimeksem
Powstaje nowe muzeum w Warszawie