Hotele i restauracje chcą uczciwych opinii on-line
Internet jest dziś jednym z ważniejszych źródeł informacji. Jednak przedsiębiorca musi się liczyć z tym, że opinie zamieszczone w sieci nie koniecznie są prawdziwe, lub wręcz celowo są one fałszowane (np. przez konkurencję, byłych pracowników itd.)
Obecnie hotelarze i restauratorzy z Wielkiej Brytanii i USA formułują zbiorowe zarzuty, szczególnie wobec TripAdvisor. Firma KwikChex.com, która specjalizuje się w zarządzaniu reputacją on-line, przygotowuje zbiorową akcję firm, które są pokrzywdzone anonimowymi opiniami na tym znanym portalu turystycznym. Do KwikChex.com zgłosiło się już około 420 pokrzywdzonych hoteli i restauracji. Cała planowana akcja będzie mieć na celu usunięcie przez portal nieprawdziwych opinii, a Chris Emmins, jeden z założycieli KwikChex, nie wyklucza wystąpienia do sądu w kilku przypadkach.
Według KwikChex.com, także anonimowe opinie na Google Maps i innych popularnych serwisach, są problemem i należy regularnie dbać o opinie tam zamieszczane. Firma ta może to zrobić za nas za 170 funtów rocznie.
Oczywiście o reputację w sieci można dbać samemu - wystarczy wrzucić w wyszukiwarkę frazę "online reputation management", aby znaleźć wiele użytecznych narzędzi. Przydatne zestawienie darmowych narzędzi anglojęzycznych znajdziemy tutaj. Jeśli znasz inne, szczególnie przydatne w Polsce narzędzia lub metody, podziel się nimi w komentarzach.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-15 14:50 198.102.219.*]
Jestem fanem Trip Advisora, trzeba zainwestować trochę czasu i poczytać, ale dzięki temu serwisowi w hotelach w jakich nocuję układając sobie programy szyte na miarę (w Azji czy Ameryce) nic mnie nie zaskakuje.
Dziwne, że hotele mają zastrzeżenia - mają przecież opcję "management's response" i wiele porządnych obiektów z niej korzysta, udzielając wyjaśnień po negatywnym wpisie albo przepraszając za słaby serwis. Jeśli takie akcje kończą się wyciągnięciem wniosków i poprawą, to zarządzający takimi obiektami powinni być tylko wdzięczny serwisom oceniającym !! odpowiedz »Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-15 15:55 58.8.213.*]
A ja wstawilem to cudo "Trip Advisor" na liste SPAMU. B. duzo opinji (nie tylko zreszta na tym tzw Forum) jest od ludzi ktorzy nawet w danym panstwie nie byli, nie mowiac juz ze w danym hotelu. odpowiedz »
Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-15 19:03 79.97.73.*]
Ja też uważam TripAdvisor za bardzo przydatne urządzenie. Śmieszą mnie takie "waleczne" sprawy, zamiast przyznania się do błędu. Hotel ma zawsze możliwość odpowiedzenia na zarzuty czy nieprawdziwe informacje. Jakoś niektóre hotele mimo kilkuset opinii nie mają zastrzeżeń, wręcz przeciwnie - są zadowolone, że to klienci się szczerze wypowiadają. Jeżeli coś nie jest "OK", coś można poprawić, to to jest właśnie tania (darmowa) droga do zdobycia takich informacji! Część hoteli nawet zachęca swoich gości do zamieszczania komentarzy na TA, bez względu na ich treść. odpowiedz »
Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-16 12:11 83.145.165.*]
dokładnie na zachodzie opinie maja ogromny wpływ na decyzje o wyborze hotelu
inny przydatny serwis http://grandoo.pl odpowiedz »
Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-20 12:42 80.52.226.*]
Ja cały czas mam "miłe" komentarze w internecie, ale klientów przybywa mi, bo jest też poczta pantoflowa i klienci smieją się z głupoty innych. To tak jak z wyborami prezydenckimi czy partyjnymi - każdy obtrzuca innego pomyjami. Tylko prawdziwe złoto obroni się, bo zawsze świeci. Jedno złoto - Prezydent Kaczyński już oddał życie za to, żeby ludzie zaczęli mysleć własnymi umysłami a nie szczuciem innych, poznaliśmy się za póżno.
Taka zabawa to tylko kasa dla prawników i innych - oni jak zarobią to będą klientami hoteli.
Zawsze i wszędzie była nagonka na zakupy tego czy innego - usługa hotelowa to też produkt. Fakt, że jest to najtrudniejsza branża, ale to już tylko lobbowanie może zmienić podejscie rządu do tego tematu.
Ale generalnie szerzy sie tylko chamstwo, złodziejstwo i anarchia - więc czy warto zaprzątac sobie głowę głupotą innych?? odpowiedz »Opinie on-line o hotelach i restauracjach
[2010-09-22 13:15 81.190.76.*]
Masz rację, nie warto zaprzątać sobie głowy głupotą innych. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Dzień otwarty w Golf Club Józefów
PKS Szczecin podnosi ceny biletów
Będzie ILS drugiej kategorii na Okęciu
Ryzykowne wakacje z internetem?
Z podszczecińskiego Goleniowa do Kopenhagi
Narodowe Biuro Turystyki Maroka z wizytą w Polsce
Singapore Airlines otoworzyły przedstawicielstwo w Polsce
Spada liczba jednodniowych turystów robiących w Polsce zakupy!
POT promuje Polskę poprzez konkursy
Niższe opłaty dla samolotów lądujących w Egipcie!