TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Mniejsze środki na promocję Wrocławia w 2010 r.

Choć wydatki przeznaczone na promocje Wrocławia są w budżecie na przyszły rok większe to samo biuro promocji w urzędzie miasta dostanie na ten cel mniej środków niż w roku ubiegłym. Sytuacja ta wzbudza w mieście emocje.


W okresie budżetowej prosperity środki na promocję i kulturę były prawie nieograniczone. Z każdym rokiem budżet miasta był większy co ułatwiało przekazywanie pieniędzy na cele promocyjne. Symbolem tej promocji stała się multimedialna fontanna na Pergoli, czy rozreklamowany jako największy w Polsce Sylwester na Rynku w 2008 r. O mieście było w tym czasie głośno choć pojawiały się głosy krytyczne wobec prezydenta miasta i ilości środków przekazywanych na reklamę.

W 2010 r. tego typu inwestycji nie będzie, pierwszym sygnałem jest wycofanie się z przygotowywania tegorocznego Sylwestra. Choć impreza odbędzie się to ma kosztować najwyżej 300 tys. złotych, co w porównaniu z wydatkami na ubiegłoroczną (sięgnęły 2,5 mln zł), jest kwota niewielką.

Oszczędności dotyczą także Biura Promocji, które w 2009 r. otrzymało 17 mln złotych a w przyszłym roku będzie to 9 mln złotych. Biuro będzie więc musiało oszczędniej gospodarować środkami. Kontynuowana będzie akcja promująca Wrocław jako miasto odpowiednie do studiowania. Miasto będzie też nadal promowane przez krasnale. nie będą natomiast zrealizowane projekty związane z promocja Odry i tzw. ekologicznym Wrocławiem. Nadal prowadzona będzie akcja, która w czerwcu zapoczątkowano festynem "Europa na widelcu". Miastu nie przybędzie też żaden nowy punkt informacji turystycznej.

Środki z budżetu miasta, które przeznaczone są na promocję, nie przechodzą przez biuro promocji, a poza tym:
- 6 milionów przekazywane jest do dyspozycji wydziału sportu, a potem trafią do piłkarskiego Śląska w celu reklamowania miasta podczas meczów,
- 2 miliony przeznacz się na rzecz Biura Współpracy z Zagranicą, które ma za zadanie - "kreować wizerunek Wrocławia jako ośrodka, do którego warto przyjechać, żeby studiować, pracować oraz inwestować, a także zwiedzać i odpoczywać". W ramach tego zadania promocyjnego pieniądze będą przeznaczone m.in. na współpracę z miastami partnerskimi, stypendia dla zagranicznych studentów, wystawy, wizyty osobistości z zagranicy.

Skarbnik miasta Marcin Urban, twierdzi jednak, że mniejsza ilość przeznaczonych na promocje środków nie dotyczy tylko obszaru związanego z turystyka a także innych celów.





Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wrocław promocja Wrocławia budżet na promocję miasta Ograniczenie środków na promocje Wrocławia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję