Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
- Przewodnik w Oliwiarni KRETA GRECJA
Na łódzkim lotnisku powstanie III terminal
Już w grudniu na lotnisku im. W. Reymonta w Łodzi ruszy budowa Terminala Pasażerskiego nr 3. Inwestycja pochłonie ok. 190 mln zł. Zakończenie działań budowlanych zostało zaplanowane na połowę 2011 roku. Nowy terminal ma mieć przepustowość roczną od 1,5 mln do 3 mln pasażerów. W godzinach szczytu będzie w stanie obsłużyć jednocześnie cztery samoloty typu Boeing 737. W chwili obecnej w Łodzi można odprawić się jednocześnie pasażerów tylko z trzech maszyn tego typu.
We wtorek stosowną umowę w sprawie budowy Terminala Pasażerskiego nr 3 podpisali: prezes Zarządu Portu Lotniczego Leszek Krawczyk i Wojciech Gerber, reprezentant konsorcjum firm (Hochtief Polska, Warbud SA, Hochtief Construction AG) członek zarządu Warbudu.
Jak powiedziała Karzyna Dobrowolska, rzeczniczka prasowa Portu Lotniczego im. W. Reymonta, rozpoczęcie robót budowlanych zostało zaplanowane na 7 grudnia. W myśl umowy, wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację projektu. Roboty budowlane pochłoną 106 mln zł, zaś wartość całej inwestycji zostało oszacowana na ok. 190 mln zł.
Nowy terminal będzie posiadał blisko 25 tys. m kw. powierzchni. W projekcie budynku uwzględniono różnicę poziomów terenu, w związku z czym pierwsza z czterech użytkowych kondygnacji umieszczona została 5m pod ziemią. Powstaną tam pomieszczenia techniczne, pomieszczenia socjalne, garaż dla służb, zbiorniki wody, a także centralna sortownia bagażu.
Na parterze, pasażerowie będą mogli skorzystać z 14 stanowisk odpraw. W antresoli umieszczonej nad parterem będą się znajdowały pomieszczenia socjalne, zaś na piętrze (czwarta kondygnacja) pomieszczenia administracyjne, gastronomiczne oraz handlowo-usługowe. Terminal zostanie wyposażony w jedną kondygnację techniczną, a ponadto mierzącą 20 m wieżę dyżurnych portu.
Przed nowym terminalem znajdzie się parking mogący pomieść 300 samochodów. Do budynku zostanie doprowadzona nowa ulica oraz linia kolejowa. Nieopodal stanie też budynek nadzoru Służby Ochrony Lotniska.
Budowa uzyskała dotacje ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Decyzja o podpisaniu umowy została podjęta po uzyskaniu zgody Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.
Jeszcze w tym roku łódzkie lotnisko planuje budowę bazy paliwowej oraz rozbudowę systemu świateł podejścia na kierunku 25. W chwili obecnej trwają prace projektowe trasy szynobusu, którym pasażerowie zostaną dowiezieni bezpośrednio do nowego międzynarodowego terminala.
Została ukończona budowa nowej płyty postojowej dla kolejnych czterech samolotów typu Boeing 737. To oznacza, że lotnisko w Lublinku może w jednej chwili przyjąć 7 dużych samolotów, co sprawia, że może ono spełniać rolę lotniska zapasowego dla Okęcia tudzież innych lotnisk regionalnych.
Na łódzkim lotnisku od września tego roku funkcjonuje terminal cargo zajmujący powierzchnię 750 m kw. Maksymalna przepustowość terminala wynosi ok. 10 tys. ton rocznie. Prócz zwykłych ładunków może on obsługiwać również przesyłki specjalne, np. materiały niebezpieczne, leki ratujące życie, krew, organy do transplantacji, czy próbki diagnostyczne.
Łódzkie lotnisko może obecnie obsługiwać frachtowce cargo krótkiego oraz średniego zasięgu (np. Boeing 757F oraz Airbus 300F). W roku 2010, po ukończeniu inwestycji w "twardą infrastrukturę", lotnisko będzie miało możliwość przyjmowania również większych maszyn o zasięgu ponad 12 tys. km, takie jak Boeing B747F, czy też McDonnell Douglas MD11F.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wzniesie na terenie łódzkiego portu nową wieżę kontroli lotów, a ponadto unowocześni systemy pomocy nawigacyjnych. Lotnisko prowadzi obecnie negocjacje w sprawie powstania w Łodzi bazy dla jednej z linii lotniczych. Pieniądze na tę inwestycję będą pochodziły prawdopodobnie z budżetu miasta (które jest większościowym udziałowcem lotniska), z samorządu wojewódzkiego, a także z funduszów unijnych.
Na łódzkie lotnisko powracają połączenia do Liverpoolu oferowane przez tanie linie lotnicze Ryanair. Już teraz można zarezerwować loty w tym kierunku na stronach internetowych przewoźnika. Rozkład będzie obowiązywał od końca marca 2010 r. Z Łodzi do Liverpoolu polecimy w poniedziałki i czwartki. Razem z wejściem rozkładu wiosenno-letniego zniknie połączenie z Shannon. Na trasach z Shannon zniknie również Kraków, co jest skutkiem ograniczenia działalności bazy w tym porcie.
Jak wynika z danych łódzkiego lotniska, w ub. roku obsłużyło ono ponad 330 tys. pasażerów (w tym ponad 44 tys. w ruchu czarterowym). Podczas pierwszych trzech kwartałach 2009 roku z usług portu skorzystało łącznie ok. 232 tys. pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Rozbudowa świętokrzyskiego skansenu
Ateny: manifest przeciwko prywatyzacji linii Olympic Airlines
Remont Centralnego - informacja turystyczna przeniesiona do PKiN
Powstała Światowa Rada Bursztynu!
Spadek zysku Pekaes z 17,7 mln zł do 1,1 mln zł
Heliexpress - powietrzne taksówki już wożą turystów i biznesmenów po Rosji
Costa Brava-Callela-22.07-31.07, wycieczka objazdowa
Niemieckie pociągi na polskich torach to kwestia czasu?
Kasprowy Wierch bez barier dla niepełnosprawnych turystów?
Rosyjskie biura turystyczne sprzedają wycieczki + azyl w Szwecji lub Polsce
Gdańsk ma nową stronę dla turystów
Tegoroczne preferencje Radomian
Pogodny i ciepły weekend w Tatrach
Pyrzowice w roku 2008 odnotowało ponad 2,4 mln pasażerów
Miasto prowincjonalne i zacofane. Co może przyciągnąć turystów do Białegostoku?
Autentyczna bimbrownia dostępna dla turystów
W 2006 roku rozbiło się tylko 5 Boeingów i 2 Airbusy!
Co będzie pod krakowskim rynkiem?
Walka o studenckie zniżki na bilety PKP i PKS
Co dalej z uzdrowiskiem Augustów?
HALO BUS - KŁAMSTWO I ZERO KULTURY