Samoloty SAS latały bez przeglądów technicznych
Szwedzki państwowy Urząd Inspekcji ostro skrytykował SAS za nieprzestrzeganie po raz kolejny przepisów w sprawie nadzoru nad stanem technicznym samolotów. Dotyczy to przede wszystkim jedenastu długodystansowych maszyn Airbus A330 i A340 zabierających na pokład po 261 pasażerów i obsługujących trasy z USA i z państwami Dalekiego Wschodu.
SAS nie przestrzega w tym wypadku zarówno przepisów krajowych jak i wymagań producenta określającego dokładnie terminy i zakresy przeglądów technicznych samolotów. Sztokholmski dziennik "Dagens Nyheter", Lars Mylander, który odpowiada w SAS za eksploatację maszyn przyznał, że niekontrolowane Airbusy zostały już wycofane z tras i obiecał pełne przestrzeganie przepisów w przyszłości. Podczas kontroli nie wykryto w samolotach SAS żadnych usterek, ale oczywiście nie można być tego pewnym zanim nie dokona się takiego przeglądu - dodał Mylander.
Obecny skandal z nadzorem technicznym samolotów to powtórzenie sytuacji z poprzednich lat, kiedy to niektóre maszyny SAS latały bez przechodzenia okresowych kontroli technicznych. W 2005 roku było takich samolotów było trzy, a w 2006 roku już pięć. Za każdym razem po odkryciu nieprawidłowości, przedstawiciele władz spółki obiecywali, że nigdy więcej taka sytuacja się nie powtórzy.
Jedyna poważna usterka, którą odnaleziono dotychczas na świecie w Airbusach była związana z systemem paliwowym. Spowodowana była zbyt małą średnicą przewodów paliwowych biegnących wewnątrz skrzydeł do silników co groziło powstawaniem nieszczelności i wyciekiem paliwa. Ten właśnie element samolotów, między innymi, nie był - mimo istnienia takiego nakazu - sprawdzany w maszynach SAS.
Usterka ta i sposób jej uniknięcia są opisane w jednej z tzw. dyrektyw, rozsyłanych przez władze lotnicze kraju producenta z nakazem natychmiastowego zastosowania jej w praktyce przez przewoźników. Jeśli gdzieś na świecie, zostanie wykryty błąd w jakimkolwiek samolocie, mogący się powtórzyć w innych maszynach tego typu, zostaje on zapisany w takiej dyrektywie dostarczonej wszystkim użytkownikom takiego samolotu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Nowa włoska restauracja we Wrocławiu
Wyjaśnienie ukraińskich kłopotów Lux Travel
Poważne pobicie na szlaku turystycznym w Tatrach!
Lotnisko w Ostrawie chce walczyć o pasażerów z Pyrzowicami
Rejsy azjatyckie podnoszą natężenie ruchu dla Finnair
Tani przewoźnicy w Hiszpanii bliscy dorównania przewoźnikom tradycyjnym
Premier Inn: powstanie 4000 nowych pokoi
Coraz więcej turystów w Czechach
Turyści coraz częściej przywożą z Hiszpanii świńską grypę
Więcej turystów indywidualnych w Beskidach
Kelnerów i kucharzy warto szanować!
Najpopularniejsze miejscowości turystyczne: Wisła i Łeba
Gdańskie Targi Turystyczne w innym terminie
Malbork: cenna moneta nie trafi do Muzeum Zamkowego
Nie można wywieszać informacji, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe!
Krakowskie hotele niedługo na YouTube?
uszkodzony dowód:/a odprawa celna