Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj





Kiedy PKP musi zwrócić pasażerowi koszt niewykorzystanego biletu?

Pasażerowie podróżujący pociągami powinni pamiętać, że za niewykorzystany bilet PKP powinno zwrócić jego koszt.


I tak, jeżeli podróż nie odbyła się z winy przewoźnika (np. zatłoczony wagon) to PKP musi zwrócić podróżnemu całą cenę biletu.

Jeżeli przejazd nie odbył się z winy pasażera. np. pasażer spóźnił się na pociąg, lub też zrezygnował z podroży z własnej woli, to przewoźnik nie musi zwracać pasażerowi pełnych kosztów biletu. Można oddać bilet, ale pobierana tzw. opłata manipulacyjna.

W praktyce niestety jest różnie. Bardzo często zdarzają się przypadki, że w pierwszym momencie kasjer nie wie, jaka jest przyczyna zwrotu biletu i dlatego zgodnie z procedurą pobiera opłatę manipulacyjną.

Jeżeli podróż pociągiem nie odbyła się z winy PKP i opłata manipulacyjna została pobrana niesłusznie, to po zwrot należy zgłosić się do najbliższego biura Zakładu Przewozów Regionalnych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij