TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyczna promocja Polski jednym z głównych celów Ministerstwa Gospodarki?

W czwartek, 25 stycznia w hotelu Orbis w Warszawie odbyło się posiedzenie podkomisji do spraw rozwoju i promocji turystyki.


Marcin Korolec, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki zaprezentował główne cele MG na rok 2007, a w tym: opracowanie "Strategii rozwoju turystyki na lata 2007-2013", turystyczną promocję Polski, a także wykorzystanie przeznaczonych na ten cel funduszy unijnych.

Wiceminister Korolec przedstawił między innymi informację o stanie prac nad "Strategią rozwoju turystyki na lata 2007-2013". Zaznaczył - Dokument ten jest już w ostatniej fazie konsultacji międzyresortowych.

Zapowiedział także powołanie Międzyresortowego Zespołu ds. Turystyki, w skład którego mają wejść wysokiej rangi przedstawiciele resortów oraz urzędów centralnych. Korolec wyjaśnił - Do zadań Zespołu należeć będzie przede wszystkim przeprowadzenie analizy obowiązujących regulacji prawnych mających wpływ na rozwój turystyki oraz opracowanie propozycji nowych rozwiązań legislacyjnych.

Dodał także, że Zespół będzie zajmował się opracowaniem działań zmierzających do wzmocnienia konkurencyjności polskiego produktu turystycznego oraz koordynowaniem współpracy w zakresie promocji turystycznej Polski.

Wiceminister zwrócił uwagę, że istotną kwestią dotyczącą promocji turystycznej Polski są fundusze strukturalne. W Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 przewidziane zostało wsparcie turystyki z funduszy unijnych w ramach dwóch działań 6.3 "Promocja turystycznych walorów Polski" oraz 6.4 "Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym". Instytucją Wdrążającą dla programów będzie Polska Organizacja Turystyczna.

Korolec wyjaśnił - Działanie 6.3 , na które przewidziane jest 30 mln euro, ma charakter systemowy, a projekty w jego ramach będą przygotowywane przez departamenty merytoryczne POT i realizowane przy współudziale Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej za granicą.

Dodał, że działanie 6.4, na które przewidziano 138 mln euro ma charakter inwestycyjny. Jego celem jest wsparcie projektów inwestycyjnych o charakterze ponadregionalnym w celu stworzenia konkurencyjnych i innowacyjnych produktów turystycznych.

Minister podkreślił - Wspierane będą również projekty punktowe, dotyczące największych atrakcji turystycznych Polski, przyciągających turystów z kraju i z zagranicy oraz stanowiących o konkurencyjności polskiej oferty turystycznej na międzynarodowym rynku turystycznym.

Podczas spotkania wiceminister zapowiedział też powstanie międzyinstytucjonalnego zespołu, który dokona oceny działalności instytucji, które zajmują się promocją polskiej gospodarki i turystyki. W jego skład wejdą przedstawiciele POT i PAIiIZ, administracji rządowej, samorządowej oraz branży turystycznej.

W posiedzeniu podkomisji ds. rozwoju i promocji turystyki wzięli udział miedzy innymi: Adam Szejnfeld, przewodniczący podkomisji, Wojciech Kodłubański, wiceprezes POT, Krzysztof Gerula, wiceprezes zarządu Orbis S.A. oraz przedstawiciele branży turystycznej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Turystyczna promocja Polski Orbis Warszawa w Warszawie posiedeznie podkomisja do spraw rozwoju tusrystyki Marcin Korolec Ministerstwo Gospodarki Strategia rozwoju turystyki na lata 2007-2013 Międzyresortowy Zespół ds. Turystyki Promocja turystycznych walorów Polski Inwestycje w produkty turystyczne Polska Organizacja Turystyczna PAIiIZ POT Adam Szejnfeld Kodłubański Krzysztof Gerula turystyce cele promocji i polsce główne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję