Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Przewodnik - praca w Grecji
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
Tylko 25% polskich internautów robi zakupy w sieci
W połowie 2006 roku z internetu korzystało 37,31% Polaków. Według raportu portalu finansowego Money.pl na zakupy przez internet zdecydowało się tylko 25% z nich.
Analitycy Money.pl poinformowali, że wynik ten stawia Polskę na jednym z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej, gdzie średnio na zakupów w sieci decyduje się ponad 50% internautów. W Skandynawii zakupy przez internet robi aż 70% internautów. Natomiast największy odsetek internautów robiących zakupy w sieci posiada Wielka Brytania - 71%, Szwecja - 64% i Niemcy - 59%. Money.pl uważa, że średni poziom unijny Polska osiągnie w 2010 roku.
Money.pl, powołując się na badania NetTrack SMG/KRC podaje, że Polacy obecnie korzystają z internetu głównie do wyszukiwania informacji, komunikowania się poprzez e-maile, sms-y i komunikatory oraz do ściągania plików z muzyką i filmami. Według Money.pl niewielkie wykorzystywanie internetu do robienia zakupów jest spowodowane większą "świadomością w zakresie instrumentów płatniczych".
Obecnie najpopularniejszą formą zakupów w sieci w Polsce są aukcje online. Dokonuje ich 19,07% internautów.
Najczęściej przez internet kupowane są książki. W 2006 roku kupiło je 14,23% internautów przy 9,65% w roku 2005. Na zakup odzieży i butów zdecydowało się w 2006 roku 12,39% przy 6,62% w roku 2005. Telefony komórkowe i akcesoria kupiło 9,02% internatów przy 5,62% w roku 2005, natomiast sprzęt komputerowy kupiło 8,87% internatów przy 5,72% w 2005 roku.
W latach 2005-2006 w stosunku rocznym o ponad 100% wzrosła ilość internautów, którzy kupują online: kosmetyki, części samochodowe, sprzęt fotograficzny, rzeczy dla dzieci, bilety, sprzęt sportowy, usługi turystyczne.
Money.pl, powołując się na badania SMG/KRC poinformował, że statystyczny klient e-sklepów to osoba do 40. roku życia, uczeń, student lub pracownik umysłowy, bez dochodów lub zarabiający przeciętnie. Obecnie zmniejsza się też przewaga mężczyzn nad kobietami oraz osób młodych nad starszymi. Money.pl zaznacza - Zakupy on-line są coraz bardziej popularne we wszystkich grupach wiekowych i zawodowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Pustelnia św. Jana z Dukli zagrożona
Na rynku wydawniczym ukazał się kolejny Informator Żeglarski 2009
Opieka nad dzieckiem w czasie lotu drożeje
Warszawa - językowe problemy obcokrajowców na Dworcu Centralnym
Warszawa: II Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel
Na Dunajcu powstała kładka dla rowerzystów
Bombaj: sytuacja w hotelu Oberoi i Taj Mahal jest opanowana
Rozpoczęła się kampania reklamowa województwa śląskiego
Przedsiębiorco, uważaj na wpis do Fair Guide wydawnictwa Construct Data Velag GmbH