TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Modernizacja torów receptą na wlokące się pociągi

Z roku na rok spada liczba pasażerów podróżujących pociągami podmiejskimi Kolei Mazowieckich. A wszystko za sprawą fatalnego stanu torów, przez które pociągi wloką się na niektórych odcinkach 20-30 km/h. Sytuacje mają poprawić planowane remonty, na które zarządca torów przeznaczy 60 mln zł.


Jako pierwszy, na wiosnę, powinien być odnowiony 10-kilometrowy odcinek na linii do Zielonki. Następnie na Gocławku i linii otwockiej, gdzie kolej wymieni w sumie 7 km szyn. Potem, w czerwcu, szykuje się remont torów w tunelu linii średnicowej. Do końca września mają być ułożone od nowa między Dworcem Powiśle a Ochotą. Będzie to związane ze znacznymi utrudnieniami w ruchu. Zostaną wtedy zamknięte oba tory jednocześnie w podmiejskiej części tunelu. Cały czas jednak ma być przejezdna część dla pociągów dalekobieżnych.

Krzysztof Celiński, prezes PKP, zapowiedział także modernizację torów, po których mieszkańcy stolicy podróżują do innych polskich miast. Na remont linii do Łodzi zostanie przeznaczonych 228 mln euro, do której za kilka lat dojedziemy w 60 min (trwa już wybór wykonawców). Do 2010 r. planowanie jest odnowienie torów między Warszawą a Nasielskiem w stronę Gdańska i Olsztyna. Natomiast jeśli w tym roku uda się wykupić tereny wojskowe koło dawnego fortu Zbarż, to do 2008 r. zostanie przebudowana stacja Służewiec i wytyczona linia do lotniska na Okęciu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kolej Mazowiecka modernizacja torów remont Warszawa PKP tory Krzysztof Celiński


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję