Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Organizator turystyki odpowiada za wykonanie wszystkich świadczeń zawartych w umowie
Umowa podpisana z biurem podróży o świadczenie usług turystycznych jest umową nazwaną, czyli jej główne postanowienia określa ustawa o usługach turystycznych. Zaliczamy do niej usługi hotelarskie, przewodnickie oraz inne świadczone na rzecz turystów.
Biura podróży zobowiązane są do wypełnienia wszystkich świadczeń, które zawarte są w umowie. Organizator odpowiada na zasadzie ryzyka za niewykonanie umowy. Niedozwolone jest zasłanianie się sytuacją działania osób trzecich np. innych biur turystycznych.
Na organizatora zostało przerzucone ryzyko niewykonania umowy nawet wskutek działania zdarzeń przypadkowych z wyjątkiem przypadków ściśle określonych w katalogu zdarzeń, które wyłączają odpowiedzialność organizatora. Organizator zostaje zwolniony z odpowiedzialności, jeżeli klient spóźni się na samolot lub wycieczkę, a także w przypadku kradzieży aparatu fotograficznego klienta w barze hotelowym. Od odpowiedzialności zwalniają również zdarzenia o charakterze zewnętrznym, których nie da się przewidzieć i uniknąć, jak powodzie i huragany.
Jeżeli podczas wypoczynku klient uzna, że umowa wykonywana jest w sposób niewłaściwy, wówczas należy niezwłocznie powiadomić o tym wykonawcę usługi i organizatora. Umowa powinna określać obowiązki klienta w tym zakresie, czyli termin oraz sposób zgłaszania reklamacji (pisemny lub ustny). Jeżeli niedociągnięcia nie zostaną usunięte, wówczas po zakończeniu imprezy należy złożyć reklamację do organizatora wypoczynku.
Pismo reklamacyjne powinno zawierać wady wycieczki oraz dowody potwierdzające stawiane zarzuty (np. zdjęcia), a także określać wysokość żądanego odszkodowania. Organizator turystyki zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do reklamacji w terminie 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej, natomiast w wypadku zgłaszania reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej w terminie 30 dni od daty złożenia reklamacji.
Jeżeli biuro w wyznaczonym terminie nie ustosunkuje się do reklamacji klienta, wówczas uznaje się za rozpatrzenie jej w sposób pozytywny dla klienta. W takim przypadku wszystkie roszczenia klienta muszą zostać uznane. Czasami w umowach stosowanych przez biura podróży znajduje się zapis, że niezłożenie reklamacji w terminie 14 dni powoduje wygaśnięcie roszczeń lub że wszystkie roszczenia klienta wygasają po upływie 6 miesięcy od przewidzianego w umowie terminu zakończenia imprezy. Tego typu zapisy są niedozwolone, a termin przedawnienia roszczeń z tytułu umowy o świadczenie usług turystycznych wynosi 10 lat.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Alitalia ma czas tylko do końca września
Interferie SA zakończyło proces zawierania umów pobytowo-rehabilitacyjnych na rok 2009
Plany inwestycyjne Okęcia na lata 2008 - 2012
Pożary w Grecji zabiły ponad 60 osób
W lecie 2006 z Wizz Air do Aten i Barcelony!
LOT coraz bliżej wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych
PKP SA wymówiły Przewozom Regionalnym umowy o najem kas biletowych
Modlin i Wrocław bazami Ryanair
Gdyński port szykuje się na otwarcie sezonu turystycznego
W Polsce ubezpieczenia górskie są nieobowiązkowe
Zmiana czasu - nie będzie zakłóceń na kolei
Polski Express - nierzetelnym przewoźnikiem?
Austria: potężna lawina zasypała 29-letnią turystkę
Jest nowy katalog dla hotelarzy
Będą bezpośrednie połączenia między Chinami i Tajwanem?
Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa nominowany
IT: w 2009 będzie 13,1 mln przyjazdów turystów do Polski
Nowa struktura taryf LOT-u do Ameryki Północnej