TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plany inwestycyjne Okęcia na lata 2008 - 2012

W czwartek, 30 października odbyła się konferencja prasowa na temat planów inwestycyjnych Okęcia w latach 2008 - 2012. Brali w niej udział: Tadeusz Jarmuziewicz, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Michał Marzec, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze".


Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury zaznaczył - Jeszcze rok temu niewielu wierzyło, że Terminal 2 zostanie oddany do użytku w terminie. Wszyscy sceptycy przekonali się, że się udało -normy europejskie zostały spełnione i Terminal 2 działa. Podkreślił też, że z planami inwestycyjnymi PPL zostali zapoznani UEFA oraz organizatorzy EURO 2012.

Lotniska w Krakowie i Warszawie nie budzą zastrzeżeń ekspertów, którzy oceniali stan zaawansowania przygotowań Polski do organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej. Harmonogram prac został zaprezentowany w taki sposób, aby na bieżąco móc sprawdzać stan zaawansowania inwestycji. Minister zapewnił, że do 2012 roku wszystkie zaplanowane inwestycje będą zrealizowane.

Grabarczyk przyznał - Branża lotnicza rozwija się mimo kryzysu. Przewidujemy, że w 2008 roku z polskich portów lotniczych skorzysta 22 mln pasażerów, oznacza to wzrost o około 20% w stosunku do ubiegłego roku. Zwiększa się również dynamika wzrostu liczby pasażerów w portach regionalnych. W 2007 roku porty regionalne po raz pierwszy odprawiły więcej pasażerów niż lotnisko Okęcie.

Tadeusz Jarmuziewicz podkreślał, że dzięki wejściu w życie ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa i Agencji Mienia Wojskowego pojawiła się duża szansa na rozwój infrastruktury lotniskowej w Polsce, szczególnie w portach regionalnych, właśnie ze względu na możliwość przekazywania infrastruktury lotnisk wojskowych na cele cywilne. Minister zapewnił też, że do 2012 roku Okęcie będzie doskonale skomunikowane z siecią drogową oraz kolejową.

Na konferencji dyrektor Marzec podsumował inwestycje, które już zrealizowano oraz przedstawił plan realizacji inwestycji na lata 2008 -2012. Wśród najważniejszych projektów, które będą w tym czasie realizowane znalazły się: dokończenie budowy Terminalu 2, modernizacja i rozbudowa nawierzchni lotniskowych oraz zintegrowanie dwóch istniejących budynków terminali w jeden spójny architektonicznie obiekt.

Harmonogram prac przewiduje do końca bieżącego roku wybór wykonawcy dokumentacji, na podstawie której zostaną zrealizowane planowane inwestycje.

Prace podzielono na trzy etapy. W pierwszym zrealizowane będą inwestycje na płycie lotniska, czyli modernizacja nawierzchni lotniskowych, budowa nowych odcinków dróg kołowania, nowej płyty postojowej dla samolotów oraz nowej płyty służącej do odladzania samolotów, dróg szybkiego zjazdu z pasów -rapid exit oraz budowa scentralizowanej infrastruktury paliwowej. Zakończenie prac zaplanowano na czwarty kwartał 2009 roku.

W drugim etapie dokończona ma zostać budowa pirsu południowego Terminalu 2. Natomiast przed Terminalem 1 wybudowany zostanie pirs centralny, co zwiększy liczbę rękawów dla samolotów. Zakończenie prac zaplanowano na czwarty kwartał 2010 roku.

W ostatnim etapie Terminal 1 zostanie zmodernizowany i połączony z Terminalem 2. Budynki po połączeniu utworzą jednolity pod względem architektonicznym oraz organizacyjnym terminal. Prace nad połączeniem budynków rozpoczną się po zakończeniu budowy pirsu południowego oraz centralnego, a ich ukończenie zaplanowano na pierwsze półrocze 2012 roku.

Wśród prac, które zostały wykonane po zerwaniu umowy z konsorcjum FBL znalazło się: ukończenie i otwarcie Terminalu 2 (hali przylotów i odlotów, a także pirsu północnego), inwentaryzacja prac wykonanych przez konsorcjum, oddanie do użytku nowej drogi kołowania, płyty postojowej dla samolotów oraz parkingów przed Terminalem 2 (łącznie na 2600 miejsc), a także tunelu i kładki dla pieszych, które usprawniają ruch pieszy oraz drogowy w obrębie lotniska.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Warszawa Okęcie lotnisko port lotniczy konferencja Tadeusz Jarmuziewicz Michał Marzec Cezary Grabarczyk terminal plan projekt realizacja budowa modernizacja droga kołowania płyta samolot połączenie parking tunel




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję