Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Lufthansa przejmuje polskie loty do USA?
Lufthansa, niemiecka linie lotnicza, promująca partnerstwo z LOT-em, wchodzi na przynoszący największe zyski polski rynek przelotów do USA. LOT będzie miał więc konkurenta na trasach transatlantyckich.
I tak korzystając wczoraj z najnowszej promocji niemieckich linii, dziś można lecieć z Warszawy do nowego Jorku, mając przesiadkę we Frankfurcie i wrócić za tydzień, ponosząc koszt 1682 złote w obie strony. Jest to o 200 złotych mniej niż w liniach lotniczych LOT.
W Lufthansie zaczyna się promocja kolejnej oferty. - Od 25 marca codziennie będą latać cztery samoloty z Krakowa do Monachium. Skróci się podróż Lufthansą z Krakowa do Nowego Jorku o dwie godziny - zachwala niemiecka linia, odciągając w ten sposób pasażerów od latania LOT-em przez Warszawę.
Niemieckie linie przyciągają też pasażerów z Wrocławia, Poznania, Gdańska Katowic, proponując aż 140 połączeń z polskich miast. Ofertą Lufthansy są także promocyjne ceny biletów m.in. do Genewy, Barcelony, Amsterdamu przez Niemcy, a nie przez Okęcie.
Pasażerów do niemieckich miast dostarcza często sam LOT. W niemieckich samolotach często słyszy się, iż jest to wspólny przelot z PLL LOT. Polskie linie w sojuszu z Lufthansą widziały korzyści, głownie z faktu, iż Polacy mogli docierać m.in. na Daleki Wschód, gdzie LOT nie wykonuje połączeń.
Jednak czy niemieckie linie, które promują swoje bilety na liniach LOT-u nie odbierają polskim liniom pasażerów?
- Takie rozumienie współpracy w ramach Star Alliance jest nieprawidłowe. Rozkłady Lufthansy i LOT-u na trasach wspólnie obsługiwanych są skonstruowane w taki sposób, aby obie linie mogły generować zyski. Zwiększając częstotliwość połączeń staramy się, by rozkład uzupełniał ofertę LOT-u, a nie wchodził z nią w konflikt - zapewnia Maria Kowalewska, dyrektor generalny Lufthansa Polska. - Jednym z najistotniejszych czynników naszego działania jest chęć wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom pasażerów oraz wygoda ich podróżowania.
- Współpraca PLL LOT SA i Lufthansy jest przykładem na sprawne i skuteczne kooperowanie firm z dwóch różnych krajów - podaje biuro prasowe Ministerstwa Skarbu. - Przewozy LOT-u na połączeniach niemieckich rosną w tempie ok. 20 proc. rocznie i przewyższają średni wzrost na innych kierunkach. Warto zaznaczyć, że LOT jest jedynym operatorem na niektórych połączeniach z polskich portów regionalnych do Niemiec - uważa ministerstwo.
Inny pogląd na tą sprawę ma wiele racjonalnie myślących osób z sektora turystyki i transportu, m.in. Marcin Kryska, redaktor naczelny portalu lotniczego www.mojeprzeloty.pl
- Takiej współpracy nie można nazwać partnerską, bo LOT pozbywa się w ten sposób pasażerów. Na trasach transatlantyckich tradycyjne linie odkuwają się finansowo za słabsze wyniki w Europie, gdzie konkurują z tanimi liniami. W dalszej perspektywie oddanie pasażerów Lufthansie będzie miało negatywny wpływ na finanse LOT-u, bo Lufthansa chce wozić też Polaków do Chicago - mówi Kryska.
Oczywiście pracownicy LOT nie dostrzegają problemu, m.in. rzecznik LOT-u Leszek Chorzowski myśli inaczej. - Na połączeniach transatlantyckich zarabiamy dużo pieniędzy, bo przyciągamy polskiego pasażera, który jest wierny naszej marce. Osiągamy tu jeden z najwyższych wyników finansowych i przewozowych w Europie. Obecność Lufthansy na naszym rynku to gwarancja, że nie wkroczą tu najwięksi konkurenci z British Airways czy Air France. To rodzaj ochrony dla naszych interesów - tłumaczy. - To, że ceny Lufthansy są dziś niskie, nie oznacza, że tak będzie w przyszłości. To promocja.
No i jak, mając takich specjalistów LOT ma szansę na konkurowanie z innymi liniami lotniczymi?
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Samolotem do USA: zamiast drogiego LOTu, tania Lufthansa
[2007-01-25 13:29 213.76.47.*]
Co za głupoty chrzani ten idiota z LOT-u ? Gdzie on mieszka, na marsie ? British, Air France i wszyscy inni przewoznicy latajacy za kałużę weszli na ten rynek już 16 lat temu ! Facet niech się zajmie jekimś fajnym rzemiosłem bo to poprostu żałość ogarnia, co on zawsze tam bredzi. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
W Grecji strajk generalny: problemy z transportem
Zastrzyk opalenizny - zamiast wielogodzinnego leżenia na plaży?
PKP Intercity i PKP Przewozy Regionalne jednak doszły do porozumienia
Niebawem w Kielcach ruszy dwugwiazdkowy Ibis
Pijani pasażerowie usunięci z samolotu Air Polonia
Orbis podtrzymuje prognozy oraz zapowiada inwestycje na Litwie i Łotwie
Centrum promocji i informacji turystycznej na Wawelu zostanie rozbudowane
Koniec z paleniem w pubach i restauracjach!
TurIT portal i serwis informacji turystycznej w jednym
Rada Naczelna PIT powołała komisje problemowe
Sopocki Sheraton otwiera największe centrum konferencyjne w Trójmieście
PZU pokryje wysokie koszty akcji ratunkowej we francuskich Alpach?