TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Amadeus: platforma Altéa

Amadeus poinformował o wynikach osiągniętych w implementacji swoich rozwiązań IT przeznaczonych dla linii lotniczych. Firma zaprezentowała również główne założenia strategii na kolejne miesiące bieżącego roku.


Dział IT firmy Amadeus, obsługujący linie lotnicze, odnotował wyraźny wzrost zainteresowania swoim rozwiązaniem - pakietem Altéa. Platforma Altéa umożliwia liniom lotniczym obsługę pasażerów począwszy od etapu zakupu biletów po odprawę przed lotem. Efektywność narzędzie może obrazować fakt, że w 2009 roku centrum danych Amadeus przetworzyło informacje związane z obsługą 238 milionów pasażerów linii lotniczych korzystających z pakietu Altéa, co jest równoznaczne z 23 % wzrostem w stosunku do wyników z poprzedniego roku. Wynik z 2009 stanowi zarazem 11 % wszystkich pasażerów przewiezionych przez linie lotnicze na całym świecie. Altéa zyskuje coraz większą popularność - 31 linii lotniczych wdrożyło CMS (Customer Management Solution) - rozwiązanie nowej generacji.

Dalsze działania Amadeus w 2010 roku będą koncentrować się na rozwiązaniach do obsługi sprzedaży produktów dodatkowych, zarządzania dochodami oraz handlu elektronicznego.

Od stycznia 2009 r. firma Amadeus przeprowadziła migrację 31 linii lotniczych do jednego lub większej liczby modułów Altéa CMS oraz zawarła umowy z 30 kolejnymi przewoźnikami. W ciągu kilku minionych miesięcy, po rekordowo szybkich migracjach, pakiet Altéa CMS wdrożyły i uruchomiły linie Aegean Airlines i TAM. Linia Spanair dokonała migracji systemu kontroli odlotów na wspólną platformę informatyczną Star Alliance (Star Alliance Common IT Platform). Tym samym Spanair zakończyła proces wdrażania wspólnej, scentralizowanej platformy, opracowanej i utrzymywanej przez firmę Amadeus dla korzystających z niej członków sojuszu Star Alliance.

Prowadzone przez firmę Amadeus migracje nabierają tempa - 77% użytkowników systemu Altéa korzysta już z modułów Altéa Reservations i Altéa Inventory. 22 linie lotnicze doprowadziły wdrożenia do ostatniego modułu pakietu - wprowadzonego
w 2007 roku Altéa Departure Control System (DCS). Migracje do DCS będą w bieżącym roku ważnym przedsięwzięciem - zaplanowano realizację ponad 20 takich projektów.

- W obecnych warunkach rynkowych widzimy, że linie lotnicze inwestują więcej niż kiedykolwiek w rozwiązania technologiczne, które pozwalają na obniżenie kosztów, zapewnienie klientom większych korzyści oraz zwiększenie dochodów - mówi Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych. - Utworzyliśmy specjalny zespół konsultantów informatycznych, który ułatwi klientom pełne wykorzystanie potencjału dostarczanych przez nas rozwiązań.

Dział Airline Global Services, wykorzystujący dwudziestoletnie doświadczenie firmy Amadeus w dostarczaniu usług informatycznych dla linii lotniczych, ma w swoim dorobku projekty w zakresie konsultingu i integracji systemów dla ponad 50 linii lotniczych, do których grona w ubiegłym roku dołączyły Finnair i Icelandair. Amadeus rozwija komplementarne rozwiązania usprawniające informatykę wykorzystywaną w portach lotniczych oraz zapewniające lepszą integrację usług lotniskowych. W efekcie współpracy portu lotniczego Côte d’Azur we francuskiej Nicei, firmy Amadeus oraz IER, powstał pilotażowy projekt nowej, mobilnej karty pokładowej, opartej na technologii NFC (Near Field Communication).

Amadeus koncentruje się także na rozwoju narzędzi dla handlu elektronicznego. W 2009 roku firma wprowadziła Affinity Shopper, wyszukiwarkę dla witryn linii lotniczych, za którą otrzymała nagrodę PhoCusWright Travel Innovation Summit Award. Rozwiązanie umożliwia konsumentom wyszukiwanie i wybór ofert oraz planowanie podróży w oparciu o indywidualne potrzeby, pozwalając formułować otwarte pytania takie jak np. "Dokąd mogę się udać? Co mogę zrobić? Ile i za co mogę zapłacić?". W 2009 roku rozwiązania firmy Amadeus dla handlu elektronicznego przyniosły liniom lotniczym dochód w wysokości około 10 miliardów euro.

- W kolejnych miesiącach 2010 roku firma Amadeus będzie koncentrować się na dostarczaniu i rozwijaniu nowatorskich rozwiązań w takich obszarach jak zarządzanie dochodami, handel elektroniczny oraz sprzedaż produktów dodatkowych - komentuje Julia Sattel. - Sprzedaż produktów dodatkowych stała się dla branży lotniczej koniecznością - liczne przykłady potwierdzają, iż stanowi ona skuteczny sposób zwiększania dochodów dzięki poszerzeniu oferty produktów i usług. Amadeus już w tej chwili umożliwia prowadzenie sprzedaży dodatkowych produktów i usług za pośrednictwem witryn linii lotniczych. Obecnie prowadzone są prace nad wsparciem wszystkich kanałów sprzedaży, które powinny przynieść efekty w ciągu najbliższych miesięcy - dodaje Julia Sattel.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Amadeus platforma Altéa o wynikach pakietem Altéa pasażerów linii lotniczych CMS (Customer Management Solution) Altéa CMS Airline Global Services




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję