Ogłoszenia
Ogłoszenia
- ITAKA POZNAŃ PLAZA - STARSZY SPECJALISTA DS....
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- wynajem zestaw sluchawkowy do oprowadzania...
- Praca w biurze podróży wakacje.pl w Pruszkowie
- Regionalny Manager Sieci Agencyjnej - region...
- Tłumaczenia języków europejskich w podróży
- Pilotaż z Poznania/ 12.11
- Dołączę do przedsięwzięcia w branży turystycznej
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. Sprzedaży i Organizacji
Norwegia: 40 sekund od katastrofy lotniczej!
Tylko tyle dzieliło od zderzenia w powietrzu dwa samoloty pasażerskie lecące w sobotę po południu nad Norwegią - poinformowały w niedzielę media.
Airbus 330 należący do skandynawskich linii lotniczych SAS leciał z 255 pasażerami i 13 członkami załogi z Kopenhagi do Waszyngtonu. Holenderski (należący do linii lotniczych KLM) Fokker 70 z 76 pasażerami i 4-osobową załogą leciał z Trondheim (Norwegia) do Amsterdamu. Obie maszyny znalazły się na tym samym kursie i na tej samej wysokości (11 tys. m) na obszarze nadzorowanym przez ośrodek kontroli lotów w Oslo.
Naziemny ośrodek lotów w Oslo nie zauważył zagrożenie. 40 sekund przed katastrofą obie maszyny uratował automatyczny system ostrzegania ITAC II, który nakazał pilotowi Airbusa wykonanie gwałtownego manewru celem uniknięcia zderzenia.
Fakt, iż tak niebezpieczna sytuacja zaistniała z winy naziemnego personelu potwierdził Per Harald Pedersen, dyrektor spółki Avinor AS, zarządzającej siecią kontroli ruchu powietrznego. Pedersen powiedział, iż szczegółowo zbadają okoliczności zdarzenia.
Sobotnie wydarzenie potwierdza panującą w Norwegii opinię o coraz groźniejszych zakłóceniach ruchu lotniczego. Dla państwo tego, ze względu na jego rozmiary, kształt i klimat komunikacja lotnicza jest bardzo istotna, co doskonale widać w liczbach - co roku w kraju liczącym 4,5 mln mieszkańców lata samolotami 31,2 mln osób, a 46 działających portów lotniczych obsługuje ponad 580 tys. lotów.
Wszystkimi 46 lotniskami i siecią kontroli ruchu powietrznego zarządza państwowa spółka Avinor AS, która obecnie przechodzi proces restrukturyzacji - likwidacji ulega część ośrodków kontroli naziemnej, co powoduje protesty personelu. Konflikty powodują przerwy w pracy, zagrożenie strajkiem, znaczący wzrost absencji chorobowej, itp.
Aby rozwiązać konfliktową sytuację w spółce parlamentarna Komisja Transportu i Komunikacji zaproponowała sprywatyzowanie Avinoru, podział na spółki, a nawet zatrudnienie pbcokrajowców na stanowiskach kontroli lotów. Trzy tygodnie temu przewodniczący komisji, Per Sandberg, powiedział, iż dobrym rozwiązaniem byłoby sprowadzenie kontrolerów lotów z Polski, mających doskonałą opinię zawodową, którzy nie tylko dysponują takimi samymi umiejętnościami i mają takie same kompetencje, jak norwescy kontrolerzy. Ale ponadto chcą pracować.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
paweł
[2006-02-12 21:56 83.6.90.*]
moim zdaniem powinno wycofać się z loty tego typu maszyny a zamienić je na boeingi które są o wiele bezpieczniejsze odpowiedz »
paweł
[2006-10-03 23:11 213.238.82.*]
mamy stary przeterminowany sprzęt wogóle wszystko mamy używane jak jakieś dziady wszystko po kimś bez sensu odpowiedz »
latanie
[2006-10-03 23:12 213.238.82.*]
kiedy zmienimy "górę" to może będzie lepiej odpowiedz »
Norwegia: 40 sekund od katastrofy lotniczej!
[2008-04-19 11:15 85.165.11.*]
Przestańcie straszyć Norweskich kontrolerów lotów polskimi kontrolerami, Polacy nie mogą byc zapchaj dziurą i tak mamy juz opinię dwuznaczną. odpowiedz »
Sytuacja na avinoir
[2008-05-17 15:45 88.90.153.*]
Polacy zapchaj dziurą? :) hehe widać że napisał to ktoś kto niema pojęcia o mieszkaniu w Norwegii, polacy mają tu bardzo dobrą opinię i są szanowanymi pracownikami, jeśli ktoś naczytał sie angielskiej pracy lub irlandzkiej to przenosi zdanie o nas polakach na wszystkie kraje w których pracujemy. Sam mieszkam w Bergen od dawna i wiem że Polacy są tutaj szanowani i miłoby było gdybyśmy mogli obejmować tak poważne stanowiska jak kontrolerzy lotów. Ponadto sam chcę sie dostać w poniedziałek do Polski przez Berlin i wolałbym żeby polacy pracowali i lotnisko było otwarte a nie tak jak teraz od 2 dni lotnisko zamknięte i nic nikogo nieobchodzi a uwierzcie że żaden polak mało tu niezarabia :) bo tu sie nieda mało zarabiać chyba że na czarno... A rodzaj maszyn do tej tragedii niema znaczenia, ukazuje tylko to iż są systemy które potrafią zapobiec tragedii...Pozdrawiam z Bergen! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dla turystów:
Otwarcie Wielkiego Muzeum
Rekordowy październik na lotnisku
Starsze aktualności:
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Jakie trendy w europejskich
Skąd Polacy przylecą na
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Kolejny przewoźnik pod lupą
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Nowy przewoźnik na czarnej liście
Lotnisko w Białymstoku utknęło w
Jesienne Krakowskie Forum Turystyki
Samorząd przejął lotnisko Gdynia - Kosakowo
Kraków: podziemne muzeum pod Rynkiem będzie kolejną atrakcją turystyczną
Zanieczyszczone kąpieliska na Warmii i Mazurach
Air Italy Polska oraz PLL LOT lobbują za zmianami w prawie lotniczym
HoteleNet.com - kolejny gracz na rynku sprzedaży miejsc hotelowych on-line
British Airways: decyzją sądu strajk odwołany
Bilet lotniczy KATOWICE-EINDHOVEN (NL) 06.07.2011 + GRATIS!
Salon Firmowy ITAKA Bielsko-Biała/ specjalista ds. Sprzedaży
Hotele.Oceniacz.pl uruchomił nową opcję: znajdź znajomego w hotelu
Solaris wprowadził do produkcji nowe, tańsze autobusy lotniskowe
Transhotel wprowadza zmiany w TOR System Advanced
Tradycje wielkanocne w małych ojczyznach
Trzy nowe zabytki na liście Pomników Historii
Zwiedzanie Babilonu jest możliwe
Władze lotniska Okęcie skróciły jego nazwę
EasyJet zaprasza na święto wina we Francji
USA: 51% usług podróżniczych w 2007 roku zostało kupione online
Linie lotnicze zapodziały urnę z prochami
Nowa restauracja przy kieleckim rynku
Warszawa: podpalił obiekt noclegowy, bo wymagali zapłaty
Bilety easyJet na sezon wiosenny 2010 już w sprzedaży
