Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca poszukiwany - Zimowiska Zakopane 2025
- Przewodnik - praca w Grecji
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
Międzynarodowi przewoźnicy rozważają rezygnację z usług nowego dworca!
Międzynarodowi przewoźnicy jeżdżący przez Kraków, rozważają rezygnację z usług nowego dworca autobusowego. Uważają oni, że koszt korzystania z nowo zbudowanego dworca jest za wysoki, a oferowane usługi są na zbyt niskim poziomie. Adam Bilski, prezes RDA, spółki zarządzającej dworcem uważa, że takie zarzuty są bezpodstawne, a cała sytuacje ma na celu tylko i wyłącznie podejście do renegocjacji umów.
Obecnie połączenia międzynarodowe z nowego krakowskiego dworca autobusowego przy ul. Bosackiej obsługuje kilkadziesiąt dużych i małych przewoźników. Wielu z nich już uzgodniło warunki i podpisało umowy na obsługę swoich autobusów ze spółką Regionalny Dworzec Autobusowy (RDA). Jednak wiele firm wciąż się zastanawia, czy nie zrezygnować z korzystania z dworca.
Jednak zarówno Ci, którzy już zawarli umowy z RDA, jak i Ci którzy jeszcze się wahają są zgodni w jednym -ceny, jakich żąda spółka zarządzająca dworcem, są za wysokie. Przewoźnicy są zmuszani płacić 25 zł za pół godziny postoju jednego autobusu przy stanowisku. - To drogo. My powinniśmy sobie poradzić, bo jesteśmy dużą firmą, ale co z małymi przewoźnikami - powiedział Maksymilian Gigiel z opolskiego Sindbada. Jednak nie tylko cena jest ważna. - Problemem jest też zbyt krótki czas na spóźnienia autobusu, jaki wyznaczyło RDA - tłumaczy Jacek Blida z sieci Eurobus. Autobusy jeżdżące na trasach międzynarodowych mogą się spóźnić tylko o 15 minut - a to, przy odległościach, jakie pokonują pojazdy, jest definitywnie za krótko.
Problem z czasem postoju autobusów wynika ze zbyt małej przepustowości nowego dworca. Jeśli więc autobus komunikacji międzynarodowej spóźni się o więcej niż kwadrans, to będzie miał problemy ze znalezieniem wolnego stanowiska.
Prezes RDA uważa, że oferowane przez dworzec usługi nie są drogie. Przewoźnicy krajowi płacą tylko 15 zł za kwadrans postoju - wyjaśnia. Dodatkowo, Bilski uważa, że przewoźnicy nie mogą narzekać na obsługę. - Zaoferowaliśmy im górną płytę. To najbardziej reprezentacyjne miejsce nowego dworca - uzasadnia. Jednocześnie Bilski nie niepokoi się, że firmy odejdą, gdyż uważa, że dworzec przy Bosackiej to zbyt atrakcyjne miejsce, aby z niego rezygnować, np. na rzecz Czyżyn.
Część przewoźników zapowiedziało, że raczej nie zrezygnuje z usług dworca przy Bosackiej. Tak postąpi np. Sindbad. Jednak przewoźnik zapowiedział już, że będzie starał się zmienić warunki umowy.
Inni przewoźnicy, którzy jeszcze nie podpisali umów, korzystają na dworcu przy Bosackiej ze stanowisk przeznaczonych dla komunikacji miejskiej. Jednak będą musieli z nich zrezygnować, gdyż od 26 października 2005 będzie to nielegalne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
komentarz
[2005-11-18 20:59 999.999.999.*]
Witam to naprawdę idiotyczne stawki za takie warunki jakie tam panują ktoś powinien za to ponieś surowe konsekwencje za pieniądze podatników tak bezsensownie je zagospodarować,w dzisiejszych czasach jak można sobie wogóle wyobrazić by autobus załadowany pasażerami i bagażami cofa do tyłu by opuścić stanowisko postojowe.To skandal którym powinna zająć się chyba prokuratora odpowiedz »
komentarz
[2007-07-05 09:21 82.160.155.*]
Jakie pieniądze podatników ..... Czy ty wiesz o czym ty wogóle piszEsz cały Dworzec jak i przewoźnicy nie są Firmami państwowymi !!!!!11 odpowiedz »
KompleTna BzduRa
[2007-07-05 09:20 82.160.155.*]
Ceny Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie może i nie są za niskie ale za komfort należy płacić . Poza tym twierdzenie że autobusy komunikacji międzynarodowej mogą sie spóźnić 15 minut jest kompletną bzdurą autobusy są opóźnione nawet do 1.5 -2 h i nawet nie śni im sie aby poinformować o tym dworzec aby ogłosił opóźnienie , nie wspominając już o swoich pasażerach którzy czasami stoją na stanowiskach i czekają denerwując się . Organizacja takich wyjazdów jest zupełnie beznadziejna a postawa przewoźników na jakiekolwiek uwagi Obojętna . Widać jak przewoźnik dba o swojego Pasażera . odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
eSky zachęca do wczesnego planowania
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Zapraszamy na Nowe Trendy w Turystyce
Majówka 2024 - taniej niż w zeszłym
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Wirus w ustrońskich sanatoriach
Będzie centrum konferencyjno-hotelowe w Rzeszowie?
Spacery po Gdańsku z przewodnikiem
Rozwój szlaków wodnych w Polsce
Fly to Katowice: podjęto walkę o zagranicznych turystów
Będą problemy na polskich lotniskach!
KRAJOWE SPOTKANIE GRUP PARTNERSKICH
Touroperator Rainbow Tours w styczniu br. zwiększył sprzedaż o 30%
Turcja: bezwzględny zakaz palenia w lokalach gastronomicznych dopiero w lipcu 2009
Konkurs na najlepszy produkt turystyczny rozstrzygnięty!
Adriatyk współpracuje z Norwegian Air. Będą czartery z Warszawy do Splitu!
Powstanie most łączący małopolskie i świętokrzyskie
Pogodna atmosfera na festiwalach filmowych w Czechach
Indie: powstanie 350 nowych hoteli
UOKiK: już 50 skarg na biura podróży
Zepsute samoloty latają z pasażerami, bo muszą zarabiać?